Reisverslagblogje Sulden am Ortler.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sulden am Ortler en Sulden (Solda)

Hier zijn we weer. 😁

In navolging van mijn geweldige avonturen in 2023 toch maar een 2024 verslagje bijhouden de komende tijd.

Voor klachten gelieve u tot het beheer te wenden.

Vanmorgen effe voor 3 vertrokken in Limburg (B), nog geen 5 minuten weg en het regende alweer. Oh nee (dacht ik) toch niet weer zo’n verzopen rit?
Jawel, toch het eerste deel van de KKKSFR-route (kolnkoblenzkarlsruhestuttgartfernpasreschenpasv) goot het water bij momenten. Dan een tijdje droog, effe voorbij Ulm natte sneeuw.

Vóór de Fernpas een mooi landschap, daarachter een typisch lagelandlandschap qua sneeuw. Ttz: een drapdek en regen bij plus 2°C.

1 uur stilstaan voor de ö-grens, blokabfertugungdinges, maar daarna vrij vlot verkeer.

In de buurt van Nauders begon het netjes wit te worden en daar lag dan het eerste dikke pak sneeuw. 😎

Hoe verder naar Italië hoe meer afhakers op de weg, allemaal naar de verkeerde skigebieden, tsja, eigen schuld, dikke bult. 😜

De laatste klim naar Sulden (1900m) ging vlotjes over licht gladde wegen, maar no problemo.

Ondertussen sneeuwt het weer, morgen een wandeldag, misschien wat op de latten maar ik denk het niet. En pizza eten.

Geen seizoenpas deze keer, wel een 18 dagenpas en verder wat losse passen. Of niks. En misschien eens naar Trafoi. En nog vanalles.

Tijd om te pre-aperitieven! 🍻

Hier alvast een postkaartje:

null

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 08 jan 2024 14:26: Skigebied aan topic toegevoegd

Bla, bla, bla.

Fijn dat je ons weer laat meegenieten.
Het ziet er prachtig wit uit daar.
Fijne vakantie en geniet ze.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Het postkaartje belooft alvast veel goeds.

Aangemeld bij beheer als spam, offtopic, beledigend enzovoorts. Veel plezier Bart!

Edwin van Riel

We lezen ook hier weer graag mee.
En plaatjes kijken.

Aftellen maar!

Oh ja, degenen die van de (ski-)gebieden in de Vinschgau en omstreken de rest van het seizoen huiswaarts gaan rijden op de (drukke) wisseldagen: blijft weg van de Fernpas en rij via de Arlbergtunnel/Bregenz -> Memmingen.
De file die ik voorbij reed was lang. Heel lang. Nog langer dan heel lang…🙄😯

Ook een reminder voor mezelf. 😇

Bla, bla, bla.

Fijne vakantie @bartvwg. Sneeuw hier in overvloed en komende dagen lijkt het goed koud en zonnig te worden.

Fijne vakantie @bartvwg. Sneeuw hier in overvloed en komende dagen lijkt het goed koud en zonnig te worden.

Jochemgerrits op 06 jan 2024 19:39

Merci, goed thuisgeraakt? @Jochemgerrits

Bla, bla, bla.

Veel plezier!
Weer een goedkope aanbieding gescoord via een touroperator? 😉

Veel plezier!
Weer een goedkope aanbieding gescoord via een touroperator? 😉

Mathijs! op 06 jan 2024 21:00

Ha, ha, ik ben mijn eigen touroperator. En sponsor! 😎😜😉

Bla, bla, bla.

Veel plezier!
Weer een goedkope aanbieding gescoord via een touroperator? 😉

Mathijs! op 06 jan 2024 21:00

Ha, ha, ik ben mijn eigen touroperator. En sponsor! 😎😜😉

bartvwg op 06 jan 2024 21:19

Ik dacht dat ongeveer elk hotel in Sulden wel werd aangeboden via een touroperator ;)

Oh ja, degenen die van de (ski-)gebieden in de Vinschgau en omstreken de rest van het seizoen huiswaarts gaan rijden op de (drukke) wisseldagen: blijft weg van de Fernpas en rij via de Arlbergtunnel/Bregenz -> Memmingen.
De file die ik voorbij reed was lang. Heel lang. Nog langer dan heel lang…🙄😯

Ook een reminder voor mezelf. 😇

bartvwg op 06 jan 2024 18:06

Ik ben er ook langs gereden, tussen 14 en 16 uur, en zag hem ook staan. Volgens de appartementendame lag het aan het weer. Maar toch eens over nadenken zaterdag terug vanuit Sölden.

