Skigebied 3 dagen Oostenrijk

Ha allemaal,

Begin februari wil ik samen met mijn vrouw 3 dagen gaan skiën in Oostenrijk. Het idee is een wat ruimer gebied met veel blauw en rood. Zelf heb ik jaarlijks geskied maar mijn vrouw gaat voor het eerst sinds 6-7 jaar weer skiën. Vandaar opzoek naar een veelzijdig gebied. Wie heeft een paar mooie tips voor ons! En evt ook voor het hotel. Zelf ben ik de afgelopen jaren in Ski Arlberg, Ischgl en Obergurgl geweest. Het is een pré als het gebied ook interessant is met kinderen (evt volgend jaar met 4 kids voor het eerst skiën).

Ik ga met mijn dochter naar Saalbach half februari.
Mijn wens was ook een ruim gebied met veel blauw en rood.

Andere optie waar ik naar gekeken heb was Fugen in t zillertal.

Niet heel groot, maar ook niet klein: Damüls-Mellau
Voor 3 dagen vind ik dat een fijn gebied. Afwisseling van moeilijkere en makkelijke pistes. Ook gemoedelijk en leuk voor de kids.
Warth-Schröcken ook zoiets. Al kan je dan eventueel ook heel Arlberg als pas erbij doen, maar voor 3 dagen niet echt nodig denk ik.
Ischgl ben je al geweest, maar vind ik voor de trip met je vrouw ook een goed idee. Je bent namelijk altijd binnen 2 liften terug naar het midden van het gebied en daar rondom zijn genoeg blauwe pistes. Voor kinderen zou ik het minder snel doen en het is ook net iets verder rijden.
Met kinderen is Skiwelt ook erg leuk. Ook wel weer iets verder rijden dan de 1e 2 gebieden die ik heb genoemd.

Bijna alles is mogelijk he?

Skiwelt (ook prima met kinderen)
Kitzski (mooi gebied! Veel rood en blauw)
Serfaus Fiss Ladis (familiegebied)
etc etc etc

Totales Vollidiot

Montafon vind ik wel passen in je wensen en ook nog eens vlot aan te rijden.
Acco kan je makkelijk regelen via montafon.at

*bericht bewerkt door frederik_15 op 04 jan 2024 16:30

Skiwelt Wilder Kaiser of Kirchberg Kitzbuhel. Wij verbleven destijds in Hotel Kroneck in Kirchberg . Skibus stopt voor de deur en bij voldoende sneeuw kun je terugskien naar het hotel.

Ik zou voor Serfaus kiezen, alleen moet je even zien of je in de vakantie gaat of net er buiten. In de vakanties zijn er toch wel flinke druktes te verwachten.
Ik ga zelf altijd buiten de vakantie periode… ben zeer allergisch voor wachten haha

Voor 3 dagen is Söll heel makkelijk om te rijden. Op de laatste paar km na alleen maar snelweg.

Plaats een reactie