waar heen te gaan??

Hallo!!
Wij gaan al jaren naar Wagrain, maar het hotel waar we altijd zaten bleek nu vol te zitten (oeps, veel te laat contact gezocht, haha)
Nu vind ik dit een heel goed moment om eens een keer ergens anders heen te gaan, maar ik heb geen idee waarheen dan.
Wij zijn gemiddelde skiers, komen op zich altijd wel beneden, maar zwart hoeft voor mij persoonlijk niet perse.
We vinden een gezellig sfeervol dorp leuk, apres ski alleen op/onderaan de berg, gaan er 's avonds niet veel meer op uit.
Gaan altijd naar Oostenrijk, want Duits spreek ik goed, maar Italie lijkt me ook wel een keer leuk.
Zoveel keuzes, ik heb er bijna stress van haha.
Wie heeft er goede tips voor een mooi uitgebreid skigebied, niet te massaal overspoeld door Nederlanders, met goede hotels voor begin/half februari?

Ben bang dat alle grotere gebieden in Oostenrijk overspoeld worden met Nederlanders.
Ik denk dat je met Duits in Zuid-Tirol ook goed terecht kunt en als je Nederlanders wilt ontlopen en goedkope espresso wilt , zou ik toch eens kijken of je daar iets moois kunt vinden.
In Oostenrijk vind ik Serfaus-Fiss-ladis een van de mooiere skigebieden.

Veel Hollandser dan Wagrain vind je denk ik alleen aan de andere kant van de berg, dus daar zou ik met niet zoveel zorgen om maken.

Echt fors minder Nederlands is bijvoorbeeld 4 Berge Skischaukel? Maar je wensen zijn dermate algemeen dat echt heel veel nog prima past :). Wat zijn je favoriete gedeelte in Wagrain? Moet het er erg op lijken?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Richting Stiermarken misschien? Kreischberg, Tauplitz, Turracher Hohe?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ben bang dat alle grotere gebieden in Oostenrijk overspoeld worden met Nederlanders.
Ik denk dat je met Duits in Zuid-Tirol ook goed terecht kunt en als je Nederlanders wilt ontlopen en goedkope espresso wilt , zou ik toch eens kijken of je daar iets moois kunt vinden.
In Oostenrijk vind ik Serfaus-Fiss-ladis een van de mooiere skigebieden.

Suuski op 16 jan 2024 15:16

Wij hebben geen kinderen, en ik heb het idee dat dat vooral gericht is op kinderen? Maar misschien heb ik dat helemaal mis hoor!

Veel Hollandser dan Wagrain vind je denk ik alleen aan de andere kant van de berg, dus daar zou ik met niet zoveel zorgen om maken.

Echt fors minder Nederlands is bijvoorbeeld 4 Berge Skischaukel? Maar je wensen zijn dermate algemeen dat echt heel veel nog prima past :). Wat zijn je favoriete gedeelte in Wagrain? Moet het er erg op lijken?

Roy83 op 16 jan 2024 15:19

Wij vinden Wagrain zelf niet heel Nederlands, in ieder geval in de tijd wat wij gaan, begin februari. Flachau is wel heel Nederlands, daarom heeft Wagrain onze voorkeur.
Wij zitten vlakbij de grafenberg, die pistes vinden wij altijd erg fijn. Gaan ook altijd wel een paar keer per week naar de overkant met de G-link naar flachau, maar de pistes daar vind ik minder leuk, veel van hetzelfde

Richting Stiermarken misschien? Kreischberg, Tauplitz, Turracher Hohe?

LoveToSki op 16 jan 2024 15:24

Allen nog geheel onbekend voor mij, maar zal het eens opzoeken 😉

Ik zou eens kijken naar Hochkönig!

Thank God summer is over!

Als je de kant richting St Johan t leukst vindt, dan zou Hochkonig niet gek zijn. Iets sportievere pistes misschien, maar erg mooi. Minder groot dan de totale Salzburger Sportwelt, maar uitgebreider dan het Wagrain gedeelte. Langere afdalingen vaak ook.

Net iets vriendelijker qua niveau dan de eerder door mij genoemde 4 bergen (Schladming).

Skiwelt wellicht ook als je wat wegblijft van de feestdorpen. Of als je Italië wil proberen, Alta Badia of Kronplatz?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ben bang dat alle grotere gebieden in Oostenrijk overspoeld worden met Nederlanders.
Ik denk dat je met Duits in Zuid-Tirol ook goed terecht kunt en als je Nederlanders wilt ontlopen en goedkope espresso wilt , zou ik toch eens kijken of je daar iets moois kunt vinden.
In Oostenrijk vind ik Serfaus-Fiss-ladis een van de mooiere skigebieden.

Suuski op 16 jan 2024 15:16

Wij hebben geen kinderen, en ik heb het idee dat dat vooral gericht is op kinderen? Maar misschien heb ik dat helemaal mis hoor!

Hannekie op 16 jan 2024 15:59

Ja en Nee. SFL is echt wel ingericht op kinderen. Maar als je die niet bij je hebt zorg je gewoon dat je niet in het kinderland komt toch? Dat wil zeggen bij Fiss ga je niet richting Ladis en bij Serfaus blijf je niet bij het bergstation van de Komperdellbahn maar ga je verder. Uiteraard kom je wel eens een lesjes tegen en rond 1430-1530 zullen er veel naar het dalstation skiën maar voor de rest zie je ze ook op heel veel plekken niet.

🏂

Ben bang dat alle grotere gebieden in Oostenrijk overspoeld worden met Nederlanders.
Ik denk dat je met Duits in Zuid-Tirol ook goed terecht kunt en als je Nederlanders wilt ontlopen en goedkope espresso wilt , zou ik toch eens kijken of je daar iets moois kunt vinden.
In Oostenrijk vind ik Serfaus-Fiss-ladis een van de mooiere skigebieden.

Suuski op 16 jan 2024 15:16

Wij hebben geen kinderen, en ik heb het idee dat dat vooral gericht is op kinderen? Maar misschien heb ik dat helemaal mis hoor!

Hannekie op 16 jan 2024 15:59

Ja en Nee. SFL is echt wel ingericht op kinderen. Maar als je die niet bij je hebt zorg je gewoon dat je niet in het kinderland komt toch? Dat wil zeggen bij Fiss ga je niet richting Ladis en bij Serfaus blijf je niet bij het bergstation van de Komperdellbahn maar ga je verder. Uiteraard kom je wel eens een lesjes tegen en rond 1430-1530 zullen er veel naar het dalstation skiën maar voor de rest zie je ze ook op heel veel plekken niet.

Martin9 op 16 jan 2024 18:47

Als er 1 gebied in Oostenrijk totaal overlopen wordt door Nederlanders (in de NL’se schoolvakanties) is het SFL.

iedereen bedankt voor alle opties, ik ga er naar kijken!

Als je naar Italie wil is naast het al genoemde Alta Badia, Seiseralm ook een interessante optie

Weer Obertauern. Ik zit in het Obertauern-promotie team (not). Maar dat is een dorp wat alles heeft. Tot tien/vijftien jaar geleden zaten er helemaal geen Nederlanders. Nu is het wat toeristischer aan het worden (in de vakanties). Maar voor begin februari zal dat niet zo zijn. Mooi en hoog gebied. De 100 km pistes zijn in een tour/tocht te skiën. Leuk!

Ik vind ook Fiss een van de mooiste.
Maar Obertauern is ook leuk. Wel wat kortere pistes, maar wel sneeuwzeker he.

begin februari valt het overal wel mee qua nederlanders toch?

Maar:
-Schladming (genoemd, gaaf!)
-Hochkonig (erg mooi, wel wat klein)
-Gasteinertal (veel scandinaviers, mooi!)

Zijn prima opties. Eventueel te combineren in een week (moet je even een keer de auto pakken 's ochtends)
Allemaal op dezelfde skipas.

Totales Vollidiot

Plaats een reactie