Aanrader om te doen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Hoi hoi,
Eind januari gaan wij voor een weekje naar Vel cenis. Zitten in het gedeelte Les Champs.
Zijn er aanraders welke je echt moet doen als je in Val Cenis bent?
Zijn er aanraders qua restaurants?
Val Cenis is geen plek voor Après ski, maar zijn er wel leuke barretjes waar je een klein drankje kan doen?
Alvast bedankt .

Ha Eric!

Qua restaurants - op de piste La Ranova en La Creperie des Glaces. Buiten de piste L’Arcelle in Lanslevillard. Om wat te drinken Tatatine (ook lekker eten overigens). Is wel allemaal wat meer richting Lanslevillard.

Bij Les Champs zitten bij les Alpages ook wel plekken. Aux 2 Mousses bijv.

Qua pistes: sowieso is de Escargot een keer leuk om te doen, 14km groen, ski’s naast elkaar en cruisen maar.
Bij Termignon boven is het ook heerlijk - Bleue du Lac is mijn ultieme favoriet.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Even de tijd nemen en de recencies op tripadvisor doorlezen https://www.tripadvisor.nl/Restaurants-g13231714-Val_Cenis_S…

The older I get, the better I was

Qua après ski: op donderdag bij het avondskiën is er een buiten-DJ en gratis glühwein. Heel kleinschalig, maar wel gezellig!

*bericht bewerkt door paolie op 18 dec 2023 22:15

Ha Eric!

Qua restaurants - op de piste La Ranova en La Creperie des Glaces. Buiten de piste L’Arcelle in Lanslevillard. Om wat te drinken Tatatine (ook lekker eten overigens). Is wel allemaal wat meer richting Lanslevillard.

Bij Les Champs zitten bij les Alpages ook wel plekken. Aux 2 Mousses bijv.

Qua pistes: sowieso is de Escargot een keer leuk om te doen, 14km groen, ski’s naast elkaar en cruisen maar.
Bij Termignon boven is het ook heerlijk - Bleue du Lac is mijn ultieme favoriet.

LoveToSki op 18 dec 2023 20:45

Bedankt, klinkt goed!
Heb er zin in

Qua après ski: op donderdag bij het avondskiën is er een buiten-DJ en gratis glühwein. Heel kleinschalig, maar wel gezellig!

paolie op 18 dec 2023 22:15

Top en in welk gedeelte van Val cenis is dit?

Pistes boven Termignon zijn echt heerlijk, nadeel zijn de sleper liften aan die kant. De rode pistes rond de Soler lift zijn ook top. Mijn favoriete hut op de berg is de ‘la fema’ hut, centraal in het gebied en lekker eten en drinken. Perfect om even tussen het skien door te doen.

Qua après ski: op donderdag bij het avondskiën is er een buiten-DJ en gratis glühwein. Heel kleinschalig, maar wel gezellig!

paolie op 18 dec 2023 22:15

Top en in welk gedeelte van Val cenis is dit?

Eric4 op 19 dec 2023 13:47

Bij de Colomba stoeltjeslift in het centrum van Lanslevillard

Leuke tips! Wij gaan 28 december voor het eerst die kant op. Wij zitten in Lanslebourg. Wie weet heb ik daarna nog meer tips 😁

Ik lees met belastelling mee, ga 16 maart die kant op met een groep vrienden.
Zo te zien is het gebied aardig in trek hier op het forum!

Gang is alles

Leuke tips! Wij gaan 28 december voor het eerst die kant op. Wij zitten in Lanslebourg. Wie weet heb ik daarna nog meer tips 😁

Teddie op 19 dec 2023 17:15

Super, wij gaan ook voor eerst dit gebied verkennen. Heel veel plezier alvast!

Sla ook zeker de mets niet over, je hebt bovenaan een spectaculair uitzichtpunt. En daarna kan je lekker naar beneden knallen op blauw, rood of zwart. De zwarte, als hij goed geprepareerd is, is erg toegankelijk voor een zwarte piste.

De sleepliften bij termignon zijn inderdaad niet ideaal, maar de pistes zijn het waard

Je kan in een paar dagen alle pistes gehad hebben dus gewoon lekker pistebingo doen

Zijn van die lekkere lanceerdingen bij Termignon!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Zijn van die lekkere lanceerdingen bij Termignon!

LoveToSki op 19 dec 2023 22:10

Leukste liften die er zijn!

Zijn van die lekkere lanceerdingen bij Termignon!

LoveToSki op 19 dec 2023 22:10

Leukste liften die er zijn!

paolie op 19 dec 2023 22:14

Helemaal mee eens! 😎

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik volg. Behoort voor ons tot de mogelijkheden voor de skireis. Die escargot is dat een pad of een ’echte’ piste.

