Beschadiging nieuwe ski’s

Hi all,

Even een vraag, met Black Friday nieuwe ski’s besteld online bij Glisshop. Deze waren netjes met een paar dagen binnen vanuit Frankrijk, na ontvangst gekeken zijn de juiste bezorgd maar verder in de doos laten zitten omdat ze nog naar Oostenrijk moesten worden vervoerd. Nu haal ik ze net daar uit de doos en zie ik een grote beschadiging op de onderkant van 1 ski 😭, zie foto’s, zou dit kwaad kunnen? Wil ze natuurlijk graag gaan gebruiken de komende dagen…

null
null
null

Mijns inziens onacceptabel voor een nieuwe ski. Dat is een flinke beschadiging. Ik had ze teruggestuurd en gevraagd om een ander paar.

Heel vervelend maar laat het een les zijn voor iedereen om bestelde ski’s goed te controleren op schade…

Voor een nieuwe ski flinke schade. Ik zou eerst zekerheid inbouwen ten aanzien van garantie alvorens de ski’s te gebruiken.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Hi Elise, dat is een breuk in de ski kant. Niet te repareren. Ook gevaarlijk. Gewoon terugsturen. Groetjes Trangy.
Wel triest dat zo iets voorkomt.
Succes er mee 🎿

Ijskoud de beste.

Hi Elise, dat is een breuk in de ski kant. Niet te repareren. Ook gevaarlijk. Gewoon terugsturen. Groetjes Trangy.
Wel triest dat zo iets voorkomt.
Succes er mee 🎿

Trangy_ op 29 dec 2023 08:20

Dat zei de lokale shop inderdaad ook, super balen 😭

Ski is total loss… probleem is natuurlijk dat je niet kan bewijzen dat ze door eigen toedoen, bv. vervoer naar Oostenrijk, beschadigd zijn. Overigens vallen ze dan onder je eigen reisverzekering.

Dit is prima te repareren en verre van total loss.

Maar niet acceptabel voor een nieuwe ski, dus probeer het op te lossen met de shop.

Click. Click. Peace

Dit is prima te repareren en verre van total loss.

Maar niet acceptabel voor een nieuwe ski, dus probeer het op te lossen met de shop.

Rogier op 29 dec 2023 14:23

Ben vandaag naar 3 verschillende winkels gegaan in Kaprun, zeggen allemaal dat er niks aan te doen is (of ze hebben er geen zin in dat kan natuurlijk ook)

Dit is prima te repareren en verre van total loss.

Maar niet acceptabel voor een nieuwe ski, dus probeer het op te lossen met de shop.

Rogier op 29 dec 2023 14:23

Ben vandaag naar 3 verschillende winkels gegaan in Kaprun, zeggen allemaal dat er niks aan te doen is (of ze hebben er geen zin in dat kan natuurlijk ook)

Elise2 op 29 dec 2023 16:15

Helaas doen heel veel winkels geen grote reparaties meer. Maar ik heb ski’s die er veel erger aan toe waren gerepareerd, in de tijd dat ik nog ik skiwinkels werkte. Maar nogmaals als de ski zo uit de doos kwam zou ik een oplossing met zender proberen te vinden.

Click. Click. Peace

Dit is prima te repareren en verre van total loss.

Maar niet acceptabel voor een nieuwe ski, dus probeer het op te lossen met de shop.

Rogier op 29 dec 2023 14:23

We kunnen goed stancen in de winkel werkplaats, maar impact is van de zijkant. Dit zal misschien een oplossing zijn voor twee weken skiën. Ik zal geen garantie op durven geven.
Maar zoals je zei, lekker terugsturen.

Ijskoud de beste.

Het lastige in deze situatie is dat het een Franse webshop is. Ook al sta je in je recht zal het lastig worden om je gelijk te halen. Misschien de volgende keer toch voor een lokale zaak kiezen of bij een winkel in een skigebied iets kopen. Dat kost waarschijnlijk een paar tientjes meer maar ben je van dit probleem af. Als er problemen zijn wordt je vaak ook perfect geholpen en hou je de echte vakwinkels in stand.

