Dynastar speed 363 170 cm

Goedemorgen,

Ik overweeg deze ski in 170 , twijfel echter of 170 niet te kort is voor mij , gemiddelde skier zie ik mezelf , kom overal fatsoenlijk vanaf, lengte 192 , gewicht rond de 89 kg . Alternatief is 178 cm maar die lijken me weer wat lang … choices choices

Misschien mensen die ervaringen hebben met deze ski / lengte ??

170 lijkt me aan de korte kant, je bent lang, niet de lichtste en de ski ligt volgens mij niet boven jouw niveau als ik zo de tekst lees.

Edwin van Riel

Zou 'm met jou gewicht en lengte ook in de langste lengte nemen. 't is zowiezo al een redelijk plooibare ski (nooit geskied maar wel eens tegen geduwd). In de langste lengte is de radius ook nog relatief kort/mid turn (15m) dus da’s zeker geen probleem.

Ik zeg dit niet omdat ik vind dat je als lange man altijd een lange ski moet pakken. Helemaal niet, ik ben 191 en heb ook korte ski’s, alleen zijn die een heel stuk stijver.

Voor wat het waard is, ik heb de oude dynastar speed 178cm. (Fantastische ski)
Deze heeft op hoge snelheid bijzonder veel controle, maar je kunt er ook nog makkelijk langzaam mee skien. Ik weeg 100kg en heb 48 jaar ski ervaring.
Ga bij voorkeur voor de langste als controle bij hogere snelheid belangrijk is. En volgens mij koop je dit soort ski om die reden.

Ik ben net terug uit Saalbach waar ik 4 dagen geskied heb op mijn nieuwe Dynastar speed 563. Ik heb ergens gelezen dat de 563 dezelfde ski’s zijn als de 363, maar betere bindingen heeft. Ik ben een behoorlijk ervaren 59 jarige skiër. Ik ski vanaf mijn 17e en neem al 12 jaar lessen op een lopende band indoorbaan. Ik ben voor de Dynastar 563 gegaan omdat ik wat makkelijkere ski’s zocht voor lastige omstandigheden, maar die mij bij hogere snelheden niet in de steek zouden laten. Ik ben zeer tevreden over mijn nieuw ski’s. Ze skiën heel makkelijk maar ik voelde mij op hogere snelheden op zwarte pistes volledig op mijn gemak. Nu speelt wel mee dat ik maar 1.73cm ben maar 70kg weeg. Of de ski’s bij 89kg ook op hogere snelheden nog presteren weet ik niet. Wat betreft de lengte, op de site van Dynastar staat een tabel waar je de juiste lengte kunt vinden. Als goede piste skiër kwam ik op 5cm onder mijn lichaamslengte uit. Ik ben dus voor 170cm gegaan. Een beginner adviseren ze 10cm onder de lichaamslengte. In jou geval zou ik dus zeker voor 178cm gaan.

foutje

*bericht bewerkt door Classic op 18 jan 2024 14:37

Niet omdat je een beginner bent, maar -10cm is de maximale lengte die ze onder je lichaamslengte adviseren.

Plaats een reactie