Crivit photocromatische skibril

Ik kwam zojuist via een artikel de volgende bril tegen: CRIVIT PREMIUM Ski- en snowboardbril (https://www.lidl.nl/p/crivit-premium-ski-en-snowboardbril/p100367826?mktc=shopping&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA-vOsBhAAEiwAIWR0TT4cHVqZ0Z9H-gXL2zs5N0MGEfPDCuPSnlkAcSKoYhD6fI4_L1n7hhoCCUAQAvD_BwE).

Iemand ervaring met deze bril? Ik heb geen nieuwe bril nodig maar ben wel zeer nieuwsgierig naar de kwaliteit van deze bril. Voor 25 euro een fotochromatische bril lijkt namelijk te mooi om waar te zijn!

null

*bericht bewerkt door Skyzerox op 10 jan 2024 00:58

Voor dat geld zou ik 'm gewoon kopen om te testen. In mijn ervaring zijn Lidl producten prima voor de prijs, maar niet te vegelijken met echt goed spul (waar natuurlijk een heel ander prijskaartje aan hangt).

Hi, afgelopen wintersport in alle omstandigheden gebruikt. Had er weinig vertrouwen in voor deze prijs en mijn oude Sinner daarom ook bij. Maar wat een top bril! Mijn zoontje en een vriend waren ook dik tevreden. Ook niet beslagen of jeuken etc, veranderd goed met de omstandigheden mee. Duurzaamheid moet zich nog bewijzen. Bijna een bril van €180 gekocht (photocromatisch) 😅

Kan er nog altijd niet bij of iets nou zo goedkoop kan zijn zijn of zo duur moet zijn…

Kopen en van genieten!

Dennis ⛷️🏂

@dennis ik heb momenteel een Julbo bril waar ik dik tevreden over ben, maar zag deze voorbij komen en was heel nieuwsgierig hoe deze bril presteert! Super dat je er zo tevreden over bent en een goede koop dus.

Besteld voor mijn zoon van 3 (heeft een wat groter hoofd). Dan hoeft hij niet te klungelen met goggle/zonnebril. Benieuwd of het iets is. Ik laat het weten.

Al dit spul komt uit China en kost vaak maar een paar euro ex Rotterdam.

De A-merken en Lidl (en Decathlon) komen uit dezelfde fabriek. Je moet wel scherp zijn op de specificaties. Lidl en Decathlon dekken meestal het segment af van beginner t/m 80% van de max. Wel een GTI, geen Ferrari.

Dus als iemand er goede ervaringen mee heeft, gewoon doen. En als je een gokje durft te wagen, help je er een ander mee ;)

The older I get, the better I was

@dennis ik heb momenteel een Julbo bril waar ik dik tevreden over ben, maar zag deze voorbij komen en was heel nieuwsgierig hoe deze bril presteert! Super dat je er zo tevreden over bent en een goede koop dus.

Skyzerox op 10 jan 2024 10:53

Ook fijne brillen idd… Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de mowmow brillen vooral de stealth. Is een Nederlands bedrijf. Ook photocromatisch en via bol.com mooie prijzen. Maar wilde deze echt eens proberen en idd prima koop!

Gr Dennis

Wij hebben zelf Julbo photochromatisch, maar gaan deze kopen voor onze dochter die nu 3 losse brillen heeft… vind ik dit toch wel het testen waard voor dit bedrag.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Toch even een kanttekening: hoe zit dat met bv uv bescherming, voldoen ze aan Europese normen hiervoor? de ogen, een van de laatste dingen om “een gokje mee te wagen”… meer info bv op www.oogfonds.nl

Edwin van Riel

100% UV bescherming zou hij moeten bieden:

Beschrijving

Intelligente technologie: de tint van het glas verandert afhankelijk van de intensiteit van de UV-straling – biedt altijd helder en contrastrijk zicht onder alle weersomstandigheden Dubbele beglazing met polycarbonaat-buitenglas Sferische glazen voor vervormingsvrije en grotere optiek Buitenkant van het glas met anti-scratch-coating tegen krassen op de glazen Binnenkant met anti-fog-coating tegen het beslaan van de glazen Hoofdband met instelbare lengte en trekregeling voor een hoge pasvorm Extra breed, elastisch en zacht hoofdband met siliconen inzetstukken met antislipeigenschappen voor een perfecte zit en hoog draagcomfort Ventilatie-openingen voor optimale luchtcirculatie 100% UV-bescherming, optische klasse 1 Filtercategorie: S1–S3 Schuimstof polster met zacht vlies voor een prettig draagcomfort Incl. microvezel opbergzak - ook als brillenpoetsdoekje te gebruiken Conform EN 174:2001

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

klinkt ok dan

Edwin van Riel

Neem aan, als Lidl het verkoopt, dat het EU-norm waardig is.