Ik hoop dat je goed Frans spreekt.
Anders wordt het lastig denk ik @Elise2

Niet te pessimistisch hoor. Ben door bv duitse webshops altijd meer dan netjes geholpen bij reclamaties. Feit dat ze een webshop hebben hoeft aan service niets af te doen.

Edwin van Riel

Duitse webshops heb ik wel wat hoger zitten dan Franse. Bovendien black Friday was meer dan 5 weken geleden… Heel cru gezegd zullen veel webwinkels ook NL zich beroepen op waarom pas na 5 weken iets laten horen…

Ik hoop desondanks dat je het opgelost krijgt en je ze terug mag sturen (en geld terug).

Duitse webshops heb ik wel wat hoger zitten dan Franse. Bovendien black Friday was meer dan 5 weken geleden… Heel cru gezegd zullen veel webwinkels ook NL zich beroepen op waarom pas na 5 weken iets laten horen…

Ik hoop desondanks dat je het opgelost krijgt en je ze terug mag sturen (en geld terug).

Het zal inderdaad lastig worden, in Nederland heb ik niets aan ski’s daarom ze veilig in de doos laten zitten maar dat was achteraf dus niet de ‘veiligste’ keuze 🤪

orkaan1983 op 29 dec 2023 22:48

Het lastige in deze situatie is dat het een Franse webshop is. Ook al sta je in je recht zal het lastig worden om je gelijk te halen. Misschien de volgende keer toch voor een lokale zaak kiezen of bij een winkel in een skigebied iets kopen. Dat kost waarschijnlijk een paar tientjes meer maar ben je van dit probleem af. Als er problemen zijn wordt je vaak ook perfect geholpen en hou je de echte vakwinkels in stand.

Skizoeker op 29 dec 2023 21:33

Tja, het scheelde ruim 200€ (door dubbele korting die week) met shops in Nederland anders had ik ze daar zeker zelf gaan halen. In Oostenrijk zelf zijn ze, iig in de omgeving van Kaprun, niet te krijgen. Allemaal Atomic etc wat ze verkopen maar Elan niet. En dan is het nog maar de gok dat ze ‘m hebben en ook in de maat die je zoekt. Maar goed, dit was voor mij iig de laatste keer dat ik zelf zoiets online bestel 😅 Nu is het alsnog duurkoop…

Heb je de ski’s toevallig met creditcard betaald?
Bij de meeste creditcards heb je 180-360 dagen aankoop garantie.
Om een hoop gedoe te voorkomen bestel ik ski’s online alleen bij webshops waar ze creditcards accepteren.

Gewoon contact opnemen met de verkoper ( webshop). Neem aan dat je al gedaan hebt, anders is het voorlopig voorbarig om nu al uit te gaan van het ergste.
Ze hebben 100 dagen retour , garantie https://www.glisshop.nl/avv/

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 30 dec 2023 09:05

Met glisshop heb ik goede ervaringen. Ook qua vragen en service. Stuur ze een mail met je verhaal (frans of engels) en dan hoor je het wel.
Beter dan hier op het forum discussiëren over wat die shop wel of niet gaat doen.

Hoop dat je eruit gaat komen met de shop. 1 les hopelijk geleerd: als je iets duurs bestelt (niet alleen bij ski’s), altijd direct checken of het onbeschadigd is aangekomen. Zo niet, direct aangeven bij shop. Dat verkleint de kans op discussies, ipv weken te wachten.

Overigens knap dat je niet even gekeken hebt na ontvangst, ik zou heel graag het nieuwe spul even willen zien.

Overigens knap dat je niet even gekeken hebt na ontvangst, ik zou heel graag het nieuwe spul even willen zien.

Sjaak27 op 30 dec 2023 09:25

Ik had ze al getest bij snowworld dus ze uitgebreid in het echt gezien 😉 nu alleen gekeken juiste ski en maat ✅

Je moet gewoon een mail sturen met foto’s dat je de ski’s heb ontvangen met een defect en dat je graag een oplossing wil.

Mijn ervaring met service van buitenlandse webshops is uitstekend.

Volgende keer dus direct checken , maar het verandert niets aan het feit dat je een defect product hebt gekregen.