Hoedanook, veel plezier @bartvwg

Dan is mijn KKKSFR-route van 27 op 28 december toch een stuk soepeler verlopen, haha. Hadden ook wel wat geluk met het weer natuurlijk.

Ik volg met belangstelling! Benieuwd of de zwarte 7 al (daadwerkelijk) open is inmiddels

Gang is alles

Ben nog in Sulden, we vertrekken vandaag. Dagje aan vast kunnen plakken maar of dat de juiste beslissing is geweest haha. Gisteren sneeuwde het de hele dag. Durf nu nog niet naar buiten te kijken ;-)

Fijne vakantie @bartvwg. Sneeuw hier in overvloed en komende dagen lijkt het goed koud en zonnig te worden.

Jochemgerrits op 06 jan 2024 19:39

Merci, goed thuisgeraakt? @Jochemgerrits

bartvwg op 06 jan 2024 19:50

Veel plezier!
Weer een goedkope aanbieding gescoord via een touroperator? 😉

Mathijs! op 06 jan 2024 21:00

Ha, ha, ik ben mijn eigen touroperator. En sponsor! 😎😜😉

bartvwg op 06 jan 2024 21:19

Ik dacht dat ongeveer elk hotel in Sulden wel werd aangeboden via een touroperator ;)

Mathijs! op 06 jan 2024 22:16

Geen idee eigenlijk, ik doe nooit iets via een touroperator of zo. Altijd rechtstreeks. 😉

Bla, bla, bla.

Ben nog in Sulden, we vertrekken vandaag. Dagje aan vast kunnen plakken maar of dat de juiste beslissing is geweest haha. Gisteren sneeuwde het de hele dag. Durf nu nog niet naar buiten te kijken ;-)

Fijne vakantie @bartvwg. Sneeuw hier in overvloed en komende dagen lijkt het goed koud en zonnig te worden.

Jochemgerrits op 06 jan 2024 19:39

Merci, goed thuisgeraakt? @Jochemgerrits

bartvwg op 06 jan 2024 19:50
Jochemgerrits op 07 jan 2024 05:26

Het sneeuwt nog een beetje, deze voormiddag nog zeggen ze. Wel niet veel.
De sneeuwruimers zijn wel begonnen hoor ik. 🙂
Goede terugreis!

Bla, bla, bla.

Fotootjes van een allesbehalve skidag:

Je ziet ergens een waterig zonnetje, dat heeft maar even geduurd, het sneeuwt opnieuw/nog steeds.

null
null
null
null
null
null
null

Bla, bla, bla.

De sneeuwschuivers waren nog niet bij ons appartement dus zelfs nog kettingen moeten leggen deze ochtend om 07u. Nu nog niet thuis. Drukker dan verwacht. En flinke sneeuwduinen op de vlaktes richting Nauders.

Ik vond trouwens dat er echt immens veel sneeuw ligt daar. Ik ben dat bij andere gebieden niet zo gewend. Hoe is het nu in vergelijking met andere jaren @bartvwg?

De sneeuwschuivers waren nog niet bij ons appartement dus zelfs nog kettingen moeten leggen deze ochtend om 07u. Nu nog niet thuis. Drukker dan verwacht. En flinke sneeuwduinen op de vlaktes richting Nauders.

Jochemgerrits op 07 jan 2024 18:34

Oeh, tegenvaller.
Die sneeuwduinen daar heb ik al meermaals meegemaakt, gisteren ook weer. Het waait daar met momenten heel hard en in de beschutte plekjes krijg je die duinen dan. Heel maf en gevaarlijk. Dezelfde wind zorgt er ook voor dat het, op lager gelegen plaatsen, sneeuwt op zonnige dagen.

Bla, bla, bla.

Gezellig @bartvwg dat je ons weer meeneemt!🥳
Ik heb grote blij😃
Maar je MOET naar Trafoi want anders maak je je befaamde naam als “ouwe Trafoi gangster” niet waar en raak je die titel kwijt…😜
Geniet ervan kerel😘☃️

LA NORMA😍☃️

@Jochemgerrits

Er ligt veel sneeuw ja, vorig jaar maart lag er veel minder. Met december 22 nog minder.
Andere jaren ongeveer hetzelfde als nu
Het meeste hebben we eens gehad begin april, 90cm erbij op 1 dag, mooi!
Meestal maak ik toch wel eens zo’n dump mee, sneeuwzeker gebied hè. 😉

*bericht bewerkt door bartvwg op 07 jan 2024 18:49

Bla, bla, bla.

