Welke ski ?

Met pijn in hart moet ik afscheid nemen van mijn Atomic Redster X9 181cm RS…
Wegens artrose in mijn enkel worden deze skies te zwaar voor mij…
Wie kan mij advies geven wat voor mij een passende ski kan zijn ?
Zou graag de Atomic ski trouw blijven.
Niveau 8/10
Gewicht 105
Lengte 192 cm
Leeftijd 48 jaar

Bij Atomic kom je dan in een Q-serie uit denk ik. Meer all mountain gericht en minder een echte carver dan de X9S, Atomic Q9.8.

Sjaak bedankt voor uw snelle reactie.
Heb zelf ook al even naar de Q serie gekeken.
Voor mij belangrijk dat de ski een stuk lichter is kwa gewicht, dit ivm mijn enkel.

Bredere ski’s zijn over het algemeen zwaarder. Ik zou gewoon smalle en wat kortere ski’s nemen als je gewicht wilt besparen. Verder helpt lichamelijk afvallen ook bij artrose, maar dat is een open deur.

Haha klopt helemaal yoguido…
Gewicht moet ook wat aan gebeuren…
Heb je nog wel een tip voor mij wat betreft een passende ski ?

Kun je die x9 niet op 175 nemen? Dan weet je wat je krijgt. 167 kan ook misschien nog wel? Lekker makkelijk draaien. Goed voor de enkel

Idd goeie optie 👍

Ik ben zelf ongeveer even oud en lang en heb wegens een blessure aan mijn rechterknie ski’s van 170 cm gekocht

Wat kortere skies is sowieso een goeie optie.
Ga er eens rustig over nadenken.
Optie X9 of Q9 en korter heb ik goed gevoel bij…

Bedankt

Gewichtsverschil tussen 175 en 181cm is ongeveer 150 gram op het paar. Das niet veel, ongeveer 2 % van het totaal gewicht.

Verschil met 167 is 1,5 kilo. Maar ik denk dat makkelijker draaien ( dus korter) meer zoden aan de dijk zet dan gewicht an sich.

Enfin, succes!

Ik zou gewoon beide gaan testen bij Duijvesteijn. Voor €25,00 weet je direct al meer.

Geen Atomic, maar werkt erg goed voor mensen met stijve gewrichten en wat gewicht. De Head Supershape serie.
Nee, het is geen Atomic en ook geen match voor een X9Rs, maar bieden wel veel draaigemak, stabiliteit en als je wil behoorlijk wat sportiviteit. Het gewicht is er niet minder op, de belasting op de enkel wel. Anders kom je op de Atomic Q9 uit.
Een lichte toerski-achtige geeft een heel andere beleving.

Plaats een reactie