carnaval 2025 laat?

Nou kwam ik toevallig aan het kijken naar skigebieden/accommodaties voor 2025. Onze skivakantie van dit jaar moet nog beginnen…

Wij gaan altijd met de carnaval mee ondanks dat we in de regio midden zitten. Dat betekend voor 2025 dat we in de eerste week van Maart zullen gaan skien. We zijn nog nooit zo laat geweest volgens mij…

Ik heb nu 3 gebieden op het oog, welke is aan/af te raden? Ik denk dat aan de hoogte, sneeuwzekerheid mbt de periode in het seizoen. Bovendien zal het een drukke week zijn door de carnaval, waar merk je dat het meeste in deze 3 gebieden?

  1. Sankt-Michael, Lungau; verlengen waar we nu naartoe gaan. Als alles bevalt, waarom zouden we dan niet nog een keer gaan?
  2. Wilde Kaiser; nog nooit geweest, relatief laag gebied en druk? Kant van Scheffau/Ellmau heeft onze interesse.
  3. Vorarlberg, vlakbij Mellau. Nog nooit geweest, makkelijk aan te rijden. Damuls-Mellau is sneeuwzeker in begin maart? Schneeloch? Uitstap mogelijk naar Warth/Diedamskopf?

We zullen de eerste dagen een standplaats nodig hebben voor de lessen van de kinderen. Daarna zijn er wel mogelijkheden om met de auto naar een (deel)gebied te gaan.

*bericht bewerkt door Nemrah op 18 jan 2024 12:41

2019 was het ook eerste week maart 🥸

toen hadden we nog net geen schoolgaande kinderen…

Check ook vooral even met school. Carnaval is namelijk de week na de landelijke voorjaarsvakanties en carnavalscholen mogen dus een week later.

Ik moet het ook even navragen ivm regio midden.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Check ook vooral even met school. Carnaval is namelijk de week na de landelijke voorjaarsvakanties en carnavalscholen mogen dus een week later.

Ik moet het ook even navragen ivm regio midden.

LoveToSki op 18 jan 2024 13:26

Wij zitten in regio midden maar gaan altijd met de carnaval mee. Dus de 1e week van maart. Wij doen zelf niet aan carnaval op school, maar de hele regio is zo’n beetje vrij dus wij ook…

*bericht bewerkt door Nemrah op 18 jan 2024 13:30

Hier, in het (bijna) uiterste noorden van Zuid-Holland is het juist andersom gegaan. In het carnavalsdorp ging men altijd met de carnavalsdatum mee, de rest niet. Dat gaf dan weer gedoe als kinderen naar de middelbare school in een andere plaats gingen. Nu volgt men dus de adviesdata, net als de rest.

Om op de vraag terug te komen. Het kan vriezen en het kan dooien. Wij zitten altijd in Alpbachtal en dat kun je denk ik redelijk vergelijken met Wilder Kaiser. Het ligt er tenslotte zo’n beetje naast. Begin maart nog prima te doen, al kunnen de dal afdalingen er wel eens matig / slecht / dicht bijliggen. Slechtste jaar ooit? Dat was 2007 en toen waren we er eind februari, maar nog geen maart.

*bericht bewerkt door PaulPalmpje op 18 jan 2024 13:51

ik vind die vakantie data maar helemaal niks;

Wij wonen in de regio midden, maar in een carnavals-vierende-regio. Wij gaan dus altijd met de carnaval…
Mijn schoonzus en kinderen wonen in midden (17km bij ons vandaan), zij gaan met Noord mee want de basisscholen zijn gelinkt aan de middelbare school, waar de meeste kinderen naartoe gaan en die ligt in de regio Noord.

Zodoende kunnen wij, ondanks dat we in dezelfde regio schoolgaande kinderen hebben en maar 17km bij elkaar vandaan wonen, nooit samen meer op wintersport…

Anyway: iemand nog een idee over skigebieden die ik noemde: Wilde Kaiser, Lungau, Damuls/Mellau

De voorjaarsvakantie van midden zuid loopt volgens het ministerie van onderwijs van 22 februari tot 2 maart 2025. Maar ik begrijp nu en ik vind dat ook op internet dat Carnaval zelf op 2 maart begint. Betekent dat die Duitse Faschingswoche ook in die week daarna is? En dat de daarbijbehorende superdrukte dus pas na onze voorjaarsvakanties in Nederland losbarst? (Ik baalde al dat midden gelijk met zuid vakantie had. Ben geen fan van Faschingsdrukte).

Verder: Damüls ligt vrij hoog, daar zit je vrij veilig, denk ik.

*bericht bewerkt door @Marinus op 18 jan 2024 14:22

.

*bericht bewerkt door @Marinus op 18 jan 2024 14:23

De voorjaarsvakantie van midden zuid loopt volgens het ministerie van onderwijs van 22 februari tot 2 maart 2025. Maar ik begrijp nu en ik vind dat ook op internet dat Carnaval zelf op 2 maart begint. Betekent dat die Duitse Faschingswoche ook in die week daarna is? En dat de daarbijbehorende superdrukte dus pas na onze voorjaarsvakanties in Nederland losbarst? (Ik baalde al dat midden gelijk met zuid vakantie had. Ben geen fan van Faschingsdrukte).

Verder: Damüls ligt vrij hoog, daar zit je vrij veilig, denk ik.

[@Marinus](/profiel/marinus) op 18 jan 2024 14:19

Ja, carnaval in Nederland en ander landen valt in dezelfde week.

Plaats een reactie