Vuurwerk kopen Oostenrijk

Hoi mede wintersport liefhebbers,

Misschien een off topic vraag hier op het forum.
Wij gaan voor het eerst oud en nieuw vieren in Oostenrijk dit jaar!

Weet iemand of er een vuurwerk winkel zit in de buurt van Ellmau? En dan met name siervuurwerk.
Of kunnen we het beter mee nemen uit Duitsland? (Weet eigenlijk niet of het duitse vuurwerk legaal is in Oostenrijk)

Als ik het goed heb zijn de supermarkten in Oostenrijk gestopt met vuurwerkverkoop.
Je ziet wel vaak van die stalletjes/containers op parkeerplaatsen bij grotere supermarkten.

Ook in Ellmau werd er mee geadverteerd dacht ik; maar wij hebben het vorig jaar in Duitsland (kaufland) gehaald.

gewoon in supermarkt, en buiten uit containers, maar lang niet zo veel als in Nederland.

und lass Hollandische schweinerei im ihren Sch… land

Harrybus63@gmail.com op 14 dec 2023 16:28

Die heeft duidelijk niet zo veel op met ons fijne Nederland…😶. Beetje treurig wel.

Gruss dich edbl, wir sitzen hier nich auf Hollander zu warten mir feuerwerk, grosse risico ticket €1200 (basis) und du hast urlaub so mach spass im schnee und lass Hollandische schweinerei im ihren Sch… land

Harrybus63@gmail.com op 14 dec 2023 16:28

Servus Harry, Wie schön, dass ein Österreicher auf Wintersport.nl ist!
Danke fur ihre antwort.
Ist es in Österreich nicht üblich, zu silvester feuerwerk abzufeuern?

*bericht bewerkt door Edbl op 14 dec 2023 16:50

Ok… Harrie houdt niet van vuurwerk. Check.

Wel fijn dat hij het heel toegankelijk en vriendelijk brengt anders hadden we dat misschien gemist.

Hij had tenminste zijn Duits op orde kunnen hebben. Kom op zeg.
Maak je speciaal een trolaccount aan, maar echt moeite er voor doen, ho maar. Is een
beetje meer inzet nou echt teveel gevraagd?

*bericht bewerkt door Hessel op 14 dec 2023 17:45

gewoon in supermarkt, en buiten uit containers, maar lang niet zo veel als in Nederland.

ruudsan op 14 dec 2023 13:11

welke supermarkten als ik vragen mag?

Eigenlijk alle supermarkten wel, behalve de minimarkten. En bij de MPreis zag ik ook nooit veel liggen.

Op zat plekken containers met vuurwerk langs de weg. Vanuit Ellmau kun je volgens terecht in St Johann (ik dacht dat er in St Johann iets zat, maar ook op de weg tussen St Johann en Kitzbuhel (nog voor Kitzbuhel)).

Hij had tenminste zijn Duits op orde kunnen hebben. Kom op zeg.
Maak je speciaal een trolaccount aan, maar echt moeite er voor doen, ho maar. Is een
beetje meer inzet nou echt teveel gevraagd?

Hessel op 14 dec 2023 17:44

De toon is idd niet echt beleefd, maar inhoudelijk heeft hij wel een punt.

Hij had tenminste zijn Duits op orde kunnen hebben. Kom op zeg.
Maak je speciaal een trolaccount aan, maar echt moeite er voor doen, ho maar. Is een
beetje meer inzet nou echt teveel gevraagd?

Hessel op 14 dec 2023 17:44

De toon is idd niet echt beleefd, maar inhoudelijk heeft hij wel een punt.

Errant op 15 dec 2023 14:46

Inhoudelijk heeft hij zeker een punt. En TS reageert hier ook heel gepast op als ik dat mag zeggen.

Maar zijn uitvoering roept, voorspelbaar, wat wrijving op.

Een beetje als tegen je baas roepen, ja godverdomme ik wil loonsverhoging. Èkol.

Het punt komt duidelijk over. De Loonsverhoging niet.

*bericht bewerkt door LoveToBoard op 15 dec 2023 16:29

Hij had tenminste zijn Duits op orde kunnen hebben. Kom op zeg.
Maak je speciaal een trolaccount aan, maar echt moeite er voor doen, ho maar. Is een
beetje meer inzet nou echt teveel gevraagd?

Hessel op 14 dec 2023 17:44

De toon is idd niet echt beleefd, maar inhoudelijk heeft hij wel een punt.

Errant op 15 dec 2023 14:46

Inhoudelijk heeft hij zeker een punt. En TS reageert hier ook heel gepast op als ik dat mag zeggen.

Maar zijn uitvoering roept, voorspelbaar, wat wrijving op.

Een beetje als tegen je baas roepen, ja godverdomme ik wil loonsverhoging. Èkol.

Het punt komt duidelijk over. De Loonsverhoging niet.

LoveToBoard op 15 dec 2023 16:26

Het mooie is dat het gewoon een trollaccount is wat speciaal voor deze reactie door 1 van de forumleden is aangemaakt.

Born to Ride

@Harrybus63 is een trol…

Date your skis but marry your boots

Hij had tenminste zijn Duits op orde kunnen hebben. Kom op zeg.
Maak je speciaal een trolaccount aan, maar echt moeite er voor doen, ho maar. Is een
beetje meer inzet nou echt teveel gevraagd?

Hessel op 14 dec 2023 17:44

De toon is idd niet echt beleefd, maar inhoudelijk heeft hij wel een punt.

Errant op 15 dec 2023 14:46

Inhoudelijk heeft hij zeker een punt. En TS reageert hier ook heel gepast op als ik dat mag zeggen.

Maar zijn uitvoering roept, voorspelbaar, wat wrijving op.

Een beetje als tegen je baas roepen, ja godverdomme ik wil loonsverhoging. Èkol.

Het punt komt duidelijk over. De Loonsverhoging niet.

LoveToBoard op 15 dec 2023 16:26

Dat klopt. Ik denk dat we het gewoon eens zijn ;-)

Eigenlijk alle supermarkten wel, behalve de minimarkten. En bij de MPreis zag ik ook nooit veel liggen.

Bennie op 15 dec 2023 10:07

en zijn dat recente ervaringen? Naar mijn idee zijn de Hofer, Spar en dergelijke sinds 2021 gestopt met vuurwerkverkoop.
Bij die containers vond ik het vaak niet echt goedkoop.

Bij de Hofer hebben we wel een paar jaar mooi vuurwerk gekocht voor een schappelijke prijs.

Pas je aan bij de locals. Dus ongeveer 30 minuten vuurwerk en daarna Ruhe .

Ben maar op tijd bij die containers, op is op. Verkoop start na 2de kerstdag. Ik neem aan, na verschillende dorpen te hebben gehad, dat er in elk dorp langs een drukke weg in de buurt van supermarkt een banner met Feuer werk hangt

Plaats een reactie