Weizen Le Grand Domaine/Valmorel

Beste,

Wij gaan over een weekje richting Valmorel, La Charmette om precies te zijn. Wij vroegen ons af of er ergens in het dorp/gebied weizen (Paul Laner, Erdinger, Fransizkaner etc.) bier te krijgen is?

Alleen hier om al zou ik altijd naar Oostenrijk gaan maar we hebben het niet altijd voor het zeggen.

In Flaine hadden we met moeite 1 tentje gevonden dus ik dacht laten we hier eens polsen.

Groeten

Probeer het eens hier, als je geen frans kunt schrijven, gebruik dan google translate ;) https://www.skipass.com/forums/enmontagne/stations_ski_franc…

The older I get, the better I was

In Valloire, niet zover van Valmorel, hebben ze een lokale brouwerij die zelf Weizen brouwt. Brasserie Galibier, Avalanche Weizen. Waarschijnlijk ook wel in Valmorel te koop. https://www.brasserie-galibier.com/

*bericht bewerkt door paolie op 18 dec 2023 22:09

Zeker weten, boven Valmorel is een leuke afsluiter in de zon bij la vache orange op de berg. Daar hebben ze naast de bekende Duitse weizen ook verschillende lokale witbieren. In Valmorel zelf bij de Planchamp gondel zit ook een leuke bar waar ze erdinger schenken

*bericht bewerkt door Leonmvd op 18 dec 2023 22:30

Inmiddels al weer een aantal jaren geleden, maar toen ergens in het centrum geluncht waar ze ook een uitgebreide bierkaart hadden met veel lokale bieren, maar ook Duitse weizen, Ierse red ale en Engelse porter. De naam zou ik zo gauw niet meer weten helaas… Le petit prince komt me bekend voor, maar die hebben geen uitgebreide bierkaart meer.

Dank voor de reacties. Klinkt goed

We zijn ook benieuwd of er ergens schnitzels te krijgen zijn.

Dank voor de reacties. Klinkt goed

We zijn ook benieuwd of er ergens schnitzels te krijgen zijn.

Errieseekanmgn op 24 dec 2023 07:45

Als ze er zijn, meestal niet, heet het escalope milanese.

In Frankrijk is plenty heerlijk ambachtelijk bier te krijgen. En kijk eens wat verder op de menukaart dan vast te houden aan schnitzels. De Franse kaart biedt enorm veel keuze.

It is an amazing world

Dank voor de reacties. Klinkt goed

We zijn ook benieuwd of er ergens schnitzels te krijgen zijn.

Errieseekanmgn op 24 dec 2023 07:45

Natuurlijk hebben ze schnitzel in Frankrijk. Dan moet je vragen om “Tartiflette”, staat bijna overal wel op de menukaart.

Ik heb alleen nog geen Salzburger Nockerl kunnen vinden. Kaiserschmarren ook niet, hoogstens uit zo’n zakje bij de lokale Lidl.

The older I get, the better I was

En Goulashsuppe?

En de volgende vraag is zeker of ze er toevallig ook nog Duits spreken? En in welke après-ski tent ze de beste schlagers draaien…

Born to Ride

En de volgende vraag is zeker of ze er toevallig ook nog Duits spreken? En in welke après-ski tent ze de beste schlagers draaien…

Matthias123 op 24 dec 2023 12:49

Mocht je nog tips hebben hoor ik het graag

Nog iemand een knödeltje erbij?

Edwin van Riel

Plaats een reactie