Overnachten

Goede dag waar adviseren jullie om te overnachten onder weg ri serfaus. 500 km af Enschede .

Dat hangt helemaal af van de route die je neemt. En welk moment van de dag je gaat rijden, er zijn nogal wat opties naar Serfaus. Wij gaan morgen en overnachten en skieen een dag in Lermoos maar die hebben we nog niet geboekt vanwege de boerenprotesten. Stel dat we in het ergste geval via Zwitserland moeten dan ga ik gewoon direct door.

*bericht bewerkt door marklit op 08 jan 2024 21:12

Dat hangt helemaal af van de route die je neemt. En welk moment van de dag je gaat rijden, er zijn nogal wat opties naar Serfaus. Wij gaan morgen en overnachten en skieen een dag in Lermoos maar die hebben we nog niet geboekt vanwege de boerenprotesten. Stel dat we in het ergste geval via Zwitserland moeten dan ga ik gewoon direct door.

marklit op 08 jan 2024 21:11

Klopt helemaal ik zou normaal zelf rijden en dan in 1 keer maar vandaag m’n middenvoetsbeentje gebroken dus rijden wordt niks . Mijn vrouw wil wel rijden maar niet hele stuk in 1 x . Dus denk ergens langs de 8 bij Stuttgart ong

Wij zijn de vrijdag voor de kerstvakantie om half 1 ‘s middags vanuit Twente naar Kempten gereden voor een overnachting. Hotel Peterhof. Was prima en goede parkeergarage. Dat gaan wij de vrijdag voor de voorjaarsvakantie waarschijnlijk weer doen.

Ulm, mooi stad.,Of Heidelberg ook prima. Ff op booking kijken voor een mooi hoteletje

Als het Ulm wordt, vergeet je Umwelt sticker dan niet ;)

Aftellen maar!

Als het Ulm wordt, vergeet je Umwelt sticker dan niet ;)

Matthieu op 09 jan 2024 08:06

Ulmwelt.

Mr. Slow

Hotel Montana, Ellwangen, dichtbij de snelweg A7 en als 2de stuk richting Serfaus zeer goed te doen. +/- 300km

Woont zo nu en dan in Kaunerberg

Als het puur een praktische overnachting is en de sfeer minder relevant is; net ten zuiden van Stuttgart, in Echterdingen, liggen meerdere zeer betaalbare hotels op hele korte afstand van de snelweg. Wij hebben twee jaar uiterst comfortabel geslapen bij de Premier Inn, voor iets van 5 tientjes met zn tweeën. Er zit ook een supermarkt met inpandige bakker tegenover.

vanaf enschede… gronau de grens over, wij komen dan nooit en te nimmer langs stuttgart. , Munster en dan de 44 nar Kassel, vanaf daar is het immer gerade aus over de 7 naar Kempten

ik zou langs de 7 een plekje zoeken. Ga je de komende weken dan kan je rustig afwachten hoe ver je komt, mooiste is net voorbij Ulm. dan de volgende dag rustig ontbijten en richting de tunnel rijden.

Wij overnachten zelf al jaren in Senden bij hotel Feyrer. Heeft sinds kort ook acht 22kW laders dus nog handiger voor de EV-rijders. Verder KB Hotel in Nersingen (naast een Fastned lader) en natuurlijk Seligweiler (met een miljoen miljard laders, zowel Tesla Superchargers als palen van andere leveranciers).

Denk overigens dat bovengenoemde hotels iets verder dan 500 km van Enschede zijn. Voordeel is dan wel dat je 's ochtends vroeg weer op pad kunt en voor enige ellende over de Fernpass heen kunt rijden.

Afgelopen december hebben wij een overnachting gehad in Hotel Gasthof Landwehr-Bräu in Steinfeld, let goed op de plaatsnaam als je dit via Google Maps oid opzoekt, want in het nabij gelegen Rothenburg ob der Tauber zit een kroeg met dezelfde naam! In Steinfeld prima overnacht. Als je de tijd hebt zou ik nog iets verder proberen te rijden. Vanaf Steinfeld naar Ladis was nog zo’n 5,5 uur rijden de volgende dag. Succes!

*bericht bewerkt door Marijnt op 09 jan 2024 12:46

Mijn familie reist ook richting SFL vanuit Twente en stopt meestal rond Rothenburg ob der Tauber. Dus een beetje vergelijkbaar als Marijnt.

Premier Inn idd!
Komen er steeds meer (Heidelberg, Heilbronn, Stuttgart, veel hotels zijn nog nieuw) en je kunt voor dezelfde prijs met twee kinderen op één kamer. Wel in t stadscentrum en betaald parkeren, maar aangezien prijzen vanaf € 49,- beginnen kan dat er nog wel bij ;)

*bericht bewerkt door dft2 op 09 jan 2024 13:06

Schlusselfeld, Greding, Kinding

Wij gebruiken deze adressen af en toe:

Hotel Krone Geiselwind. € 82,00 2 pers kamer met ontbijt en NL beheerder eigenaar. Enschede 490 km.

Wij gaan al jaren overnachten in Rothenburg ob der Tauer. Prachtige ommuurde stad. Je waant je in de middeleeuwen.
Vanuit daar is het nog 3,5 naar Serfaus.

Advies kijk eens bij Erlangen dan wel via Osnabruck, Kassel, Bamberg is de snelste route voor jullie. Of als alternatief, Bauer Keller in Greding, paar km verder. Vanuit Zwolle in de voorjaar doen wij daar 6 uur over via bovenstaande route op vrijdagmiddag.

Groeten, Harald

Plaats een reactie