Zillertal inrijden tijdens krokusvakantie zaterdag 17/2

Hoi,
15 jaar terug voor het laatst in het zillertal geweest ( mayrhofen) herinner me nog dat die zaterdag het een drama was om in Mayrhofen te komen ivm met de mega drukte het zillertal in , mijn vraag is eigenlijk is dit op wissledagen nog steeds zo of is er de afgelopen jaren e.e.a verbeterd in de bereikbaarheid van de dorpen in het zillertal op de zaterdagen.

Nee is niets veranderd sterker veel toegangswegen, de binnendoorroutes naar het dal zijn verboden voor vakantieverkeer. Was 15 jaar terug nog niet zo.

Zillertal inrijden is een drama, de hele reis er naar toe is een drama…sterkte!

Er is naar mijn idee de afgelopen 10 jaar niets veranderd… dit jaar probeer ik de trein, dan hebben we in ieder geval geen file… succes!

Nog steeds drama. Wel pak ik altijd afslag 32 van de A12. Dat is de afslag voor de feitelijke afslag van het Zillertal. Grote kans dat je door wegcontroleurs naar de Brettfaltunnel wordt doorgestuurd i.p.v. de route buiten de Brettfaltunnel om, maar je komt dan wel vrijwel direct voor de tunnel uit en daarmee vermijdt je wel de drukte voor de feitelijke afslag van het Zillertal op de A12.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is het op zaterdag zo rond negen uur in de ochtend ook al druk om Zillertal binnen te rijden? Of is dat pas vanaf het middag uur?

Hoi,
15 jaar terug voor het laatst in het zillertal geweest ( mayrhofen) herinner me nog dat die zaterdag het een drama was om in Mayrhofen te komen ivm met de mega drukte het zillertal in , mijn vraag is eigenlijk is dit op wissledagen nog steeds zo of is er de afgelopen jaren e.e.a verbeterd in de bereikbaarheid van de dorpen in het zillertal op de zaterdagen.

Galloxx33 op 02 jan 2024 11:50

Tip vertrek zaterdag om 10.00 uur rij je bij aankomst zo het Zillertal in en het is onderweg ook super te doen.

Of…
zorg dat je, op de heenreis, vòòr 06:00u voorbij München bent.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 02 jan 2024 18:55

al meerdere keren 's nachts naar het Zillertal gereden met aankomsttijd rond 8 uur en nog nooit echt drukte gehad. Alleen voor de tunnel soms paar minuten wachten.

Hele flauwe truc die je zomaar dik een uur kan schelen; doorrijden naar de volgende afslag op de Inntal Autobahn, omdraaien en dan vanaf de zuidzijde het dal in rijden.

Of: bij aankomst je auto parkeren bij bahnhof Strass im Zillertal of 1 station verder bij Jenbach.
Daar pak je alleen de spullen uit de auto die je de eerste nacht en volgende dag nodig hebt en ga je verder met de trein.

De auto haal je een dagje later in je eentje op, als de rest goed en wel in de sauna of het zwembad zit

*bericht bewerkt door Ferdinand op 02 jan 2024 19:19

fijne site hè, dat wintersport.nl?

's zomers , 's winters in het hoogseizoen… Als je het dal inrijdt op een zaterdag na 8u 's ochtends is het druk.

En als je de zaterdag erna vertrekt… Ga om 5uur rijden of pas in de middag.

🏂

Vorige week heen en en afgelopen zaterdag terug gekomen. Lokaal advies was inderdaad voor 10u heen en 5u vertrek er uit.
Heen klopte dat idd.
Terug ging het goed tot half9. Maar het was de 1ste kerstweek, dus nog niet zo druk in Zillertal. Maar vanaf 9u was het al 45min tot uur vertraging om naar de snelweg te komen. En daarna zit je in de drukke golf tot Noord Munchen(als je over oostelijke München ring gaat).
Dus beter tussen 5 en half8 vertrekken (terugweg)

Plaats een reactie