Voor langere tijd in wintergebied verblijven

Na enkele jaren lekker te hebben gewerkt heb ik (man, 26) besloten om volgend jaar 4 maanden vrij te nemen en te gaan reizen. Nu trekt een backpack avontuur mij altijd aan, iets dat ik graag doe en zeker weet een succes zal zijn. Echter lijkt het me ook super om een keer een seizoen ergens een hele winter door te brengen. Het lijkt me mooi om ergens te settelen en de winter in te zien slaan, daarbij veel skiën en wellicht het tourskiën onder de knie krijgen met anderen die daar zitten.

Hoe is het om langere tijd op een vreemde plek te verblijven in de winter? Ik sta nog open voor verschillende locaties binnen of buiten Europa. Het zou geen probleem zijn om een deel van de tijd ook te werken op desbetreffende locatie maar het is geen must, echter helpt het uiteraard wel aan het verbinden met mensen die er ook zitten. Zit nu zelf in de duurzame energie, wellicht dat iemand daar aansluitingen op weet? Ik ben, al zeg ik het zelf, een zeer sociaal persoon en heb geen moeite om ergens alleen aan te komen en mijn draai te moeten vinden. Het is natuurlijk wel het fijnste wanneer er andere mensen zijn die hier ook voor open staan…

Wie heeft hier ervaring mee? Misschien wel tips voor locaties / invulling etc etc.

Is het al winter?

wil je juist wel of juist niet in de toerisme sector werken en aanwezig zijn?

Dus wel of niet in de drukke bekende gebieden?

Dat is denk ik een belangrijke afweging.

Totales Vollidiot

@kdtl > wil je juist wel of juist niet in de toerisme sector werken en aanwezig zijn?

Dus wel of niet in de drukke bekende gebieden?

Dat is denk ik een belangrijke afweging.

Kdtl op 29 dec 2023 16:57

Niet in de toeristische gebieden en ook niet in het toerisme werken…

Is het al winter?

Plaats een reactie