ski testdagen alpen 23/24

Ik had graag met mijn zoon een short-ski gepland waar dat WE ski-test dagen georganiseerd worden. Zoals Double Dutch in Sölden maar dan later in het seizoen. Liefst met de merken : Black Crows, Blizzard, Salomon, Atomic, Faction, Nordica, Fisher, Kastle,…
Heeft iemand toevallig een lijstje met wie wat waar organiseerd?

Bedankt!!

Sommige gebieden in Frankrijk hebben testgelegenheid in hun openingsweekend (Val d’Isère, Val Thorens), maar daarvor ben je dit seizoen al te laat vrees ik. Double Dutch organiseert ook wat weekenden door het seizoen heen, vooral in Oostenrijk. Merken die te testen zijn, zijn echter beperkt (Atomic, Head, Salomon). Faction en Black Crows zijn misschien wat te testen bij toeval in Chamonix (Black Crows) en bij specifieke freeride- of freestyle-events. Blizzard, Nordica en Kästle zijn nauwelijks te testen, tenzij je veel geluk hebt.

Je beste kans is de Winteropening in Sölden of een evenement als Alpenglühen eind maart in Obertauern. Maar dat zijn echt dedicated test evenementen waar je ook flink voor betaalt. Daar ga je echt skiën om materiaal te testen volgens mij, en is het niet iets wat ‘leuk is voor een dagje erbij’. Dat is wat ik de afgelopen seizoenen heb kunnen vinden althans. Misschien heeft iemand anders betere of aanvullende informatie.

Je kan ook nog een vraag stellen aan bijvoorbeeld de mensen achter gigiski.com. Wat je verder ook vindt van die site, die testen wel al die merken, dus die hebben vast informatie over gelegenheden waar dat kan.

Een amateur is gewoon een liefhebber

In Sankt Gallenkirch (Montafon) is bij het dalstation een Kästle testcenter.

Paul

Testmogelijkheid op de Idalp in Ischgl: https://silvrettasports.com/en/test-center/

Een amateur is gewoon een liefhebber

Bedankt voor de tips iedereen! Het zal niet makkelijk zijn om het aanbod van double Dutch te evenaren. Iemand al naar de testsdagen van Daka geweest?

Plaats een reactie