Gebruikte skis kopen, try before I buy in Winterberg of Solden?

hoi allemaal, ik heb bijna 10 jaar geskied op vrij standaard piste skis die al gebruikt waren toen ik ze destijds kocht. Nu heb ik de smaak meer te pakken en ben ik toe aan een andere skis. Die beter passen bij mij in komende jaren, ik zoek namelijk goede all mountain skis want ik wil graag meer offpiste gaan.

Liefst wil ik eerst een paar uur proberen voordat ik ze koop. Tevens hoef ik geen nieuwe skis. Gebruikte skis kunnen voor mij prima zijn. Misschien kan ik a.s. weekend naar Winterberg gaan, anders is mijn plan om eind maart nog een keer in Solden te zijn

Weet iemand daar adressen waar ik gebruikte skis een dag kan huren en als het goed bevalt ook kopen?

Tevens, wat is een geschikte prijs range? Ik hoef niet het beste of het nieuwste, maar wel goede en gebruikte allmountain skis van ± 170cm en ±85mm taille inclusief bindingen. Hier in Val Thorens zag ik een set staan voor €300, maar ik vind alles hier duurder dan op veel andere plekken dus ik denk dat het goedkoper kan.

*bericht bewerkt door mrb00t op 13 jan 2024 07:17

Gebruikte ski’s van dat soort partijen kosten eigenlijk altijd wel dat geld. Bij skioccass.com vind je ze goedkoper, maar ook afgeragder. Zelfde geldt voor Mardosport, waarbij de voorwaarden/levering ook wel eens wat gedoe geeft.
Probeer anders eens een aantal ski’s, ga onderhandelen over de prijs en zoek - als je er niet samen uit kunt komen - naar een aanbieding op internet.

Vaak kan je tegen het einde van het seizoen huurskies overnemen. Dat zijn vaak skies van 1 of hooguit 2 seizoenen oud. Je kan wellicht in Solden eerst een paar dagen huren waarbij je elke dag wisselt van skies om zo eea uit te proberen. Vaak kan je dan een setje overnemen tegen een redelijke prijs.

Nog een optie is mountainlab.be waar je ex huurskies kan kopen voor leuke prijzen . Testen zou je in snowworld kunnen doen of inderdaad daar op locatie.

Online tweedehands ook:
Topnsport https://www.topnsport.com/
Freeglisse https://freeglisse.com/en/12-used-ski

Bij categorie A best acceptabele skies. Weet niet wat je als off piste ziet, maar dan ga je meer naar freeride toe dan all mountain.

Thx voor de snelle reacties!

Voor de duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar websites of winkels waar ik in NL gebruikte ski’s kan kopen

Bij een verhuurzaak eerst huren-proberen en daarna onderhandelen over overnemen klinkt als de beste optie als ik het zo hoor. Niet alle zaken doen dat, merk ik, Goitschel Sport in val tho niet bv. Als iemand specifieke winkels weet die dat wel doen, hoor ik het graag

Richtprijzen hoor ik nog wel graag wat tips over!

Qua richtprijzen is het misschien juist wel zinvol om alvast online te kijken wat ze ervoor vragen. Op skischhuur.nl zetten ze de bijv. de nieuwprijs erop met daaronder hun prijs voor het tweedehands materiaal, wat meestal 1 seizoen in de verhuur is geweest.

Oké, meestal zijn er wel test skies in de sportwinkels, zal meestal meer piste gericht zijn. Later in het seizoen zie je vaak wel aanbiedingen en soms ook overjarig spul te koop staan. Ik heb dat meer in Oostenrijk gezien dan Frankrijk overigens.

Op dit moment zullen ze in Val Tho inderdaad niet graag huurskis verkopen. Dat zal in april zeker anders zijn.
Ze kopen nu niks meer in, en de grote vakanties komen immers nog. Vanaf half maart is een set ski’s uit de verhuur verkopen voor hun een stuk leuker…

Heb in Oostenrijk aan het eind van het seizoen wel eens gevraagd wat het ging kosten om huur ski’s over te nemen.
De vraagprijs was hoger dan dezelfde ski’s nieuw online in Duitsland.
De kanten van de huur ski’s waren ook al aan de dunne kant door het wekelijks slijpen.

Als je eind april, begin mei rondkijkt op duitse webshops is er heel veel moois te koop voor de helft van de prijs. Dat is meestal een veel betere koop dan tweedehandse gebruikte ski’s.