Geweldige foto’s zeg! Ziet er weer prachtig uit. Wij vertrekken as vrijdag richting sulden. Erg veel zin in maar nu zag ik op bergfex dat de rode dalafdaling van de madritsch nog gesloten is. Weet jij of dit klopt of staat het gewoon verkeerd op bergfex?

Veel ski plezier nog daar!

Geweldige foto’s zeg! Ziet er weer prachtig uit. Wij vertrekken as vrijdag richting sulden. Erg veel zin in maar nu zag ik op bergfex dat de rode dalafdaling van de madritsch nog gesloten is. Weet jij of dit klopt of staat het gewoon verkeerd op bergfex?

Veel ski plezier nog daar!

Kaspernmgn31 op 08 jan 2024 11:18

@Kaspernmgn31 nee, dit klopt, enkele zaken zijn dicht vandaag. Niet direct geweten waarom mar vermoedelijk krijgen ze niet alles in orde/geprepareerd na de hopen sneeuw de laatste dagen.
Ik denk dat morgen weer alles open zal zijn. Zal het laten weten.
De pistes die open zijn hebben een dikke verse laag poeder, vanmorgen heerlijk skiën maar nu al compleet verspoord.
Vrij druk ook, veel beginners, veel valpartijen. 🙂

Bla, bla, bla.

@bartvwg bedankt voor je reactie, ik hoor het graag. heerlijk een verse laag poeder! Wordt morgen vast weer perfect geprepareerd. Geniet ervan!!😉👍🏻

De eerste skidag vandaag.
Zware condities, tegen 11u redelijk druk en dan al flink kapot geskiede pistes. Precies of er helemaal niks geprepareerd was. Vreemd, heb de pistes (verschillende waren ook dicht) nooit zo vroeg op de dag zo slecht geweten. Waarschijnlijk door de vele sneeuwval, wie weet. 🧐
Skiën was dan ook navenant, zeker op de eerste dag sedert maart 23. Tsjonge toch, toen vloog ik overal netjes af, nu was het wat technisch geklungel.
Anderzijds misschien ook niet verkeerd om in deze omstandigheden te starten.
Bewolkt begonnen, zonnig geëindigd. 👍
Amper foto’s gemaakt zie ik net. Deze wel:

null
null
null

Rest van de namiddag wat gefitnest en gezwommen (deeltje van een soortement pre-operatieve revalidatie).

Morgenvroeg weer de latten op, zo vroeg mogelijk om al die Duitsers die klaarblijkelijk nog een week urlaub haben zeker voor te zijn.

Maar eerst eten, lekker eten, daarover later wel eens meer. 🤤

Bla, bla, bla.

Bartje,

Waarom heb je een terrasverwarmertje BOVEN je Weisen laten plaatsen?
Of had je dit bij vanuit de rubriek Vreemde spullen mee op skiverlof🤔🤨

Born to run. B.S.

@Kaspernmgn31 Alles geopend vandaag. 🙂
@dan58 de tafels sleep ik ook mee. 😜

Bla, bla, bla.

Zonnig, koud, windstil skidagje. 😎

Tuurlijk weer bij de eersten. 😜
Pistes 100 keer beter dan gisteren, netjes geprepareerd zoals ik het hier ken. Alles ook weer open. 👍
Veel geskied, korte onderbreking omdat ik toch even moest opwarmen. Morgen wat thermisch spul bij aantrekken.

Voor de anon m(4) liefhebbers: als je die bijbehorende buff eens wast, let dan goed hoe je dat beugeltje terug steekt. Mijn had ik er natuurlijk omgekeerd weer ingegaan. Dus wat gesukkeld. 🙄 Dat ding werkt goed maar na een tijdje wordt het ook nat dus om 11u gewisseld voor een normale buff. Gisteren en vandaag lens perceive cloudy burst gebruikt. 59%, S1 maar prima te doen in de zon. Ik prefereer wel altijd een lichtere lens boven wat donkers. Overigens is het januari en niet maart.

Euh geskied dus, weinig mensen op de pistes, de meesten komen pas rond half 11. Tegen half 12 wat langer gepauzeerd aan de Madritschhutte. Tot het terras begon vol te lopen. Weer wat rondjes gedaan, pistes lagen weer overhoop. Veel klasjes ook. En toen het weer drukker werd gestopt.
Tijd voor een guilty pleasure.

null

Okee, lekker voor 3 minuten, dan mag het onder mijn ogen uit. 🤢

Bla, bla, bla.

Oh ja, fotootjes. Van de drukte…😁

null
null
null
null
null

Bla, bla, bla.

Zooo heerlijke beelden van vandaag 🥳

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Plaats een reactie