Snowlife

Wie heeft er ervaring met Snowlife . Ik krijg van hen tegenstrijdige informatie over de geldigheid van anwarter examen onderdelen van mijn dochter en ze blijken niet op de hoogte te zijn van de afspraak die met de skischool is gemaakt. Is dat een eenmalige vergissing? Is het een betrouwbare organisatie ?

Mvg
Louis

Snowlife organiseert toch alleen het hele gebeuren er omheen (de reis, het verblijf, dat je wordt ingeschreven voor de opleiding (en het examen) en als je je Anwärter hebt gehaald, het 1e contact met de skischool).
Oostenrijkse ‘ausbilders’ geven les en nemen het examen af.
Mijn dochter heeft via hun in 2019 haar Anwårter gehaald, in oktober/november volledig verzorgd naar Kaprun waar de opleiding plaats vond.
Was allemaal prima geregeld.
Daarna het hele winterseizoen in Flachau les gegeven (tot de covid shutdown…)

*bericht bewerkt door RvanE op 02 jan 2024 17:18

Snowlife is een uiterst betrouwbare organisatie, zij ontzorgen iedereen die skileraar wilt worden.
Ze regelen de opleiding, een werkplek, vervoer etc. Dingen die je ook prima zelf kunt regelen, maar veel mensen vinden het fijn als dat voor ze gedaan wordt.

Wat betreft de geldigheid van de anwärter heeft Snowlife hier niets over te zeggen (denk ik). Bij het Salzburgerverband (SBSSV) is je anwärter 3 seizoenen geldig en moet je daarna weer een opfriscursus doen om het te verlengen. Als je tussendoor een nieuwe opleiding doet verleng je ook automatisch.

Wat betreft de afspraak met de skischool… Als wij niet weten om wat voor afspraak het gaat kunnen we er ook niet op reageren.

Thank God summer is over!

Duidelijk. Snowlife is , begrijp ik, meer een reisorganisatie en niet het adres voor specifiekere vragen over opleiding, examen en aanstelling skischool. Dank je.

Dat is wel erg kort door de bocht.
Met dat soort vragen kan je juist wel bij hun terecht.
Het verzorgen van dat soort ‘reizen’ is hun core business, dus ze hebben echt wel kennis en kunde van het hele traject.
Op hun website is een hoop terug te vinden hoor

Wat is precies je vraag Louis? Misschien kunnen wij je verder helpen?

Dank je. Ik heb inmiddels een betere toelichting gehad van snowlife en daarmee is het grootste deel van mijn vragen over het examen beantwoord!

Plaats een reactie