Ski gear in vliegtuig ASA

Hallo; iemand ervaring met vliegen met SAS naar Oslo en het meenemen van skispullen? Ik ben vooral benieuwd hoeveel kilo meemag en of ski’s en ski schoenen apart mogen of in 1 tas moeten?
Hoor het graag, groeten!

Van de site van SAS:
You can bring a ski- or snowboard bag and a smaller bag for a pair of ski or snowboard boots, with a combined weight of 23 kg.

The two bags are considered as one piece of the checked baggage included in your ticket. If you exceed the baggage allowance charges are the same as for regular extra baggage, depending on weight.

The bags can only contain relevant skiing or snowboarding equipment (that means sportswear need to go in your regular checked baggage).

Dank je Mireille, ik had dat inderdaad ook gevonden en was benieuwd of iemand dit in de praktijk had gedaan en wat de ervaringen hiermee waren. Stelt in ieder geval wel gerust dat het 2 tassen mogen zijn. Groeten!

Dat het 2 tassen mogen zijn (1 voor schoenen en 1 voor de ski’s) vind ik in de praktijk geen voordeel. Je zit immers nog altijd aan het maximum van 23 kg totaal. Je kunt dus beter je schoenen gewoon in de tas stoppen, dat scheelt je het gewicht van de aparte tas, daar kun je dan weer wat anders mee nemen.
Bovendien is het nogal sleuren met een skitas EN een schoenen tas en je handbagage. Dan kom je al gauw handen te kort.

Ander punt is dat de meeste mensen hun ski schoenen liever in de hand bagage meenemen:
Immers, ruim bagage wil nog wel eens vertraagd, of zelfs helemaal kwijt, raken.
Met ski’s is dat niet zo heel erg: je huurt dan nieuwe voor tijdens de vakantie, en als ze n afloop nog niet terug zijn koop je gewoon nieuwe.

Maar schoenen is een ander verhaal: ten eerste worden goede schoenen normaal niet verhuurd, en ze zijn sowieso niet gebootfit voor jou.

Ik vloog vorig jaar april naar Bodo, Noorwegen met een tussenstop in Oslo.
Als je kiest voor SAS GO Smart mag je ruimbagage tot 23 kg meenemen en handbagage tot 8 kg en en tas die je onder de stoel kan plaatsen. Ik ben gaan splitboarden. In mijn snowboard tas had ik mijn splitboard en bijbehorende attributen en kleding gestopt, mijn lawine airbag had ik als tas onder de stoel en nog een handbagage koffer van max 8 kg. Was goed te doen.

null

*bericht bewerkt door SportGillie op 03 jan 2024 05:50

null

Plaats een reactie