Wax na seizoen niet afschrapen

Na vorig seizoen heb ik de ski’s van een vriend gewaxt en niet afgeschraapt/ geborsteld.
Die tip heb ik een keertje van een oude baas gekregen die mijn ski’s een keertje had gewaxt. Hij gaf aan dat het beter was om je ski’s op te bergen met een laagje wax, zodat het in de zomer nog wat in kan trekken/ beter beschermd is tegen uitdroging.
Zijn er meer die dit doen?

Denk wel dat er veel zijn hier op het forum die dit ook doen. Ik in ieder geval zelf wel, als ik eraan denk voordat ze weer op zolder liggen :-)

Jazeker, geslepen en gewaxt maar zonder te schrapen (staalkant wel schrapen) op zolder leggen, en voor vertrek veeg ik de wax stofvrij, nog een heer met het wax ijzer er over, schrapen, borstelen en gaan.

Denk dat bijna iedereen dit doet hier

Gang is alles

Ik doe dit dus nooit omdat het me altijd een beetje pijn doet dat ik de spullen weer voor een jaar op moet bergen. Meestal kwak ik het vanuit de auto zo snel mogelijk op zolder en kijk ik er pas weer enkele weken voor de volgende vakantie naar. Het zal vast voordelen hebben maar na ongeveer 10 jaar is mijn belag nog in goede conditie, dus het is zeker niet noodzakelijk

Yup goede laag wax op voor de stalling eind april.

Mooi! Dan blijf ik dat doen. Was wel een klein detail vergeten bij de skies van die vriend van mij. Het afschrapen en borstelen voor het skiën 🙈. Dus op de piste zagen we nog een mooie laag wax op de skies zitten. Na een paar afdalingen was deze eraf en gleden ze prima. Ik heb nog aangeboden ze even na te lopen maar ze gleden prima, ik mag het altijd zo doen 🙈. Maar in het kader van milieu zat ik ze de volgende keer toch even af maken.

Ik doe dit dus nooit omdat het me altijd een beetje pijn doet dat ik de spullen weer voor een jaar op moet bergen. Meestal kwak ik het vanuit de auto zo snel mogelijk op zolder en kijk ik er pas weer enkele weken voor de volgende vakantie naar. Het zal vast voordelen hebben maar na ongeveer 10 jaar is mijn belag nog in goede conditie, dus het is zeker niet noodzakelijk

Juul op 06 jan 2024 14:21

Same here.

Plaats een reactie