Capita mercury board

Iemand ervaring met het capita mercury board? Op een NL site vond ik review terug die erop neerkwam dat je niet relaxed kon carven, en het enkel voor agressieve zeer ervaren boarders is.
Ben intermediate tot mss wat advanced v niveau (board toch al 20j), en op zoek naar nieuw board, carving, vergevingsgezind, en dat goed weg kan met kapot geskiede pistes (hoewel de techniek dan belangrijker is ;-)).

Ik ben een laatbloeier qua wintersport (begonnen op mijn 32e en ben nu 40). Dus ik ben meer richting intermediate? Maar ik vond het wel echt een mooi board. Maar je moet er wel energie in zetten om goed je bochten te maken, niet echt een board waar je lui op kan boarden. Heb een aantal runs als demo erop gedaan, maar uiteindelijk toch voor een Jones Frontier gekozen.

Denk wel dat als je meer naar de advanced kant gaat het echt wel een gaaf board is om te rijden. Dus als je aan de upper kant van intermediate bent dan gaat dit wel lukken. Op hoge snelheden vond ik hem erg fijn, op lage snelheden moet je opletten wat je doet.

K2 Joydriver als die nog te vinden is.
De Instrument is min of meer de opvolger.

*bericht bewerkt door Bennie op 14 jan 2024 22:27

@steefan Ik board net als jij 20+ jaar, ik heb een mercury 160w model. Kom van een custom x, maar ik zocht vorig jaar een all-rounder, all-mountain, dat iets minder stijf was. Ik kan niet anders zeggen dat dit board alles aankan, elk weertype. Carven, hoopjes, slush, poeder, alles geprobeerd, en ben er heel blij mee. Het board wil wel snel, op snelheid komt hij echt tot zijn recht, zeker met carven. Ga je langzaam, vlakke stukken, wordt hij wat nerveus merk ik, het is een hybride camber, wellicht komt dit door de rocker bij de tip/tail. Hierdoor wel nog speels, en merk ook hierdoor heel goed met hoopjes, en vergevingsgezind. Ook veel pop, let op want dit board schiet je de lucht in. Ben geen park boarder, maar af en toe zijkantje piste, prima :-)
Kortom; ik denk dat je hier prima op kunt boarden, ik heb wel de wide versie met maar US11, maar scheelt echt maar paar mm, ik merk ook echt geen verschil met een standaard board. (btw, heb dit board getest, en capita zelf gaf aan met mijn lengte gewicht dat ik een 160w moest nemen, oa met carven, wil je nog iets speelser, afhankelijk van je gewicht, dan 158w), of als je echt kleine voeten hebt, een non-wide uiteraard.

*bericht bewerkt door Jraack op 06 feb 2024 12:40

Bedankt voor uw reactie. Toeval wil dat ik zelfde profiel heb, en ook mercury 160w gekocht. Nu aan het testen in civetta. Bevalt echt enorm. Ik had oude burton air, en die was veel nerveuzer op vlakke stukken. De capita is veeel stabieler en kan goed met slush overweg. Een topper, voorlopig zonder nadelen.

@steefan Ik board net als jij 20+ jaar, ik heb een mercury 160w model. Kom van een custom x, maar ik zocht vorig jaar een all-rounder, all-mountain, dat iets minder stijf was. Ik kan niet anders zeggen dat dit board alles aankan, elk weertype. Carven, hoopjes, slush, poeder, alles geprobeerd, en ben er heel blij mee. Het board wil wel snel, op snelheid komt hij echt tot zijn recht, zeker met carven. Ga je langzaam, vlakke stukken, wordt hij wat nerveus merk ik, het is een hybride camber, wellicht komt dit door de rocker bij de tip/tail. Hierdoor wel nog speels, en merk ook hierdoor heel goed met hoopjes, en vergevingsgezind. Ook veel pop, let op want dit board schiet je de lucht in. Ben geen park boarder, maar af en toe zijkantje piste, prima :-)
Kortom; ik denk dat je hier prima op kunt boarden, ik heb wel de wide versie met maar US11, maar scheelt echt maar paar mm, ik merk ook echt geen verschil met een standaard board. (btw, heb dit board getest, en capita zelf gaf aan met mijn lengte gewicht dat ik een 160w moest nemen, oa met carven, wil je nog iets speelser, afhankelijk van je gewicht, dan 158w), of als je echt kleine voeten hebt, een non-wide uiteraard.

Jraack op 06 feb 2024 12:34

ah goed te horen! Zo te horen idd zelfde profiel. Ik ben er ook blij mee. Is dat het model van dit Jaar ? Volgens mij verschillen de ‘23 en ‘24 niet veel van elkaar. De Burton Air ken ik niet. Grappig dat je ook van Burton komt. Zijn mooie boardjes van Capita, tot nu toe een goede allrounder waar we komende jaren mee verder kunnen. Ben net mid weekje geweest, alle weertypes gehad, zelfs ijzige stukken ging goed. Welke bindingen heb je? Veel plezier ermee.

Plaats een reactie