Nieuwe ski - advies

Hallo,

Ik ben, zoals de titel aangeeft, aan het zoeken naar een setje nieuwe/andere ski’s. Ik snowboard normaalgesproken, maar de afgelopen 3 of 4 jaar ook elke keer een aantal skidagen meegepakt, en inmiddels een stuk of 30 lessen op een rollerbaan geskied. Ik (over)schat mijn niveau tussen de 5 en 6. Heb nu een setje Head WC Rebels in lengte 177, waarvan ik nu toch wel een beetje begin te merken dat ze aan de lange kant zijn. Kon ze destijds nieuw voor weinig kopen (en met een kleine 10 kilo extra durfde ik de lengte wel aan =D), en 't skiet prima, alleen de korte bochten zijn lastig.

Ben 1.79, weeg 84 kilo. Ik zoek een fijne ski voor zowel op de piste, als begginend offpiste.
Soort bochten; van alles wat, maar toch met name middellange tot lange bochten op een beetje snelheid. Ik zou mezelf een sportieve skiër noemen, en krijg met de lessen ook regelmatig de opmerking dat ik ook (nog) veel op kracht ski, en iets minder op techniek.

De Head Kore 87 (in 170) lijkt mij een ski die wellicht past bij wat ik zoek, maar heb meer verstand van snowboards dan van ski’s, dus alle adviezen zijn welkom.

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 11 jan 2024 11:12

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Kijk eens naar de K2 Mindbender 89 ti of de Stance 90. Die Kore is m.i. niet een ski die lekker gaat bij krachtpatsers, die vragen wat meer techniek dan kracht.

Wat betreft lengte. Allmountain skis moet je wat langer skien dan piste ski’s, 170 voor een allmountain is echt wat aan de korte kant. De Mindbender of Stance zou ik gerust in 176 pakken.

Kijk eens naar de K2 Mindbender 89 ti of de Stance 90. Die Kore is m.i. niet een ski die lekker gaat bij krachtpatsers, die vragen wat meer techniek dan kracht.

Wat betreft lengte. Allmountain skis moet je wat langer skien dan piste ski’s, 170 voor een allmountain is echt wat aan de korte kant. De Mindbender of Stance zou ik gerust in 176 pakken.

toetersenbellen op 11 jan 2024 11:32

Ah thanks… Ik kon niet zo goed vinden of de Kore idd goed gaat op skiërs op kracht… Dat gaat er (denk ik) ook nooit helemaal uit, met snowboarden board ik ook nog steeds veel op kracht. Ik zal eens kijken naar de K2 en Salomon!

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Head Kore 87 vergt inderdaad behoorlijke techniek, waar de 93 en de 99 wat meer op kracht geskied kunnen worden. Maar die laatste 2 zijn misschien wat too much voor voornamelijk pistegebruik.

Stance 90 heb ik zelf ook als een prettige, makkelijk buigbare ski ervaren, de Mindbender heb ik geen ervaring mee. Wat ik nog aan het lijstje kan toevoegen is een Elan Ripstick 88, ook een laag instapniveau, breed genoeg voor beginnend offpiste en toch genoeg carve-kwaliteiten. En de Blizzard Brahma 88 schijnt ook een alleskunner te zijn, waarbij de kortere lengtes ook voor de middelgevorderde geschikt zijn en ik veel lovende kritieken lees. Ook deze zelf niet geskied.

Head Kore 87 vergt inderdaad behoorlijke techniek, waar de 93 en de 99 wat meer op kracht geskied kunnen worden. Maar die laatste 2 zijn misschien wat too much voor voornamelijk pistegebruik.

Stance 90 heb ik zelf ook als een prettige, makkelijk buigbare ski ervaren, de Mindbender heb ik geen ervaring mee. Wat ik nog aan het lijstje kan toevoegen is een Elan Ripstick 88, ook een laag instapniveau, breed genoeg voor beginnend offpiste en toch genoeg carve-kwaliteiten. En de Blizzard Brahma 88 schijnt ook een alleskunner te zijn, waarbij de kortere lengtes ook voor de middelgevorderde geschikt zijn en ik veel lovende kritieken lees. Ook deze zelf niet geskied.

Stanro op 12 jan 2024 10:08

Ik sluit me aan bij de ripstick, die matcht met wat je vraagt. Prima op de piste, lekker wendbaar/fun en je kan ook off piste aan je trekken komen.

Zelf heb ik 179 (bij l183, 88kg) dus vrij lang, maar alsnog draaien ze gemakkelijk en moeiteloos.

Je zou ook nog volkl deacons kunnen bekijken, ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoor er hele positieve dingen over

Plaats een reactie