Verblijf gezocht (veel eisen)

Wij zijn 2 skiërs en zoeken elke 2j een nieuwe locatie in Oostenrijk. In 2025 zoek ik nog een betaalbare faciliteit. 2 single rooms of appartement met 2 slaapkamers is een must. Daarom zoek ik hier naar tips.

Voorwaarden:

  • 2 enkel kamers of appartement met 2 slaapkamers
  • centrum en skiliften op wandelafstand
  • liefst rustige buurt
  • groot en vooral een sneeuwzeker gebied (140+km)
  • merendeel rode en zwarte pistes.
  • voorkeur gaat uit naar ischgl

Ik stel hoge eisen en daar ben ik mij bewust van. Toch lukt het ons alle keer een nieuw pareltje te vinden. Afgelopen jaren waren wij in Serfaus fiss ladis en dit jaar solden.
Wij gaan steeds in het tussenseizoen (eind januari).

Wie heeft een gouden tip voor ons?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 13 dec 2023 11:18

Skigebied kiezen en dan de op lokale (VVV-) site zoeken naar je appartement.
Wel een flink karwei, maar je kan ook op google maps de appartementen aanklikken die in de buurt van centrum en skiliften zitten.

Zo ben ik dit jaar (toevallig) aan mijn appartement voor 10 personen gekomen.

Valt toch wel mee met de eisen? Als je Ischgl al gekozen hebt, kan je daar toch zoeken? Staat vol met gasthofen met dat soort appartementen.

Klopt. Staat voldoende op maar de prijzen swingen de pan uit. Vandaar dat ik zoek naar de goeden tip. Lokale vvv en booking.com doe ik sowieso altijd.

Haus in Ennstal en dan bijvoorbeeld Apart 33? Mooi en niet duur.

Op skischoenen is de lift wat ver, maar met een depot bij de lift is dat opgelost.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

'24 of '25?

'24 of '25?

Liezen op 12 dec 2023 14:50
  1. ;)

Nu zoeken voor '25 is zinloos.
Accomodaties zijn daar niet mee bezig, boekingskalenders vaak nog niet open, prijzen nog niet bepaald (en dat laatste is nogal een dingetje gezien de prijssprongen in Oostenrijk de laatste twee jaar.)

*bericht bewerkt door Liezen op 12 dec 2023 14:55

Nu zoeken voor '25 is zinloos.
Accomodaties zijn daar niet mee bezig, hebben hun prijzen nog niet bepaald, boekingskalenders vaak nog niet open.

Liezen op 12 dec 2023 14:54

Klopt. Echter als ik nu al tips krijg kan ik de hotels/appartementen mailen. Op tijd zijn heeft ons al heel veel geld gespaard door de jaren heen. Laat dat mijn gouden tip zijn. 😁

Misschien wel handig om hier dan prijsindicaties te noemen…
“Betaalbaar” is nogal een ruim begrip.
Overigens is het wel zo dat je met de boekingssites van de VVV, booking.com en tripadvisor wel zo’n beetje 99,9% te pakken hebt

*bericht bewerkt door Liezen op 12 dec 2023 15:03

Met betaalbaar bedoel ik een verblijf met ontbijt voor 800 a 900 euro pp voor 6 overnachtingen.

Hotel Garni Idhof of Hotel Germania. Allebei op korte loopafstand van de Silvrettabahn.

B&B Garni Persutt, 450 m van Fimbabahn verwijderd, €600-700 p.p.

Hotel Post in Lech

Hotel Castel in Ischgl.

Ligt buiten het centrum (geen overlast oid dus).

Ruime kamers, prima ontbijt en eventueel 's avonds een keer eten in de aangelegen pizzeria.

Wel even wandelen van en naar de lift; maar dat is zo opgelost met een depot.

Totales Vollidiot

Plaats een reactie