Te HUUR; Rud Centrax N894 Loopvlakketingen

Geen idee of de marktplaats ruimte biedt voor het aanbieden van materiaal om te huren. Zo niet, dan verwijder ik het uiteraard weer.

De rede dat ik ze verhuur, zoals bij zo velen, liggen ze 90% van de tijd niks te doen op de zolder. Zonde uiteraard dus mogelijk kunnen meer mensen er op deze wijze gebruik van maken.

Mocht je interesse hebben, stuur mij dan een PB.

Deze loopvlakkettingen zijn speciaal gemaakt voor auto’s met weinig ruimte in de wielkast. Ze liggen alleen om je wiel en komen niet achter je wiel te liggen zoals bij reguliere sneeuwkettingen.

Ze zijn te huur onder de volgende voorwaarde:

Starttarief van €30
Huur per dag €4,50
Borg €200
Foto van paspoort of id kaart wordt gemaakt bij het ophalen.

De dag van ophalen en de dag van retourneren worden niet gezien als huurdagen en zijn dus kosteloos.

Afhalen in Gouda

Bezorgen bestaat tot de mogelijkheden. Afhankelijk van de locatie.

Geschikt voor de volgende bandenmaten.

195/55-20
195/80-16
200/80-15
205/80-16
215/75-16
215/80-15
225/55-19
225/60-18
225/65-17
225/70-16
225/75-15
235/45-20
235/50-19
235/55-18
235/55-19
235/60-18
235/65-17
235/70-16
235/75-15
245/45-20
245/50-19
245/70-15
255/45-20
255/70-15
265/40-20
275/35-21
275/40-20
275/45-19
275/55-17
295/30-22
295/35-20
295/35-21
295/40-19
325/30-21

Reeds verhuurd op de volgende dagen

10-01-24 / 14-01-24
16-02-24 / 25-02-24

Ik ga je toch even meegeven dat een foto maken van paspoort of ID wettelijk verboden is ivm identiteitsfraude.

Voor wie het interesseert: https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/identificat…

Voor de rest, leuk bedacht businessmodel :)

Voor de rest, leuk bedacht businessmodel :)

toetersenbellen op 19 jan 2024 17:08

Ja, het zet een mens aan het denken. 🤔😜

Bla, bla, bla.

Ik ga je toch even meegeven dat een foto maken van paspoort of ID wettelijk verboden is ivm identiteitsfraude.

Voor wie het interesseert: https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/identificat…

Voor de rest, leuk bedacht businessmodel :)

toetersenbellen op 19 jan 2024 17:08

Dank, mijn plan was een foto maken met een door de overheid uitgegeven app. Waar automatisch de gevoelige kenmerken worden weggestreept (bsn).

Ben benieuwd of dit dan wel mag.

Andere tips zijn natuurlijk welkom.

De gedachte is natuurlijk dat je kan aangeven wie ze heeft gehuurd mocht iemand ze uiteindelijk niet terugbrengen

Je zou bijv. aan de mensen kunnen vragen dat ze jou zo’n beveiligde kopie digitaal sturen, en dat je dat ter plekke vergelijkt met het origineel. Dat mag wel volgens mij.

Waarom heb je een foto van paspoort/rijbewijs nodig? Wat voegt dat toe? Als je de gegevens van de persoon noteert (eventueel ook telefoonnummer) dan heb je genoeg informatie voor een aangifte bij eventuele verduistering. De politie heeft geen foto van een paspoort nodig. Ik geef in ieder geval nooit een kopie paspoort, dat heeft echt niemand van mij nodig.

Gaat erom dat ik weet wie de kettingen mee heeft genomen, dat als deze niet worden teruggebracht, ik wat meer heb dan alleen een telefoonnummer of een markplaats account. Gegevens van id kaart overnemen op papier is inderdaad ook een goede optie.

Laat de persoon ook controleren of de auto wel geschikt is voor loopvlakkettingen, ik weet niet hoe het zit als de auto erop stuk loopt wie dan aansprakelijk is.

Handleiding van de auto noemt specifiek welk soort kettingen nodig is, mijn 19" velgen mogen bijv geen loopvlakkettingen maar gewone 6 punts alleen.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

@lovetoski Uiteraard is en blijft dit de verantwoordelijkheid van de persoon die de kettingen huurt. Ook de correcte wijze van omleggen.

Al moet ik zeggen dat ik het nog niet eerder heb gehoord dat een voertuig geen loopvlakkettingen mag maar alleen “klassieke” kettingen? Meestal is het juist andersom.

Ben benieuwd wat daar de technische onderbouwing voor is?

Zeker weten dat het niet toevallig andersom is bij jouw auto?

null

Echt de zespunts. Zelfs met 19” velgen.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Aah helder. Zoals ik het lees is de voorkeur reguliere kettingen, maar worden loopvlakkettingen niet specifiek uitgesloten.

Overigens zou ik zeker gaan voor de reguliere kettingen dan. Scheelt een hoop in kosten.

Hi Lars, weten je huurders ook dat ze voor hun specifieke bandmaat ze er een paar schakels uit moeten halen of toevoegen? Dit staat in de beschrijving afhankelijk van type band. En jij weet na verhuur hoe je ze weer moet aanpassen?

@Gerjon Ik heet geen Lars, maar neem aan dat je mij bedoeld.

Ik vraag aan huurders altijd de bandenmaat en haal dan indien nodig, de verkorters eruit (of voeg ze toe).

Daarnaast geef ik de verkorters er ook bij, zodat mocht de ketting onverhoopt toch niet lekker passen ze zelf ook deze ertussen kunnen zetten of eruit kunnen halen.

Ik heb zelf een sheet met welke aantallen er in de basis op moeten zitten. Dus ik kan ze nadien altijd weer terug brengen naar het juiste aantal.

*bericht bewerkt door MarsMuziek op 22 jan 2024 13:15

sorry Mars, dan heb je het heel goed geregeld daar je die loopvlakkettingen moet aanpassen aan je bandenmaat, je hebt het dus slim aangepakt!!!

Plaats een reactie