Reizen voor "alleenstaanden", maar dan zonder het dating aspect...

Sinds ik beginnen skiën ben in 2022 ben ik echt gebeten door wintervakanties. Ik heb de mogelijkheid om zelf mijn verlof te plannen en zou graag eens een keertje extra gaan.

Voor mijn vrouw volstaat de huidige gang van zaken, maar ze ziet er geen graten in dat ik er alleen op uit trek. In mijn vriendenkring is er slechts één wintersportfanaat, met 50+ weken ervaring, maar die ziet het niet zitten om met mij op zwier te gaan (ik kan dat begrijpen, ik heb hem aan het werk gezien op filmpjes).

Dus ben ik aan het kijken om op mijn eentje te gaan, maar dan met een groep voor toch wat gezelschap te hebben 's avonds en overdag. Ik vind wel iets, maar het lijkt precies alsof dat allemaal huwelijksbureaus zijn, waar het de bedoeling is dat er op het einde van de reis allemaal koppeltjes gevormd worden. Prachtig dat het bestaat, maar niet waar ik naar op zoek ben. Voor mij zou het ideaal zijn om een groep te vinden van 30-50 jaar zonder in een dating scenario te zitten. Allemaal mannen of gemengd, maakt niet uit. Dat er koppels rond mij ontstaan, prima, maar ik heb geen zin om op het einde tussen allemaal vrijende koppels te zitten in de stube…

Ik heb niet het talent om hier zelf iets te organiseren. Bestemming maakt niet uit, als er maar sneeuw en bergen zijn.

Mocht iemand iets, weten, bedankt!

Met reisorganisaties zoals Estivant en One2gether gaan zowel alleenstaanden als alleengaanden mee.

Aftellen maar!

Top, dadelijk eens onderzoeken. Het zal inderdaad een kwestie van zoekwoorden zijn, want “alleenstaande” en “single” leveren niet de juiste effecten op. Ik ga ook eens verder kijken met de term “alleengaande”. Dank je wel.

Wat Matthieu zegt idd.

Dat er gekeken wordt naar balans m/v in de groep betekent niet dat t gericht is op dating.

Ik ging ook een keer op een (zeil)-reis voor alleengaanden zonder dating aspect. Lang verhaal kort: We zijn nu getrouwd, twee kinderen, hond, kat en een stationwagen (met skibox op het dak ;-)) op de oprit.

Snowemotion of BRG zou ook mogelijk iets kunnen zijn.

Ik heb ook goede ervaringen met Estivant. Kleine groepen met mensen die gewoon lekker willen wintersporten. Ook mensen die wel een relatie hadden maar waarvan de partner niet op wintersport wilde. Toch gebeurt het weleens dat mensen hier een relatie aan over houden. Ik ben er zelf ook een voorbeeld van en ben al bijna 9 jaar samen.

Top, dadelijk eens onderzoeken. Het zal inderdaad een kwestie van zoekwoorden zijn, want “alleenstaande” en “single” leveren niet de juiste effecten op. Ik ga ook eens verder kijken met de term “alleengaande”. Dank je wel.

Domie op 17 jan 2024 10:19

probeer ook eens ‘alleenreizende’

Op deze site worden ook wel eens spontane groepen gevormd met alleengaanden. Eerlijk gezegd zag ik dat voorgaande jaren regelmatig voorbij komen, maar dit jaar nog niet of nauwelijks.

Fun Lovin' Skier

De meeste indoor ski banen bieden ook een jaarlijkse reis aan waarbij je je kan aansluiten. Misschien eens op hun sites kijken.

@elly had ook wat in de regio Dienten toch? of is dat al vol?

Voor mijn vrouw volstaat de huidige gang van zaken, maar ze ziet er geen graten in dat ik er alleen op uit trek.

Domie op 17 jan 2024 08:11

Sta me toe dit bijzonder merkwaardig te vinden.
Ik ga regelmatig alleen skiën (ik regel zelf een hotel en gruwel van groepsreizen en zeker de voornoemde 50-50 M/V georganiseerde reisjes) en mijn vrouw gaat ook regelmatig alleen of met vriendin op reis.
Dit is toch puur een kwestie van vertrouwen? 🤐

Bla, bla, bla.