Als de doos waarin ze gekomen zijn niet beschadigd is, dan zijn ze er zo ingegaan denk ik. Ik heb al redelijk wat skies online gekocht en die waren altijd goed verpakt in een doos.

Wel benieuwd of er inmiddels contact is geweest met glisshop. In mijn ervaring een keurig bedrijf.

*bericht bewerkt door evr66 op 30 dec 2023 23:26

Edwin van Riel

Retourkosten zijn ook niet mals. Een pakket naar het buitenland sturen kost ook wat. Zeker als het pakketten langer is dan 1 meter. De meeste pakketdiensten nemen deze pakketten niet eens aan. Hopelijk is de webshop meegaand en nemen ze de kosten voor hun rekening.

Wel benieuwd of er inmiddels contact is geweest met glisshop. In mijn ervaring een keurig bedrijf.

evr66 op 30 dec 2023 23:26

Uiteraard hun als eerste gemaild maar tot nu toe geen reactie, zal in de loop van volgende week vast wel een antwoord komen…

Jongens, wat een ellende. (Elise) waarom voor paar tientjes zo verkeerde moves. Ik vind echt jammer van je ski, maar waarom niet gunnen Nederlandse winkelier, die zijn voorraad moet houden en alles netjes aflevert? Monteren, passmaken, afstellen? Verlossen van fabriekswax, nieuw wax aanbrengt. Zooo veeel redenen waarom ik nooit een ski online zal kopen. Pure eigen mening. Sorry voor mijn Nederlands, ik zal het wel weten. 🎿

Ijskoud de beste.

Jongens, wat een ellende. (Elise) waarom voor paar tientjes zo verkeerde moves. Ik vind echt jammer van je ski, maar waarom niet gunnen Nederlandse winkelier, die zijn voorraad moet houden en alles netjes aflevert? Monteren, passmaken, afstellen? Verlossen van fabriekswax, nieuw wax aanbrengt. Zooo veeel redenen waarom ik nooit een ski online zal kopen. Pure eigen mening. Sorry voor mijn Nederlands, ik zal het wel weten. 🎿

Trangy_ op 02 jan 2024 02:00

Als die paar tientjes een paar honderdjes worden wie maakt dan de verkeerde moves?
Geen enkel probleem om wat meer te betalen voor een goede service maar het moet geen afzetterij worden.

Bla, bla, bla.

Jongens, wat een ellende. (Elise) waarom voor paar tientjes zo verkeerde moves. Ik vind echt jammer van je ski, maar waarom niet gunnen Nederlandse winkelier, die zijn voorraad moet houden en alles netjes aflevert? Monteren, passmaken, afstellen? Verlossen van fabriekswax, nieuw wax aanbrengt. Zooo veeel redenen waarom ik nooit een ski online zal kopen. Pure eigen mening. Sorry voor mijn Nederlands, ik zal het wel weten. 🎿

Trangy_ op 02 jan 2024 02:00

Ik zal het nog 1x uitleggen, ten eerste het is een vrij specifieke ski die bij mij in de buurt nergens verkocht wordt, uiteindelijk 1,5u voor gereden naar Zoetermeer, daar hadden ze ‘m staan voor 750€ en op internet voor 450€ gekocht, 300€ noem ik geen paar tientjes. Online in NL ging ie voor 650€, dan moest ik een eind rijden (benzine en tijd is ook geld) of ook laten versturen en dus nog steeds 200€ meer… Ik gun ze van alles maar niet zoveel 😉

@admin, zou het bericht gesloten kunnen worden? Wacht de reactie van de webshop nog steeds af voor hopelijk een goede afhandeling.

Gelijk heb je @Elise2
En glisshop is in de regel een prima webshop, die ook goed advies geven en alles monteren waxen en afstellen.
Ooit een keer ski’s besteld maar ik wilde er een andere binding dan het webaanbod op (en dan kun je vaak al uit verschillende bindingen kiezen, maar mijn gewenste binding stond er niet bij). Was geen probleem, na contact werd de binding toegevoegd en kon ik hem bestellen.

Mocht je geen antwoord krijgen, gewoon je eerste mail nog eens forwarden. Het blijft wel Frankrijk natuurlijk 😃

Plaats een reactie