Oud en nieuw 2024-2025 8 twintigers

Mijn zoon wil met 8 vrienden en vriendinnen van begin 20 gaan skiën. Ze zoeken een huis wat betaalbaar is (zeker niet luxe, lekker simpel) en in de buurt van après-ski. Er zitten meerdere goede skiërs bij, die een gebied van ruim 100km ook erg leuk vinden.
Wie heeft er tips waar een geschikte accommodatie te vinden is. Of welke reisorganisatie evt geschikt is om via te boeken. Vervoer is ook nog een puzzelstuk 😀. Trein, busje huren, vliegtuig.??

8 man kun je ook nog wel kwijt in de grotere appartementen, dus ik zou ook vooral op de reguliere aanbieders zoals sunweb kijken, stuk goedkoper dan eigen chalet. Qua vervoer hangt denk ik ook af waar je heen gaat, dus wellicht dat eerst bepalen.

Als budget een ding is, Sybelles en dan een appartement voor 3/4 man groter huren dan je zelf hebt. Zo bel ik voor 300-400 euro voor een week gegaan inc. skipas en benzine/reiskosten.
Rond oud en nieuw zit het vol met studenten in St.Sorlin en is het erg gezellig.

*bericht bewerkt door ML-015 op 05 jan 2024 19:26

Indien je naar frankrijk zou gaan kan ik de thalys (nu eurostar) enorm aanraden.
Het is heel erg comfortabel, je kan praten met alle vrienden en hebt internet en toilet ter beschikking.
Je zit er vanuit Antwerpen (waarvan ik vertrok) nog geen 8 uur op en is rechtstreeks elke zaterdag van s’ochtens tot in de namiddag.
Vanuit Bourg-saint-maurice kan je naar verschillende gebieden.
Vooral dat je u niks moet aantrekken of denken aan vanalles is heel ontzorgend en dat wil je graag op vakantie vermoed ik.

Ik was trouwens toen naar Les arcs gegaan (paradiski) en dat is mij goed meegevallen.
Je stapt vanuit de trein bij wijze van spreken op de piste.
Ik denk dat er geen makkelijkere reis is dan vanuit Nederland/België naar Les arcs/La plagne.
Je stapt in en je stapt af, er kan niks mis lopen.

Plaats een reactie