Völkl Racetiger verschil?

Goedendag,

Ik ben momenteel in Saalbach en ik zie hier volop de Völkl racetiger SC ski, (zowel bij kleine kinderen als bij volwassenen), sta je even bij de lift te wachten dan zie je die echt extreem veel langskomen.
De reviews op internet zijn ook positief.
Ben wel wat uitgekeken op mijn huidige ski’s dus lijkt me leuk om sowieso een keer een dagje andere te testen en eventueel daarna aan te schaffen, mits een leuke prijs, anders einde van het seizoen, maar gun het de winkels in NL ook.
Nu zat ik even te googelen maar op NL sites kom ik alleen de 13 tegen, hier is het allemaal de 12 (en zelfs eens paar 14 / 16). Kan iemand me het verschil uitleggen? Is de 12 een model van vorig jaar of puur voor de verhuur gemaakt? Ofwel, als de 12 hier bevalt kan ik dan ook met een gerust hart de 13 in NL kopen of krijg ik dan een totaal andere ski :-)

*bericht bewerkt door Snowlover op 08 jan 2024 13:56

Euh, ik denk dat je mss naar de radius van de ski’s zit te kijken ipv naar type of jaartal? Afbeelding van een setje racetigers van mij vorige week, radius 27, type gsx, maar modeljaar is 2017 of zo dacht ik.

null

Edwin van Riel

Euh, ik denk dat je mss naar de radius van de ski’s zit te kijken ipv naar type of jaartal? Afbeelding van een setje racetigers van mij vorige week, radius 27, type gsx, maar modeljaar is 2017 of zo dacht ik.

null

evr66 op 08 jan 2024 13:51

Het gaat om de SC, waar bij jou 27 staat, staat hier op bijna allemaal 12, maar in Nederland 13

*bericht bewerkt door Snowlover op 08 jan 2024 13:57

De 12 en 13 staan voor de radius (afgerond) van de ski. In het geval van de Racetiger SC verschilt de radius per lengte ski. Dus de ski in lengte 153cm heeft een radius van 11, die in 158cm is 12 (eigenlijk 11,8) in 165cm is hij 13 (13,1) en de 172cm is 15 (15,3). Ik neem aan (maar durf het niet met zekerheid te zeggen) dat er bij de verschillende lengtes dus een ander getal op de ski zal staan. Voor de foto op de webshop nemen ze gewoon een gemiddelde lengte ski, in dit geval de 165cm, dus daar staat 13 op. Mocht je de 158cm kopen, staat er 12 op. Verder is het gewoon dezelfde ski (al heb je natuurlijk altijd subtiele verschillen bij een andere lengte ski).

Afbeelding van een setje racetigers van mij vorige week, radius 27, type gsx, maar modeljaar is 2017 of zo dacht ik.

null

evr66 op 08 jan 2024 13:51

Bochten maken is voor jou optioneel? 😂

Deze ski komt wel in echt héél veel uitvoeringen voorbij; verschillende rentals enmodellen die voor specifieke winkelketens in specifieke uitvoeringen worden gemaakt. Let dus goed op dat je de juiste kiest…

Afbeelding van een setje racetigers van mij vorige week, radius 27, type gsx, maar modeljaar is 2017 of zo dacht ik.

null

evr66 op 08 jan 2024 13:51

Bochten maken is voor jou optioneel? 😂

Hofstadl op 08 jan 2024 15:56 [@hofstadl](/profiel/hofstadl)

@hofstadl Valt mee hoor, anderhalve week (buiten een paar daagjes offpiste) heerlijk mee vermaakt. Ook deze kunnen best redelijk kort draaien, je moet er alleen ff iets meer instoppen hahaha. Eigenlijk ook omdat mijn dochter mijn dobermanns (r21) had ingepikt en we toch ff gas wilden geven en het was heerlijk rustig op de pistes rond kerst.

*bericht bewerkt door evr66 op 08 jan 2024 16:42

Edwin van Riel

@snowlover sorry over “sc” had ik even heen gelezen. Radius per lengte zal kloppen zoals @stanro aangeeft.

Edwin van Riel

Plaats een reactie