Is dit nog te repareren :-(?

Mijn zoon heeft exact één dag een spiksplinternieuw snowboard en zo zag die eruit na dat dagje:

null
null

Wat denken jullie, valt dit nog te repareren?
Zoonlief zegt wel er niets (of toch niet veel) van te voelen.

Heb je deze thuis gekocht of in een gebied waar je nu (waarschijnlijk) bent? Eventueel langs gaan bij de lokale winkel. Anders de verzekering eens polsen. Mogelijk krijg je de nieuw waarde. Wel even nakijken wat de polis voorwaarden zijn. Wat wel/niet is uitgesloten.

Het is met heel veel moeite wel te repareren (kant is niet gebroken).
Maar als het board 1 dag oud is (of belangrijker: nog geen jaar na aankoop), goede kans dat je verzekering de nieuwwaarde vergoedt. Bij NSkiV is dat wel zo.
Het board moet dan door een expert beoordeeld worden op schade. Ik ben in een soortgelijk geval naar De Wit Schijndel gestuurd maar er zijn ook andere locaties (weten ze vanuit verzekeraar wel aan te geven).
Als hij total loss wordt verklaard nemen ze het board in en krijg je vanuit de verzekeraar je vergoeding.

Lijkt dat die staalkant wat opgerekt is? Als dat zo is lijkt het me moeilijk om waterdicht te krijgen, mss beetje hameren en volstorten mrt epoxy of zo? Zorg dat t eerst goed droog is.

Zou eerst even checken of dit niet verzekerd is, bv via reisverzekering of creditcard indien daarmee betaald zou zijn. Kennis van me had iets soortgelijks met een nieuwe ski (rail op een steen gesloopt) en kon op kosten verzekering nieuwe gaan halen…

Edwin van Riel

We hebben dit bord gekocht bij Duijevestein in Terneuzen. We zijn momenteel in Ischgl en die spreken ook over verzekering maar ik zou niet weten welke verzekering zoiets kan vergoeden (en spijtig genoeg ook niet betaald met Visa).

Dit valt onder materiaalschade behorende bij de reisverzekering. Die dus benaderen.

Ik zal wel eerst mijn verzekeraar aanspreken 😊. Bedankt voor de tip!

Dat ruikt naar creditcard fraude…

PaulP op 25 dec 2023 19:19

Je reisverzekering bellen en dit gewoon opgeven is vaak de normale manier van handelen. Vorig jaar mijn nieuwe broek gescheurd door mijn eigen ski bij een val. Opgegeven en binnen een week €180,- vergoed gekregen.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 26 dec 2023 10:05

🏂

Even een update: we hebben feedback gekregen van onze reisverzekering: ziekte, ongeval, opsporing bij ski-ongeval zit allemaal vervat maar niet het materiaal. Dat hebben we weer goed gedaan 🙄.

Zonde! Ff vergelijken voor je verlengt

Edwin van Riel

Plaats een reactie