Blizzard of atomic ski om te testen als upgrade voor mijn fischer rc one 82?

Simpele vraag: welke Blizzard of Atomic ski zou ik kunnen testen als upgrade voor mijn fischer rc one 82?

De verhuurder bij mijn hotel heeft voornamelijk deze merken, dus andere merken vermelden heeft geen zin. 🙂

De ski dient enkel voor op de piste maar ik wil wel dat ze wat breder mag zijn. Zoals mijn Fischer. Maar ze mag wat sportiever en uitdagender zijn. Iets.

Gewoon om eens een dagje mee te klungelen. 😊

Lengte mezelf 181, fischer 173.

Thx.

Bla, bla, bla.

Atomic Q9
(Of Q9.8 als het nog breder moet)

Totales Vollidiot

Of doe eens gek, en probeer een Blizzard Brahma 82 of 88. De Firebird RTI kan ook interessant zijn, maar is wel een soortgenoot van je Fischers (op papier). Mocht je een wat zwaarder, maar krachtiger ski willen proberen, dan is de Thunderbird R15 LTD een optie. De andere Thunderbirds zijn meer als de oude Quattro’s. Ski’s voor stevige mannen met forse bovenbenen.

*bericht bewerkt door Bennie op 11 jan 2024 21:20

Waarom wil je een bredere ski voor op de piste Bartje?

LA NORMA😍☃️

X9’s, prima voor op de piste. :)

Die is niet “iets” sportiever he?

Die is een pak sportiever (wel gaaf!)

Totales Vollidiot

Zou 't zelfde doen! Eens iets anders… ofwel echt iets meer racy (X9s of zelfs een S9), of juist helemaal de andere kant uit en iets met meer breedte onder voet (gewoon om te spelen, zou zelfs gaan tot pak 100mm, gewoon voor de fun, dagje spelen).

Heb pas eens iets volledig anders geprobeerd, Atomic Bent Chetler 100’s, echt een ski die ik nooit zou skieen, maar kon 'm mee pakken om een dag te testen en was reuze fun! Niet om elke dag op te skieen, maar gewoon om eens wat anders te doen!

*bericht bewerkt door Asterino op 12 jan 2024 10:02

Blizzard Brahma 82 of 88. De Firebird RTI Thunderbird R15 LTD een optie.

Bennie op 11 jan 2024 21:15

Atomic Q9
(Of Q9.8 als het nog breder moet)

Kdtl op 11 jan 2024 21:11

Bedankt allemaal, een van dees eens gaan kijken wat ze hebben, de Q9 lijkt de grootste kanshebber. 👍
Te gek moet het ook niet worden. 😜

Bla, bla, bla.

Gewoon meerdere paren na elkaar onder binden en daar een sappig verhaal over schrijven. Kunnen wij meegenieten van je stabiele of instabiele kernavonturen.

Het zou me verbazen als ze de Brahma‘s in de verhuur hebben.

Het zou me verbazen als ze de Brahma‘s in de verhuur hebben.

DrPhil op 12 jan 2024 16:42

Mij ook. 😉

Bla, bla, bla.

Gewoon meerdere paren na elkaar onder binden en daar een sappig verhaal over schrijven. Kunnen wij meegenieten van je stabiele of instabiele kernavonturen.

Bennie op 12 jan 2024 16:33

Of van elke ski 1tje. 🤔

Bla, bla, bla.

Atomic Q9
(Of Q9.8 als het nog breder moet)

Kdtl op 11 jan 2024 21:11

Kent iemand het verschil met de G9?

Bla, bla, bla.

Het zou me verbazen als ze de Brahma‘s in de verhuur hebben.

DrPhil op 12 jan 2024 16:42

Ik zag er meerdere voorbij komen in Val di Fassa. Zowel 82 als 88. Zag ook meerdere Line Blades in Bellamonte. Dus dacht “exotische verhuur hier in Italië”

Het zou me verbazen als ze de Brahma‘s in de verhuur hebben.

DrPhil op 12 jan 2024 16:42

De 88 2 jaar geleden in L3V gewoon kunnen huren.
Ik moet zeggen dat ik het echt hele fijne ski’s vond

Atomic Q9
(Of Q9.8 als het nog breder moet)

Kdtl op 11 jan 2024 21:11

Kent iemand het verschil met de G9?

bartvwg op 12 jan 2024 16:59

Bart,
G9 is smaller (denk 68mm) en heeft een grotere radius (>17m vanaf 170 dacht ik)

De Q9 gevonden, morgen een halve rustdag maar maandag wordt ermee gespeeld. 🙂

Bla, bla, bla.

Die Brahma’s worden in Frankrijk aardig veel verhuurd.

*bericht bewerkt door Hessel op 13 jan 2024 16:01

De Q9 gevonden, morgen een halve rustdag maar maandag wordt ermee gespeeld. 🙂

bartvwg op 13 jan 2024 15:42

Benieuwd wat je er van vindt.

De Q9 gevonden, morgen een halve rustdag maar maandag wordt ermee gespeeld. 🙂

bartvwg op 13 jan 2024 15:42

Benieuwd wat je er van vindt.

Asterino op 14 jan 2024 23:21

Te duur. Eergisteren was het 35 euro (wat ik al redelijk veel vond voor een dagje) vandaag 50. 🙄
Ik heb dan maar gezegd dat ik de ski gewoon wou proberen en niet wou kopen…
50 euro voor een dagje is toch van de pot gerukt, wat kost zo’n ski? 🤨

Bla, bla, bla.

Da’s vaak zo … die 50 euro is voor de eerste dag en bij meerdaagse huur wordt die ski goedkoper per dag. Ook wanneer je mag wisselen door de week om een andere ski te proberen, wordt er vaker wel dan niet de volle pot aangerekend voor de eerste dag. Ik had zo eens een rekening van bijna 300€ na het testen van 5 ski’s op 7 dagen. Waren wel allemaal nieuwe ski’s en die gingen bij teruggave ook standaard de machine in voor onderhoud.

Zo hè, dan zou ik het ook niet doen.

da’s een vrij forse inflatie zeg maar, goed 40% in 2 dagen. mooi land, maar t blijven boeven hahaha

Edwin van Riel

Da’s vaak zo … die 50 euro is voor de eerste dag en bij meerdaagse huur wordt die ski goedkoper per dag. Ook wanneer je mag wisselen door de week om een andere ski te proberen, wordt er vaker wel dan niet de volle pot aangerekend voor de eerste dag. Ik had zo eens een rekening van bijna 300€ na het testen van 5 ski’s op 7 dagen. Waren wel allemaal nieuwe ski’s en die gingen bij teruggave ook standaard de machine in voor onderhoud.

Hupla op 15 jan 2024 12:34

Ook de moeite. Maar de ski’s hier zijn zeker niet nieuw. Vaak kopen ze - na de skitestweek in november- de testski’s op en gaan deze de verhuur in.
Heb jaren geleden eens bij de verantwoordelijke van Fischer staan zeuren om ski’s over te kopen na de testweek maar dat ging niet. Ze waren namelijk al verkocht. 🤷‍♂️

Bla, bla, bla.

Heb je gevraagd waarom nu opeens € 50 zijn en eerst € 35?

Heb je gevraagd waarom nu opeens € 50 zijn en eerst € 35?

DrPhil op 15 jan 2024 14:35

Tuurlijk. vergissing 🙄

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie