Al doende leert men (declaratie kosten bij ongeval)

Even een korte tip: bij een ongeval: zorg voor de gemaakte kosten echt voor een op naam gestelde factuur voor vergoeding door de zorgverzekeraar in nl. Hebben hier nu even een iets minder prettige ervaring omdat er bv wel een betaalbewijs vd ambulance was en een ongevalsrapport op naam door de pistedienst, maar verzekeraar ziet dit niet als een formele factuur. Idem voor bonnetjes apotheek. Na een wat pittiger mailtje worden de kosten bij wijze van uitzondering toch vergoed, maar je kunt het maar beter voor zijn.

Los van het feit, dat je in zo’n situatie wel meer aan je hoofd hebt dan de lay-out van een factuur, maar goed…

Edwin van Riel

Oef. Ambulance nooit goed.
Wel goed hersteld?

Oef. Ambulance nooit goed.
Wel goed hersteld?

Djoosen op 19 jan 2024 11:14

Gaat nog lang duren (mijn vrouw, vervelend gevallen en knie geblesseerd, voorlopig nog 7 weken gips, dan revalidatie, de enige die is gaan heli-skien zeg maar van de familie ;) )

Edwin van Riel

ow hopelijk een voorspoedig herstel voor haar!

heli-skien :)

Gaat nog lang duren (mijn vrouw, vervelend gevallen en knie geblesseerd, voorlopig nog 7 weken gips, dan revalidatie, de enige die is gaan heli-skien zeg maar van de familie ;) )

evr66 op 19 jan 2024 11:21

Auww.
Beterschap en voorspoedig herstel voor haar.

Dank jullie!

Edwin van Riel

@evr66 Handige tip. Het bevestigt het beeld van verzekeraars. Als het op uitbetalen komt, dan maken ze het je niet makkelijk.
Heb zelf gedoe over schade bij mijn dochter in de zomer. Ze staat op mijn reisverzekering, maar staat op het adres van haar moeder ingeschreven. ‘Jammer, je krijgt niets’ kreeg ik te horen. Maar daar ben ik het niet mee eens, dus dit loopt nog steeds…
Beterschap voor je vrouw !!!

Peter Pos

Sterkte @evr66!

En dat klopt niet voor elke verzekeraar @peterpos. Het verdienmodel (om die maar weer voor te zijn ;)) is niet om zo min mogelijk uit te keren…

Helaas zien veel mensen een verzekeraar als pinautomaat en dus zijn er wel eisen nodig. Dat kan natuurlijk wel vervelend zijn, maar voorkomt ook onnodige premiestijgingen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Beterschap voor je vrouw Edwin.
Een spoedig herstel toegewenst 👍
Vervelend om te horen.
Sterkte
Nog een vraagje:
Is de verzekering van de Nederlandse Skivereniging.

Oef. Ambulance nooit goed.
Wel goed hersteld?

Djoosen op 19 jan 2024 11:14

Gaat nog lang duren (mijn vrouw, vervelend gevallen en knie geblesseerd, voorlopig nog 7 weken gips, dan revalidatie, de enige die is gaan heli-skien zeg maar van de familie ;) )

evr66 op 19 jan 2024 11:21

Vervelend, maar een spoedig herstel voor mevrouw evr66! 🤞

*bericht bewerkt door bartvwg op 19 jan 2024 18:53

Bla, bla, bla.

Dank!!

Edwin van Riel

Beterschap voor je vrouw Edwin.
Een spoedig herstel toegewenst 👍
Vervelend om te horen.
Sterkte
Nog een vraagje:
Is de verzekering van de Nederlandse Skivereniging.

Hooykaas op 19 jan 2024 18:50

Nope, dit was zorgverzekeraar (dsw). Reisverzekering via nkbv was echt fantastisch qua ondersteuning, kan niet anders zeggen, ga nooit meer weg daar 😂

Edwin van Riel

Oei… dit voorspeld niet veel goeds voor de rekeningen die ik nog verwacht van mijn zoon na zijn skiongeluk met nieuwjaar… staat ook niet bij mij ingeschreven maar met co ouderschap moet dat toch geen problemen geven neem ik aan🤔… daarbij ben ik “dubbel” verzekerd, zorgverzekering en via anwb extra reisverzekering met ski dekking en medische kosten…
We gaan het zien…

Oei… dit voorspeld niet veel goeds voor de rekeningen die ik nog verwacht van mijn zoon na zijn skiongeluk met nieuwjaar… staat ook niet bij mij ingeschreven maar met co ouderschap moet dat toch geen problemen geven neem ik aan🤔… daarbij ben ik “dubbel” verzekerd, zorgverzekering en via anwb extra reisverzekering met ski dekking en medische kosten…
We gaan het zien…

Jillcrijns op 19 jan 2024 19:34

Reisverzekering verwijst eerst naar zorgverzekeraar en gaat vergoeden wanneer declaratie daar geweigerd is, dat loopt op zich wel soepel. Geen idee wat effect co-ouderschap kan hebben.

Edwin van Riel

Spoedig herstel voor jouw vrouw gewenst Edwin. In zo’n situatie zou ik ook niet direct aan dit soort administratieve regels denken.

Goede tip en hopelijk hoeven we er nooit gebruik van te maken. Succes met het herstel? Je vrouw is toch geen Duitse?

Nee hoor, en ook niet s nachts lam in eeen slootje beland naast een afgesloten zwarte piste 😉

Edwin van Riel

Spoedig herstel voor jouw vrouw gewenst Edwin. In zo’n situatie zou ik ook niet direct aan dit soort administratieve regels denken.

Sjaak27 op 19 jan 2024 20:01

Klopt, andere prioriteiten en de creditcard er tegenaan, rest is dan van later zorg. Ook mri van hoofd en zo, was allemaal wel even heftig.

Edwin van Riel

Even een korte tip: bij een ongeval: zorg voor de gemaakte kosten echt voor een op naam gestelde factuur voor vergoeding door de zorgverzekeraar in nl. Hebben hier nu even een iets minder prettige ervaring omdat er bv wel een betaalbewijs vd ambulance was en een ongevalsrapport op naam door de pistedienst, maar verzekeraar ziet dit niet als een formele factuur. Idem voor bonnetjes apotheek. Na een wat pittiger mailtje worden de kosten bij wijze van uitzondering toch vergoed, maar je kunt het maar beter voor zijn.

Los van het feit, dat je in zo’n situatie wel meer aan je hoofd hebt dan de lay-out van een factuur, maar goed…

evr66 op 19 jan 2024 10:40

Heel veel beterschap gewenst voor je vrouw evr66!

Heel bizar dat ze over zoiets moeilijk doen…
Een factuur is een factuur lijkt mij

Nipe op een factuur moet bv de nadm staan v slachtoffer (logisch) en bedrag (logisch). Maar ongevalsverslag (incl naam, bsn, de hele shit) met een eraan geniette pinafrekening voldoet dan ineens weer niet. Echt heel maf allemaal

Edwin van Riel

Pffff evr66. Veel beterschap! Wil er niet aan denken! Hoop dat het goed geneest!

Nipe op een factuur moet bv de nadm staan v slachtoffer (logisch) en bedrag (logisch). Maar ongevalsverslag (incl naam, bsn, de hele shit) met een eraan geniette pinafrekening voldoet dan ineens weer niet. Echt heel maf allemaal

evr66 op 19 jan 2024 21:07

Dit was oostenrijk?
Zoon lief had ook de hele mikmak, traumakamer, diverse ct.s en echo’s 2 dagen lang … en ook ik heb zo.n geniet verslag maar hoefde niks te betalen, ging via verzekering zeiden ze…

Beterschap voor je vrouw!
En wat een gedoe… om heel chagrijnig van te worden. Niet iets waar je dan mee bezig wilt zijn.

Nipe op een factuur moet bv de nadm staan v slachtoffer (logisch) en bedrag (logisch). Maar ongevalsverslag (incl naam, bsn, de hele shit) met een eraan geniette pinafrekening voldoet dan ineens weer niet. Echt heel maf allemaal

evr66 op 19 jan 2024 21:07

Dit was oostenrijk?
Zoon lief had ook de hele mikmak, traumakamer, diverse ct.s en echo’s 2 dagen lang … en ook ik heb zo.n geniet verslag maar hoefde niks te betalen, ging via verzekering zeiden ze…

Jillcrijns op 19 jan 2024 22:36

Dit was Italië. Alleen ambu betaald zelf (inmiddels vergoeding ook binnen trouwens). Verder alle zhuisopn, scans, heli enz niet self voorgeschoten hoor

Edwin van Riel

Beterschap voor je vrouw!
En wat een gedoe… om heel chagrijnig van te worden. Niet iets waar je dan mee bezig wilt zijn.

Tiny-M op 20 jan 2024 06:47

Dank je wel, maat staat inderdaad je hoofd dan gewoon niet naar

Edwin van Riel

Heftig. Beterschap 🌻

Op zulke momenten is t hier in Noorwegen wel een stuk makkelijker, met een Noors bsn. Eigen risico is e320 en daarna “mag” je de rest van het jaar gratis. Ook ongevallen/ ziekte in het buitenland wordt vergoed.

Uit eigen ervaring. Ondanks goede eigen verzekering neem ( nam) ik altijd een verzekering bij mijn skipas. Kost een paar tientjes. Behandeling op de piste, vervoer naar rontchen en vervoer naar ziekenhuis werden door die verzekering vergoed. Operatie wordt rechtstreeks geregeld met/door de zorgverzekering. Vervoer naar huis via de reisverzekering. Heb geen enkele nota gezien. Speelde 2 jaar terug in Les Menuires. Mijn Engelse buurman. In het ziekenhuis in Albertville had een hoop te regelen en best veel problemen met het ontbreken van een extra verzekering ter plaatse. Beterschap gewenst.

Hen48

Algemene tip: praktisch elke verzekeraar heeft een alarmcentrale (Eurocross of ANWB), die heel veel regelwerk uit handen kunnen nemen, ook rondom wel of niet vooruit betalen, maar ook rondom auto’s die terugmoeten terwijl de chauffeur geblesseerd is.

Zorg dat je die nrs opslaat. Staat vaak ook gewoon verzekeringspas.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dat doe ik niet. Inderdaad maar een paar tientjes, maar ik ga echt niet bewust dubbel verzekeren. Ik dek af wat ik nodig vind, maar wel slechts een keer. Dan maar (eens in de 40 jaar) een keer discussie over 200 eur 😉

Edwin van Riel

Hier vier jaar geleden ook veel kosten na een ski ongeluk. Van de piste gehaald, per ambulance naar klein ziekenhuis, na de nodige onderzoeken per ambulance naar een groot ziekenhuis in Insbruck, operatie en opname en 1,5 week later per ambulance naar huis. Verzekering heeft alles gedekt, tot onze verbazing geen euro zelf hoeven betalen of zelfs maar hoeven voorschieten.
Wel goed verzekerd incl wintersportdekking…

Sterkte @evr66!

En dat klopt niet voor elke verzekeraar @peterpos. Het verdienmodel (om die maar weer voor te zijn ;)) is niet om zo min mogelijk uit te keren…

Helaas zien veel mensen een verzekeraar als pinautomaat en dus zijn er wel eisen nodig. Dat kan natuurlijk wel vervelend zijn, maar voorkomt ook onnodige premiestijgingen.

Roy83 op 19 jan 2024 18:06

Het punt van discussie is dat mijn dochter niet op mijn adres ingeschreven staat, maar op die van haar moeder, maar wel op mijn polis. We hebben co-ouderschap. Deze situatie is al sinds 2008. Nooit is er tegen me gezegd dat mijn kinderen eigenlijk onverzekerd waren vanwege een ander huisadres, terwijl de situatie wel bekend was. Pas nu er na al die jaren een keer iets is, wordt het hier op gegooid. Het gaat niet eens om een heel groot bedrag, maar ik vind dit een heel slechte zaak. Je gaat er vanuit dat je alles goed geregeld hebt voor je gezin en dan blijkt dat toch niet te zijn, ondanks dat ik toen ze 18 werd en daarna voor het eerst zelfstandig op vakantie ging aan de tussenpersoon vroeg of ze nog steeds verzekerd was, of dat ze een eigen polis af moest sluiten. Beide keren kreeg ik te horen dat ze gewoon verzekerd was, tja… totdat…

Ik begrijp je opmerking dat veel mensen denken dat een verzekeraar een pinautomaat is. In dit geval is het andersom en gaat het mij niet eens zozeer om het bedrag wat ze niet willen betalen, maar het idee dat ze 16 jaar lang niet verzekerd was tijdens de vakanties. Terwijl er dus op mijn polis staat Peter Pos en kinderen. Niet dus, nou ja… hier is het laatste woord nog niet over gesproken.

Peter Pos

Plaats een reactie