Zo te zien is het gebied aardig in trek hier op het forum!

Jesper op 19 dec 2023 17:21

En terecht!

The older I get, the better I was

Ik volg. Behoort voor ons tot de mogelijkheden voor de skireis. Die escargot is dat een pad of een ’echte’ piste.

JDC op 19 dec 2023 22:33

Het is de pasweg van de col du Mont Cenis, die in de zomer de verbinding met Italië vormt. Een breed pad dus eigenlijk dat je 14 km lang zonder prikken helemaal af kan glijden.

*bericht bewerkt door paolie op 19 dec 2023 22:39

Zijn van die lekkere lanceerdingen bij Termignon!

LoveToSki op 19 dec 2023 22:10

Ik ben ondertussen zo benieuwd naar deze liften, na alles wat ik erover gelezen heb 😅

Zo te zien is het gebied aardig in trek hier op het forum!

Jesper op 19 dec 2023 17:21

En terecht!

Onnem op 19 dec 2023 22:35

100% mee eens, echt mijn favorietste stukje Frankrijk, ook in de zomer!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik volg ook, 28 Januari voor een weekje die kant op. Ook de eerste keer

Let it snow

Ik volg ook, 28 Januari voor een weekje die kant op. Ook de eerste keer

JurrianvanLoo op 20 dec 2023 08:22

Gezellig. Misschien tot dan😉.
Leuk al die reacties!
Ben oprecht benieuwd naar de lanceerliftjes hahah

Als je van geschiedenis houdt en een aardig woordje Frans verstaat is een bezoekje aan de relais du col du Mont Cenis ook een aanrader . Die dame kleedt zich nog zoals destijds 100 j geleden en weet alles over Hannibal en zijn olifanten, de treinhistorie etc…
Je geraakt er door helemaal achterin in het skigebied de leuke maar iets steilere rode piste “Goulet” te nemen en dan via de sleper Buffa naar de relais. Te voet kan ook vanaf de Ramasse en dan via de sledehonden naar boven te wandelen via de besneeuwde straat.

Aan pistes vind ik het heerlijk om de Solert overgaand in de Arcelle te doen. 2 heerlijke rode pistes, waarbij je, als je ze aansluitend doet, in 1x een 800 hoogtemeters pakt over een heerlijke hellingshoek. Pistes die de kuiten heerlijk laten branden als je daar naar beneden carved.

Born to Ride

Ik volg ook, 28 Januari voor een weekje die kant op. Ook de eerste keer

JurrianvanLoo op 20 dec 2023 08:22

Gezellig. Misschien tot dan😉.
Leuk al die reacties!
Ben oprecht benieuwd naar de lanceerliftjes hahah

Eric4 op 20 dec 2023 08:32

Al gedaan?
Ik vond ze heel erg meevallen. Al heb je de ene keer iets meer een lanceer gevoel dan de andere keer. Wij zitten nu in Termignon, dus al heel wat kleertjes die liften gedaan.

Afgelopen week weer geweest en naast het hier al genoemde Ranova is er een heel leuk en goed nieuw pisterestaurantje bijgekomen dit jaar: La Ferme du XXIII, gelegen aan piste Escargot, aan het einde van piste Napoleon. Aanrader! En vergeet niet ter hoogte van de bar naar de grond te kijken!!

Afgelopen week weer geweest en naast het hier al genoemde Ranova is er een heel leuk en goed nieuw pisterestaurantje bijgekomen dit jaar: La Ferme du XXIII, gelegen aan piste Escargot, aan het einde van piste Napoleon. Aanrader! En vergeet niet ter hoogte van de bar naar de grond te kijken!!

paolie op 03 jan 2024 21:56

Top, thanks

Goeie tip! hoe was de sneeuw afgelopen week? Is natuurlijk niet heel veel sneeuw gevallen laatste weken daar…

Let it snow

Vorige week was het beneden vrij hard/ijzig, zeker aan het einde van de dag, maar boven is de sneeuw gewoon goed. Gebied is ook vrijwel volledig open.

Afgelopen week weer geweest en naast het hier al genoemde Ranova is er een heel leuk en goed nieuw pisterestaurantje bijgekomen dit jaar: La Ferme du XXIII, gelegen aan piste Escargot, aan het einde van piste Napoleon. Aanrader! En vergeet niet ter hoogte van de bar naar de grond te kijken!!

paolie op 03 jan 2024 21:56

Die met die geiten in de kelder bedoel je? Die zit er al even hoor… ben daar in 2022 rond nieuwjaar ook geweest…:-)

Maareh, hoe meer foto’s van daar hoe beter…. 😉

Let it snow

Plaats een reactie