Ik heb contact gehad met Brugger in Solden, zit op meerdere locaties, en elke ski die ze verkopen kun je ook huren zeggen ze…

In Oostenrijk zie ik in de verhuurwinkels eigenlijk altijd wel occasion skis te koop staan al dan niet in huur/test/koop constructies.

*bericht bewerkt door Martin9 op 13 jan 2024 14:39

🏂

@Martin9 Die zie ik ook overal staan, alleen de prijzen die erop staan vallen niet in de categorie die de TS zou willen betalen.

Tja, als de locale verhuur/verkoopboeren te veel vragen, dan moet je wat anders. Wepowder , marktplaats, hier op de site misschien https://www.wintersport.nl/forum/topic/529327

Waarom eigenlijk tweedehands.
Je weet nooit wat er mee gebeurd is.

Je kan op Duitse webshops toch aantrekkelijk geprijsde modellen vinden nieuw van verleden seizoen.
Gemiddelde wintersporters skiën 1 week per jaar. Kan je er makkelijk 10 jaar mee doen.
Stel ze kosten 400 euro is 40 euro per week.
Is nog geen biertje per dag.

Waarom eigenlijk tweedehands.
Je weet nooit wat er mee gebeurd is.

Je kan op Duitse webshops toch aantrekkelijk geprijsde modellen vinden nieuw van verleden seizoen.
Gemiddelde wintersporters skiën 1 week per jaar. Kan je er makkelijk 10 jaar mee doen.
Stel ze kosten 400 euro is 40 euro per week.
Is nog geen biertje per dag.

Hooykaas op 13 jan 2024 15:29

Wel een goede en terechte vraag. Meerdere redenen. Belangrijkste is dat ik vertrouw op de beoordeling van een winkel/verhuurzaak, of de ski nog geschikt is om te verkopen. Tevens geloof ik dat er al teveel overconsumptie is in de wereld. Alles nieuw, elk jaar nieuwe modellen, ik vind het tenenkrommend. De nieuwste snufjes heb ik ook vaak helemaal niet nodig. Ik doe dit ook met oa auto en smartphone. Natuurlijk, goedkoop kan duurkoop zijn en garantie bij nieuwkoop kan waardevol zijn. Daarom wil ik liever niet particulier kopen, maar wel van een winkel met goede reviews/reputatie en mensen die er verstand van hebben.

Ik ga in Sölden rondkijken, die timing komt goed uit. suggestie voor overjarig spul online kopen snap ik maar zie ik niet zo zitten want eerst zelf testen vind ik wel echt belangrijk. Skiën doe ik op gevoel, veel meer dan op specificaties :)

*bericht bewerkt door mrb00t op 14 jan 2024 06:24

Ik zou eerlijkgezegd helemaal niet vertrouwen op winkeliers met zgn verstand van zaken. Genoeg winkels waar dat helemaal niet aan de orde is, en waar ze absurde prijzen vragen voor tweedehands skis die amper nog staalkant hebben. Er wordt graag misbruik gemaakt van de onwetende toerist. Het blijft business he. Nobel, maar naief.

In tegenstelling tot elektronica kun je voor ski’s beter bij de particulier terecht. Soms echt mooie koopjes te doen. Kijk dan wel op liefhebbersplekken als hier of WePowder. Op marktplaats en facebook willen ze vaak de hoofdprijs voor oude rommel. En heel soms zit er wat moois voor een goede prijs tussen.
Bij de skizaak betaal je eigenlijk altijd veel voor ex-verhuur.
Ja, ik heb een goedkoop setje Rossi’s weten te scoren dat nog oké is voor een aantal weken, maar optisch ziet het er niet uit met alle krassen en butsen.

Don’t be gental,it’s a rental!
Ik zou persoonlijk nooit iets kopen wat uit de verhuur komt, het meeste huurspul heeft flink te lijden gehad.
Waarom inderdaad niet een overjarig setje.
Of het nou 1 of 2 jaar in een sportshop heeft staan wachten op de 1e eigenaar of al 1 of 2 jaar in de verhuur is geweest……

Ik heb eigenlijk wel goede ervaringen met het kopen van ex huur materiaal. Ik koop meestal van freeglisse.com. nog redelijk/ goede kwaliteit en niet duur.

Maar daar heeft topic starter niet zo veel aan want die wil try before the buy

Plaats een reactie