Ik ook, blijkbaar is het ook zo. Alleen net safety artikelen zou ik het altijd ff checken ipv ervan uitvtevgaan. Maar das gedaan door lts hierboven

Edwin van Riel

waarom dan ± € 150 meer uitgeven voor een duurder merk vraag je je af?

waarom dan ± € 150 meer uitgeven voor een duurder merk vraag je je af?

yoguido op 10 jan 2024 15:56

Vanwege 2 redenen

  1. Goed uitzoeken kost teveel moeite
  2. Apple effect, maw proleten gedrag, willen showen dat je veel geld te besteden hebt
The older I get, the better I was

Grote vraag is natuurlijk wel wat het VLT bereik is. Mn cat 1 heeft met 43-80% nogal een brede range en ik kan me voorstellen dat een goedkopere eerder tegen de 43 dan tegen de 80 aan zit. En waarschijnlijk geen contrast verhogende technologie.
Maarja of dat nou 150 euro meer waard is.

waarom dan ± € 150 meer uitgeven voor een duurder merk vraag je je af?

yoguido op 10 jan 2024 15:56

Misschien moet ik 'm dan toch ook maar eens kopen voor de test. Heb goedkopere brillen gehad en hoewel het redelijk werkt, mis ik in slechte omstandigheden toch net even wat extra contrast/ helderheid. Maargoed, dat zegt weer niets over deze.

waarom dan ± € 150 meer uitgeven voor een duurder merk vraag je je af?

yoguido op 10 jan 2024 15:56

Vanwege 2 redenen

  1. Goed uitzoeken kost teveel moeite
  2. Apple effect, maw proleten gedrag, willen showen dat je veel geld te besteden hebt
Onnem op 10 jan 2024 16:33
  1. Je moet het tegenkomen.

Ik kijk altijd rond of iets goedkoper kan, als ik het kan helpen betaal ik niet de hoofdprijs :)
maar Google geeft je echt niet altijd de goedkoopste opties op een presenteerblaadje. Soms zijn ze goed verstopt. Soms kom je ze tegen in de koopjesbak (dus niet online). Soms zijn er er maar eventjes.

Een fotochromatische bril voor dat bedrag is absurd ridicuul goedkoop.
Bij decathlon betaal je al minstens het driedubbele voor een photochromatisch brilletje

En wat @Tiny-M zegt. geen idee hoe de contrast/kwaliteit van zo’n bril is, hoewel kwaliteit wel ok zou moeten zijn als ik het hier lees. We gaan het ervaren!

*bericht bewerkt door LoveToBoard op 10 jan 2024 17:52

waarom dan ± € 150 meer uitgeven voor een duurder merk vraag je je af?

yoguido op 10 jan 2024 15:56

Vanwege 2 redenen

  1. Goed uitzoeken kost teveel moeite
  2. Apple effect, maw proleten gedrag, willen showen dat je veel geld te besteden hebt
Onnem op 10 jan 2024 16:33

Vind dat wel een beetje kort door de bocht. Hoezo wil je als je een duurdere bril koopt showen dat je veel geld te besteden hebt? Soms kosten goede spullen nou eenmaal geld. En afhankelijk van hoe lang je ergens gebruik van maakt is dat het waard of niet. Ik geef liever wat meer geld uit om er zeker van te zijn dat iets goed is. En ik er dus uiteindelijk ook langer mee doe. Zo was mijn vorige bril (Adidas id2 pro) destijds enorm prijzig. Maar 9 jaar later heb ik 'm nog steeds en is deze nog in goede staat. Echter was ik opzoek naar een goede kwalitatieve vervanging die weer langere tijd meegaat. En zo ben ik bij Julbo terecht gekomen, na het lezen van veel reviews en het doen van onderzoek. Ik heb wel gekozen voor de 0-4 lens. Ik probeer dan wel om ergens een aanbieding te scoren. Daarnaast is soms goedkoop ook gewoon duurkoop! Wanneer dat dan bij bepaalde producten niet zo is juich ik dat uiteraard van harte toe. Dus alleen maar top wat mij betreft dat Lidl/Crivit deze bril aanbiedt. Ik heb deze trouwens voorgaande jaren niet gezien bij hun collectie?

