Wat doen met deze ski? Kapot?

Bij het klaarmaken van het materiaal voor onze reis volgende week, merkten we dit op aan een ski:

null

Het is een Völkl Yumi 84 uit 2019, er is 9 weken op geskied. Wat kunnen we er nog aan doen voor we over 5 dagen vertrekken?

Al bedankt

Met deze foto zonder uitleg is er niet veel te zien. Komt de staalkant + belag los/is er ruimte onder de sidewall? Zit de bindingsplaat los? Zo ja, dan is dat misschien nog te reparere/lijmen bij een goede shop.
Als er niets los zit, dan is er niets aan de hand. Lijkt het alleen op een kras langs de sidewall plus staalkant. Even gladmaken met een fijn schuurblokje is genoeg, of gewoon mee gaan skiën.

*bericht bewerkt door Bennie op 17 dec 2023 15:31

Staalkant + belag komt los van de bovenkant. Er is een kleine ruimte (1 à 2 mm) tussen sidewall en staalkant + belag, enkel aan zijkant ski. Bindingen zijn ok.

*bericht bewerkt door Seb op 17 dec 2023 15:34

Ziet eruit als delaminatie en dat betekent einde ski.
@Rogier wat denk jij?

Goede reden om nieuwe ski’s te kopen van vorig seizoen.

Goede reden om nieuwe ski’s te kopen van vorig seizoen.

Hooykaas op 17 dec 2023 16:17

Zou ik op zich nog wel willen, maar ik geraak onmogelijk nog aan nieuwe ski’s voor vrijdag.
Daarbij komt dat ik het wel jammer vind, omdat ze voor mij nog vrij recent aanvoelden en ik er echt heel graag op ski. En nog meer zonde is dat ik net 2 dagen geleden mijn vorige paar verkocht heb. Dat paar zit ondertussen al in La Plagne.

Ik kan ze eventueel ter plaatse laten maken (maar is blijkbaar de moeite niet?) en ski’s huren voor een week in afwachting van de nieuwe ski’s. Of kan ik er toch nog 6 dagen op skiën? Indien geen onderhoud gedaan, was het me waarschijnlijk niet opgevallen. Of is dat echt niet veilig?

Merci voor hulp.

Als je nu bestelt heb je het wel voor vrijdag binnen hoor. Je kunt ook op locatie kijken naar huren icm kopen. Kun je eventueel nog wat verschillende ski’s testen voordat je naar een aankoop overgaat.

ou ik op zich nog wel willen, maar ik geraak onmogelijk nog aan nieuwe ski's voor vrijdag. § Seb op 17 dec 2023 17:24

Makkelijk hoor. Laatste paar wat ik bestelde was er 2 dagen later (via SportExpressGmbH: https://www.ebay.de/str/sportexpressgmbh).

Ze verkopen in ieder geval Völkl.

Goede reden om nieuwe ski’s te kopen van vorig seizoen.

Hooykaas op 17 dec 2023 16:17

Zou ik op zich nog wel willen, maar ik geraak onmogelijk nog aan nieuwe ski’s voor vrijdag.
Daarbij komt dat ik het wel jammer vind, omdat ze voor mij nog vrij recent aanvoelden en ik er echt heel graag op ski. En nog meer zonde is dat ik net 2 dagen geleden mijn vorige paar verkocht heb. Dat paar zit ondertussen al in La Plagne.

Ik kan ze eventueel ter plaatse laten maken (maar is blijkbaar de moeite niet?) en ski’s huren voor een week in afwachting van de nieuwe ski’s. Of kan ik er toch nog 6 dagen op skiën? Indien geen onderhoud gedaan, was het me waarschijnlijk niet opgevallen. Of is dat echt niet veilig?

Merci voor hulp.

Seb op 17 dec 2023 17:24

Als ze goed droog zijn kun je proberen ze te lijmen net bv epoxy. Open zetten, lijm er tussen, paar lijmklemmen er op (bescherm belag met plankjes onder de klem). Gewoon gebruiken dan rn in de gaten houden, met een beetje geluk kom je gewoon de week door.

Edwin van Riel

Wat dacht je van huren en verschillende ski’s testen met recht op koop.
Ook interessant.

Toevallig zelf gewaxt deze ski’s?

Toevallig zelf gewaxt deze ski’s?

ThatsMrBurgundy4u op 17 dec 2023 18:35

Neen. Waarom?

Als je naar Oostenrijk op vakantie gaat. Kun je ze hier: https://www.sport-robl.at/de/ski-sets.html bestellen en gratis naar je accomodatie laten sturen. Heb ik een aantal jaren geleden gedaan ging perfect!

Toevallig zelf gewaxt deze ski’s?

ThatsMrBurgundy4u op 17 dec 2023 18:35

Neen. Waarom?

Seb op 17 dec 2023 18:39

Vraag is gesteld omdat dit soort problemen veroorzaakt zou kunnen zijn door te sterke plaatselijke verhitting.

Edwin van Riel

Beetje schrik gekregen dat ik een hele week op mijn ongemak zou zijn, dus intussen nieuw paar gelijkaardige ski’s besteld bij Conrad. Ze zouden donderdag geleverd moeten worden. En anders wordt het een week huren en hopen dat de ski’s die ik huur mij niet beter bevallen🙈.
Bedankt om mee te denken allemaal.

Goede reden om nieuwe ski’s te kopen van vorig seizoen.

Hooykaas op 17 dec 2023 16:17

Zou ik op zich nog wel willen, maar ik geraak onmogelijk nog aan nieuwe ski’s voor vrijdag.
Daarbij komt dat ik het wel jammer vind, omdat ze voor mij nog vrij recent aanvoelden en ik er echt heel graag op ski. En nog meer zonde is dat ik net 2 dagen geleden mijn vorige paar verkocht heb. Dat paar zit ondertussen al in La Plagne.

Ik kan ze eventueel ter plaatse laten maken (maar is blijkbaar de moeite niet?) en ski’s huren voor een week in afwachting van de nieuwe ski’s. Of kan ik er toch nog 6 dagen op skiën? Indien geen onderhoud gedaan, was het me waarschijnlijk niet opgevallen. Of is dat echt niet veilig?

Merci voor hulp.

Seb op 17 dec 2023 17:24

Als ze goed droog zijn kun je proberen ze te lijmen net bv epoxy. Open zetten, lijm er tussen, paar lijmklemmen er op (bescherm belag met plankjes onder de klem). Gewoon gebruiken dan rn in de gaten houden, met een beetje geluk kom je gewoon de week door.

evr66 op 17 dec 2023 17:55

Dit

Maar delaminatie is verder einde ski…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie