Niet te moeilijk skigebied halverwege maart

Hi! Ongetwijfeld al heel vaak gevraagd, maar kon zo snel even niet zelf het antwoord vinden:

Welk skigebied zou je aanraden voor twee skiërs die lichtgevorderd zijn en liever relaxed cruisen dan uitdagend skiën? Het plan is pas rond half maart te gaan vier dagen te gaan, daarom het liefst op max 900 km vanaf Utrecht. Ben benieuwd, alvast dank!

Reschen/Schöneben. 👍

Bla, bla, bla.

Verder de klassieker voor een shortski: Zugspitz Arena (Ehrwalder Alm, Wettersteinbahnen, Lermoos, Berwang)
Damüls - Mellau is ook vrij relaxed, kunt bijna overal heen met blauw of rood

Gang is alles

Obergurgl?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

See en Kappl

Als het wat meer mag kosten: SFL

*bericht bewerkt door 77steve op 17 jan 2024 07:20

Of denk ook eens Tsjechië, klinovec of pec pod snezkou, die pistes zijn wel geleidelijk. Je gaat je daar meer vermaken dan je denkt. Hoe de condities daar zijn weet ik niet half maart. Anders vooraan in zwitserland hasliberg / davos/ lenzerheide Arosa. Silvretta Montafon / Ischgl allemaal leuk.

Arosa Lenzerheide is echt geen relaxed cruisegebied vind ik, de meeste blauwe pistes zijn glijpaadjes en vaak zijn rode (verbindings)pistes best pittig.
Silvretta Montafon heb ik ook niet genoemd omdat t gebied zich (terecht) profileert als sportief gebied.

Gang is alles

Kleinwalsertal? Zeker de Ifen is heerlijk.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 17 jan 2024 17:11

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Hoi! Dank voor jullie antwoorden. Montafon zijn we voor de corona geweest, is op zich een mogelijkheid.

Hoe zit het qua sneeuw in Kleinwalsertal of Zugspitzarena rond die tijd?

Of misschien heeft iemand nog aanraders in Zwitserland? Weet dat het daar niet goedkoop is, maar vind fijn jullie ervaringen zoveel mogelijk te horen.

Sneeuw zal er wel liggen hogerop in het Kleinwalsertal, maar veel pistes liggen redelijk in de zon.
Lermoos en Zugspitze gaan betere sneeuw hebben dan de rest van Zugspitz Arena.

Ik ben ooit half maart naar Hochzillertal geweest. Ik had toen het geluk dat ik geen laag gebied had geboekt (was toen wel een magere Winter). Bijna alle pistes liggen boven de 1500/1700m en enkele volledig boven de 2000m. Buiten een paar steiler stukken kon je het volledige gebied door als je een beetje kan skien. De weg ernaartoe is bijna alleen snelweg. Hochkrimml heeft ook relaxte pistes.

Plaats een reactie