Skiles

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flumserberg

Hoi allemaal,
Wij gaan dit jaar met de kinderen in de voorjaarsvakantie een weekje skien in Flums, zwitserland.
Wat zijn jullie ervaringen mbt skiles? De kinderen (6, 8 en 10 jaar) willen graag nederlandse les, is dat mogelijk? Of moet ik ze voorbereiden op een andere taal? En is het nodig om van te voren les te boeken? Dit hebben we vorige 2 jaren in oostenrijk wel gedaan, maar een kennis gaf aan dat flums niet zo druk is. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Bedankt alvast!

*bericht bewerkt door Maartje8 op 02 jan 2024 11:21

Nederlandstalige les zie je vooral veel in Oostenrijk, waar je relatief eenvoudig leraar kan worden. Hoe dat in Zwitserland zit, weet ik niet precies. Maar de skischool natuurlijk wel :). Waarom wil je de lessen niet gewoon alvast boeken?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mijn kinderen hebben nooit skiles gehad in het Nederlands. In sommige gebieden zoals in Maria Alm waren wel Nederlandstalige skileraren maar ze zaten keer op keer bij een Duitstalige instructeur. Ging altijd prima. Ze gaan toch niet hele verhalen tegen elkaar vertellen.

In Flums weet ik het niet maar wij skiën nu in Laax in Zwitserland en ik heb hier nog geen Nederlandse skileraren gezien.

Les van Nederlanders moet je niet eens willen, Anwarter niveau is schrikbarend slecht…

Hoe Hoger Hoe Beter

Weet nog, mijn eerste les was in het landisch (een Italiaans dialect)en is ook goed gekomen. Toen veel geleerd. Begin zijwaarts stappen en einde week van een donker rode piste achter de leraar aan.
Ik denk dat je het beste les kunt krijgen van een van de locals het is wel prettiger voor kinderen dat hij of zij niet de enigste Nederlandstalige is.
Beste is in Nederland alvast een basiscursus

Les van Nederlanders moet je niet eens willen, Anwarter niveau is schrikbarend slecht…

koenlam1 op 02 jan 2024 13:54

Les in het nederlands betekent niet automatisch anwärter (gelukkig)
@maartje8 bel of app eens met berber semmelink (staatlich dipl trouwens) , nederlandse in Flumserberg, bsski.ch, tel +41 (0)76 700 48 19

Edwin van Riel

Hoi allemaal,
Wij gaan dit jaar met de kinderen in de voorjaarsvakantie een weekje skien in Flums, zwitserland.
Wat zijn jullie ervaringen mbt skiles? De kinderen (6, 8 en 10 jaar) willen graag nederlandse les, is dat mogelijk? Of moet ik ze voorbereiden op een andere taal? En is het nodig om van te voren les te boeken? Dit hebben we vorige 2 jaren in oostenrijk wel gedaan, maar een kennis gaf aan dat flums niet zo druk is. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Bedankt alvast!

Maartje8 op 02 jan 2024 11:21

Wij zijn hier 4 jaar terug geweest, toen geluk voor onze oudste een juf die Nederlands kon (Belgisch).
Jongste had een meester die dat niet kon, ging ook prima. Met een beetje geluk nog wat andere nl kindjes in de groep, maar ik zou ze voorbereiden op Duitse lessen.

Alles was allemaal heel goed georganiseerd trouwens, kinderen hadden goede lessen.

*bericht bewerkt door Noordeling op 02 jan 2024 21:44

Overweeg een prive leraar, voor de kinderen samen dan hè!
In Oostenrijk is dat voor 3 halve dagen ongeveer even duur als 3 x een week les. Mijn ervaring is dat de kinderen in een dag of 2 priveles meer leren dan in een week in een klasje!

Mijn kinderen hebben nooit skiles gehad in het Nederlands. In sommige gebieden zoals in Maria Alm waren wel Nederlandstalige skileraren maar ze zaten keer op keer bij een Duitstalige instructeur. Ging altijd prima. Ze gaan toch niet hele verhalen tegen elkaar vertellen.

In Flums weet ik het niet maar wij skiën nu in Laax in Zwitserland en ik heb hier nog geen Nederlandse skileraren gezien.

vlinder72 op 02 jan 2024 13:15

Er zijn wel degelijk Nederlandse skileraren in Flims, Laax alleen op een hand te tellen. ;)

Bedankt voor slle tips! We zijn eruit.

Plaats een reactie