2023 Ski Sokken aanraders

Ik ski alleen nog maar op dunne sokken, ik heb een paar van Falke (type SK4) en een paar van Wedze (900 NR). Eerlijk gezegd vind ik die van Wedze het fijnst, ze geven het meest directe gevoel. Ik heb skischoenen die volledig op mijn voet en wensen zijn afgestemd (Strolz) en de sokken irriteren nergens.

Ik lees net dat de Wedze sokken ook lichte compressie hebben.

*bericht bewerkt door TornadoGo op 18 jan 2024 20:04

Ik heb gisteren voor het eerst mijn onlangs gekochte Stox skikousen uitgeprobeerd. Nadat ik ze had gekocht, zag ik hier positieve reacties, dus ik was benieuwd of ik dezelfde positieve ervaring zou hebben.
Het was een verademing, kan ik je zeggen. Sokken zijn niet te dik, compressie voelt niet te strak aan (let op kuitomvang als je ze koopt), heel de dag warme tenen/voeten bij temperatuur van 4 graden onder nul met gevoeltemperatuur van -10 terwijl ik normaal snel koude tenen krijg. Ik ga nog een paar bestellen.

Ik draag nu falke sk2 sokken. Hoeveel dunner zijn de stox? Ik heb namelijk heel moeilijke voeten en zelfs met bootfitten heb ik met te dunne sokken ruimte over bij mijn hiel. Ik draag nu al silliconen hielsokjes om dit om te vullen.
Ik heb ook altijd koude voeten en in de ochtend pijn in mijn kuiten vanwege een hele slecht dorsaalflexie in mijn enkels

De HEMA heeft nu ook compressiekousen voor 15 euro. Ik draag altijd STOX of CEP met sporten. Nu die van de HEMA geprobeerd. Zijn iets dikker bij de tenen en de hak. Ze lijken mij heel prettig en warm voor het skiën. Heb ze op de rolband aangehad en was fijn qua overdracht. Ga ze straks ook op de berg proberen. Prijs is een stuk leuker dan de duurdere merken.

Over welke kousen van de Hema heb je het dan?

Plaats een reactie