waarom dan ± € 150 meer uitgeven voor een duurder merk vraag je je af?

yoguido op 10 jan 2024 15:56

Vanwege 2 redenen

  1. Goed uitzoeken kost teveel moeite
  2. Apple effect, maw proleten gedrag, willen showen dat je veel geld te besteden hebt
Onnem op 10 jan 2024 16:33

Vind dat wel een beetje kort door de bocht. Hoezo wil je als je een duurdere bril koopt showen dat je veel geld te besteden hebt? Soms kosten goede spullen nou eenmaal geld. En afhankelijk van hoe lang je ergens gebruik van maakt is dat het waard of niet. Ik geef liever wat meer geld uit om er zeker van te zijn dat iets goed is. En ik er dus uiteindelijk ook langer mee doe. Zo was mijn vorige bril (Adidas id2 pro) destijds enorm prijzig. Maar 9 jaar later heb ik 'm nog steeds en is deze nog in goede staat. Echter was ik opzoek naar een goede kwalitatieve vervanging die weer langere tijd meegaat. En zo ben ik bij Julbo terecht gekomen, na het lezen van veel reviews en het doen van onderzoek. Ik heb wel gekozen voor de 0-4 lens. Ik probeer dan wel om ergens een aanbieding te scoren. Daarnaast is soms goedkoop ook gewoon duurkoop! Wanneer dat dan bij bepaalde producten niet zo is juich ik dat uiteraard van harte toe. Dus alleen maar top wat mij betreft dat Lidl/Crivit deze bril aanbiedt. Ik heb deze trouwens voorgaande jaren niet gezien bij hun collectie?

Skyzerox op 10 jan 2024 18:51

Heel goed verwoord!

Amen

.

*bericht bewerkt door yeti_girl op 11 jan 2024 13:15

Heb je de site geopend? Daar staat wel degelijk dat de kleur zich aanpast aan de lichtintensiteit. En dan dus van s1 - s3

Deze bril heb ik pas voor iemand gekocht. Mijn ervaring met wintersportartikelen van Crivit is dat ze veel ‘waar voor het geld’ bieden, maar wij hebben deze bril nog niet kunnen testen. Hier wat foto’s voor wie geïnteresseerd is. er zit nog een beschermplastic aan de binnenkant van het glas wat wellicht de kleur nog iets verandert.

null

null

*bericht bewerkt door TJ op 11 jan 2024 13:28

Lees op de site dat ie wat aan de smalle kant is. Hoe is dit in vergelijking met andere brillen? Dit is qua prijs zeer interessant.

Heb de bril vandaag besteld voor mijn zoon en vrouw, ben erg benieuwd wat de pasvorm is en wat de kwaliteit is. Zodra de bril binnen is en ze hebben de bril beide gepast dan zal ik de ervaring delen in deze post.

Met vriendelijke groet, Patrick

Wilde hem ook proberen, maar is alleen in wit verkrijgbaar. Weet iemand waar ik hem in zwart kan krijgen?

Don`t eat yellow snow

Ik heb hem ook besteld. Mijn dochter heeft momenteel een goedkope decathlonbril. Eens kijken of dit een fijne aanvulling is als het minder weer is.

Hij komt hier straks binnen dus dan mag dochter gelijk passen en er als hij past de hal mee in morgen. Ben benieuwd!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Hij past goed! Morgen mee de hal in!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Eerste indruk is dat hij er heel netjes uitziet voor die prijs. Goede bouwkwaliteit. Echt een goede koop voor 25 euro

Maar morgen eens testen in de hal inderdaad

Apple effect,m.a.w. proleten gedrag
Willen showen dat je veel geld te besteden hebt.
Dat meen je Serieus @Onnem
Zelfs de duurste/beste bril komt al heel gauw te kort bij zeer slecht zicht.
Helaas

Plaats een reactie