aanraden skigebied

hallo skivrienden
welk skigebied raden jullie aan ik twijfel tussen val di fiemme of drei zinnen dolemieten
wij zijn en groep van 4 mannen dikke vijftigers gevorderd. wij cruisen graag. geen hoempapa toestanden.
en welk dorp verblijven in deze skigebieden. bedankt voor jullie info
grtjs nico

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 12 dec 2023 08:52

De gebieden in het Val di Fiemme lenen zich beter voor rustig cruisen dan 3 Zinnen. Dat is toch wat sportiever.
Val di Fiemme ligt wel wat uiteen qua skigebieden. In Moena (Val di Fassa) zit je dan wat beter. Ander lekkere gebiedscombi voor genieters is Alleghe (Civetta) met Falcade (Passo San Pellegrino).

Sexten voor 3 Zinnen. Obereggen voor Val di Fiemme.

3 Zinnen biedt meer uitdaging dan Val di Fiemme en is echt een gebied voor gevorderde skiërs. Val di Fiemme is meer gemiddeld wat dat betreft.

Beide gebieden zijn zeer de moeite waard. Kwa eten heb ik het gevoel dat je beter af bent in Val di Fiemme.

Als je in Obereggen zit heb je ook nog Carezza in de buurt. Prima gebiedje ter afwisseling.

Beiden gebieden hebben nauwelijks hoempapa.

In Obereggen is het avondskiën op de piste naast de hotels. Avondskiën bij 3 Zinnen is in Innichen. Meer gemak dus bij Obereggen. Maar de piste in Innichen is weer leuker vind ik.

Zoals je het omschrijft denk ik Val die Fiemme. Maar het is wel een keuze zonder slechte opties.

Ik weet zowiezo niet of er wel veel hoempapa in Italie is :-p Sexten is voor mij altijd een meerwaarde. Ik kom er wat minder want voor mij 't verste gebied van alle superdolomiti gebieden, maar moet er toch minstens een dag of 2 per seizoen geweest zijn! (daar heb ik 5u rijden heen en terug wel voor over).

Voor Val di Fiemme zou ik als uitvalbasis Moena pakken. Moet je wel elke dag effe in de auto maar zit je lekker centraal voor een aantal leuke gebiedjes (Alpe Lusia (Ronchi opstappen), San Pellegrino(Falcade), Carezza, Obereggen).

Civetta zou ik laten, (is mijn favoriete gebied) maar wat ver van Val di Fiemme (toch een klein uurtje van Moena bv).

Niets mis met Moena als uitvalsbasis, ik zit er zelf ook meerdere keren dit seizoen, maar dat is wel uitgaande van dat je daadwerkelijk iedere dag naar een ander gebied wil gaan. Daar is Moena uitstekend voor, omdat het toegang geeft tot Val di Fiemme, maar ook Carezza, Pozza (met aansluiting naar Sella gebied), Alpe Lusia, San Pellegrino, Alpe Cermis en als je nog iets verder gaat Alleghe of de andere kant op San Martino di Castrozza.

Als je echter gewoon primair in Val di Fiemme wil skiën, dan zit je echt veel beter in Obereggen, waar je niet eerst een lange lift moet nemen om in het gebied te komen, maar je een hotel naast de piste kan nemen, de mogelijkheid tot avondskiën, makkelijker aan te rijden en nog steeds twee gebieden in de buurt hebt voor afwisseling (Carezza en Alpe Cermis).

Als je puur voor het skiën in Latemar gaat, dan zou ik inderdaad meer aan de kant van Obereggen gaat zitten. In de ochtend is het vanuit Predazzo vaak wat drukker, iedereen moet met dezelfde 2 liften en dezelfde piste (die volgens mij wel verbeterd is) het gebied in en het is niet het allerrustigste gebied van de niet SR gebieden (maar zeker niet storend druk). Ik verwacht dat je een de kant van Obereggen veel rustiger het gebied in skiet.

Wil je het combineren dan sluit ik me natuurlijk bij bovenstaande aan.

En qua hoempapa, als het er al is (misschien beneden bij Kronplatz ofzo) je zal je moeten zoeken en nergens zal je er last van hebben.

Wat maakt het feit dat jullie allevier dik zijn eigenlijk uit 😉😃?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

allemaal bedankt voor jullie reacties ik ga voor val di fiemme
grtjs nico

Als het Obereggen wordt, dan kom je eigenlijk helemaal niet in het Fleimstal. Eggental is overigens prima en ook nog eens beter bereikbaar. En vanuit Obereggen naar Welschnofen is goed aan te rijden, als je eens een dag wat anders wilt.

Als het Obereggen wordt, dan kom je eigenlijk helemaal niet in het Fleimstal. Eggental is overigens prima en ook nog eens beter bereikbaar. En vanuit Obereggen naar Welschnofen is goed aan te rijden, als je eens een dag wat anders wilt.

Bennie op 12 dec 2023 10:54

Geografisch klopt het inderdaad dat je dan niet in het Fleimstal (Val di Fiemme) komt (tenzij je de lift bij Predazzo naar beneden neemt, maar daar valt niets te skiën (wel nog wat te springen, al heb ik er nooit activiteit gezien)). Maar het skigebied zelf wordt wel aangeduid als Val di Fiemme/Obereggen.

*bericht bewerkt door DSvier op 12 dec 2023 11:35

Plaats een reactie