Ik zie het probleem niet, Bart. Dat vertrouwen is er en ik zie niet in wat je merkwaardig vindt. Dat ik niet graag op mijn eentje weg ben omdat jij je wel op je gemak voelt helemaal alleen? Dat laat ik voor jou rekening, maar ik vind het wel leuk om volk rond mij te hebben.

wat betekent "ze ziet er geen graten in "?

Belgisch en Nederlands is toch niet hetzelfde vrees ik…

Totales Vollidiot

Misschien vindt ze het niet veilig, alleen? @bartvwg: zo’n groepsreis met mensen van je eigen leeftijd vind ik altijd wel prima. Ik had altijd wel aanspraak en je hebt ook altijd wel een groepje van hetzelfde niveau.
Toch ski ik inderdaad liever alleen, dan maak ik ook veel meer kms. En veiligheid is geen issue, met de hulpmiddelen van tegenwoordig.

Google is your friend:
er geen graten in zien
geen bezwaar hebben, (NL) er geen been in zien ‘Dus zelf zie je er geen graten in.’ Dat moest ik inderdaad toegeven. (Anne Baaths, Dochters van Europa) Belgisch-Nederlandse Standaardtaal

Dag Domie,

ik organiseer alle enige jaren regelmatig reizen voor alleengaanden (niet commercieel).
Ben zelf ook een alleengaande. Ook geen datingbedoelingen. Wel organisatietalent. ;-)
Je kan in mijn profiel zien welke reizen het betreft.
Voor dit seizoen zijn de betreffende reizen volzet, tenzij er nog meer gegadigden zijn en dan zouden we een appartement kunnen bijboeken.
Zoals je kan zien is er nog ‘een gat’ in februari en kan daar nog een reisje bij. Ik kan wel enkel nog een short-ski doen.
Grootste uitdaging vind ik altijd mensen bij elkaar krijgen die hetzelfde willen. Vaak veel interesse, maar of iemand echt mee wil weet je pas als puntje bij paaltje komt (betekent: als het erop aan komt ;-) ).
Ik had onder ‘meet&greet’ oproep geplaatst voor short-ski in februari, maar voorlopig is het niets geworden.
Nu bezig met reis voor volgende week. Waarschijnlijk ga ik nog eens een poging wagen begin februari. In de week voor vertrek is er vaak nog veel lastminute interesse.
ski-groeten,
Dirk

*bericht bewerkt door DirkG op 17 jan 2024 16:02

Dirk - LIVE unITed

wat betekent "ze ziet er geen graten in "?

Belgisch en Nederlands is toch niet hetzelfde vrees ik…

Kdtl op 17 jan 2024 15:06

Dat ze daar geen problemen mee heeft. Wij reizen af en toe apart, maar dan altijd met een groep. Misschien ligt dat aan mezelf, maar echt alleen alleen reizen vind ik niet zo leuk.

Dag Domie,

ik organiseer alle enige jaren regelmatig reizen voor alleengaanden (niet commercieel).
Ben zelf ook een alleengaande. Ook geen datingbedoelingen. Wel organisatietalent. ;-)
Je kan in mijn profiel zien welke reizen het betreft.
Voor dit seizoen zijn de betreffende reizen volzet, tenzij er nog meer gegadigden zijn en dan zouden we een appartement kunnen bijboeken.
Zoals je kan zien is er nog ‘een gat’ in februari en kan daar nog een reisje bij. Ik kan wel enkel nog een short-ski doen.
Grootste uitdaging vind ik altijd mensen bij elkaar krijgen die hetzelfde willen. Vaak veel interesse, maar of iemand echt mee wil weet je pas als puntje bij paaltje komt (betekent: als het erop aan komt ;-) ).
Ik had onder ‘meet&greet’ oproep geplaatst voor short-ski in februari, maar voorlopig is het niets geworden.
Nu bezig met reis voor volgende week. Waarschijnlijk ga ik nog eens een poging wagen begin februari. In de week voor vertrek is er vaak nog veel lastminute interesse.
ski-groeten,
Dirk

DirkG op 17 jan 2024 16:00

Oh dit klinkt wel fijn. Voor dit jaar zit mijn agenda vol in het voorjaar, maar normaal gaan we met het gezin volgend jaar in de paasvakantie en is er nog wel marge december-maart. 2 keer met het gezin zoals dit jaar ga ik er niet meer uitkrijgen, dus het zou welkom zijn. Ik was eigenlijk meer op zoek naar een organisatie, maar dit kan werken.

Ik zie het probleem niet, Bart. Dat vertrouwen is er en ik zie niet in wat je merkwaardig vindt. Dat ik niet graag op mijn eentje weg ben omdat jij je wel op je gemak voelt helemaal alleen? Dat laat ik voor jou rekening, maar ik vind het wel leuk om volk rond mij te hebben.

Domie op 17 jan 2024 14:48

Des te beter dan, dan ga je ook wel wat vinden. 👍
(Ergens geen graten inzien betekent bij ons blijkbaar wat anders) 🙄

Bla, bla, bla.

Prima dat we een taalprobleempje niet laten escaleren hebben. Intussen van Estivant gehoord dat daten niet hun doel is. VillaVibes eist dan weer dat je single single bent, dus zonder relatie.

*bericht bewerkt door Domie op 17 jan 2024 16:44

Prima dat we een taalprobleempje niet laten escaleren hebt. Intussen van Estivant gehoord dat daten niet hun doel is. VillaVibes eist dan weer dat je single single bent, dus zonder relatie.

Domie op 17 jan 2024 16:31

Villavibes eist dat? Hoe dan? Hoe bewijs je dat??😄

Aftellen maar!

Prima dat we een taalprobleempje niet laten escaleren hebt. Intussen van Estivant gehoord dat daten niet hun doel is. VillaVibes eist dan weer dat je single single bent, dus zonder relatie.

Domie op 17 jan 2024 16:31

Villavibes eist dat? Hoe dan? Hoe bewijs je dat??😄

Matthieu op 17 jan 2024 16:33

Niet. Maar als je snel echt single wil zijn, moet je je daar idd niets van aantrekken van die aanbeveling.

Villavibes is volgens mij inderdaad een datingprogramma in de sneeuw.
Ik ben zelf 15 jaar geleden met Cirkel en Dynamic Holland op alleengaanden groepsreis geweest. Dit was niet bedoeld om te daten. Er zaten beide keren wel veel meer vrouwen dan mannen in de groep.

Volgens mij zijn dit soort singlereizen nooit gericht op dating. Dat zou ook alleen maar zorgen voor een competitief geheel waar de sfeer niet beter van wordt.

Dat neemt niet weg dat er stelletjes zullen ontstaan, maar dat gebeurt ook op school/uni/werk/enz.

Ik ben vorig jaar met Snowmania (jongerenreis) weggeweest en de organisatie daarachter (Dynamic holland) heeft ook reizen voor een oudere doelgroep, via singlereizen.nl. Dat klinkt als een datingprogramma maar is het helemaal niet. Ik ben vorig jaar met Snowmania weggeweest toen ik nog een relatie had en ik was niet de enige in die groep. Er waren zelf stelletjes mee die samen met die reis meegingen. De enige relaties die daar zijn ontstaan zijn vriendschappen! Kan me niet voorstellen dat het bij singlereizen.nl anders gaat.

Dit jaar ga ik overigens twee keer op wintersport met mensen die ik hier via het forum gevonden heb, dus dat gaat ook heel goed hoor! Zit alleen indd ook wel wat meer organisatie achter, maar dat doe je dan samen.

Ik ging ook een keer op een (zeil)-reis voor alleengaanden zonder dating aspect. Lang verhaal kort: We zijn nu getrouwd, twee kinderen, hond, kat en een stationwagen (met skibox op het dak ;-)) op de oprit.

EJEEE op 17 jan 2024 10:33

Hond en kat, gaat dat wel samen?

Nou belangstelling genoeg zo te lezen! Ik ga volgende week alweer voor de 10e keer skien met allemaal mensen die ik hier via de site ontmoet heb. Is altijd goed gegaan. Mannen, vrouwen, single of niet, Belgen, Nederlanders… Gewoon een beetje gelijkgezinden treffen en vooral op vakantie iedereen lekker zijn eigen ding laten doen en beetje aanpassen aan elkaar.

Groet

Ter info voor de geïnteresseerden: Singleskiandsnow.be weert ook alleengaanden, is voor vrijgezellen. De Nederlanders liggen weer voor op ons (as always): het aanbod in België voor vrijgezellen is veel beperkter tot net niet onbestaande en voor alleengaanden is het echt 0.

Tot nu toe enkel Estivant die open staat voor alleengaanden trouwens…

Plaats een reactie