Suggesties specifiek gebied

Via Lattes misschien nog een optie. Is ca 90 minuten vanaf Turijn

@havana Schladming is een paar keer genoemd. Uitstekende apresski, sportief gebied, alleen kleiner dan gewenst. Is dat een optie? Want feitelijk kan je, door de apresski wens, eigenlijk alleen in Oostenrijk terecht? Of is een gezellig schirmbarretje al voldoende?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Via Lattes misschien nog een optie. Is ca 90 minuten vanaf Turijn

struijlaartmarijn op 22 jan 2024 23:56

Inderdaad Via Lattea, Sauze d’Oulx is als het rustig is maar 1.10u rijden vanaf de luchthaven van Turijn. Ruim binnen de 1,5u dus en qua gebied ook groot en uitdagend.

Born to Ride
Valto red je niet binnen 90 autominuten. § havana op 22 jan 2024 20:23

Lukt makkelijk vanaf Turijn. Maar dan moet je wel accommodatie in het aprèsskiloze Orelle nemen ;)

paolie op 22 jan 2024 22:17

Luchthaven Turijn - Orelle is best case scenario 1h40 volgens Google.

Op zich wel een mooi plan. Laten droppen in Orelle met de taxi. Skikledij aan, lift omhoog en dan met duffle bag op de rug naar Valtho skiën :) Enige nadeel is dat er voor zover ik kan zien geen vroege ochtendvluchten zijn op Turijn.

Via Lattea had ik zelf nog niet aan gedacht, hoe is de après ski daar?

@Roy83

Schladming heeft in ieder geval de shortlist gehaald.

*bericht bewerkt door havana op 23 jan 2024 08:57

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Sauze d’Oulx heeft wel aardig wat après ski, gericht op de vele Engelsen die daar komen.

Voor zover ik kan vinden zijn er geen vroege ochtendvluchten op Turijn. Klopt dat of kijk ik niet goed?

Nadeel van Via Lattea is wel de vaak gesloten pistes en slechte verbindingen.

*bericht bewerkt door havana op 23 jan 2024 09:34

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Klm vliegt om 9.30 uur. Maar of dat in 2025 ook zo is? Misschien nog wat te vroeg voor?

En vliegen op Nice en dan skien in Isola 2000 een optie? Dat is ook ongeveer 1,5u rijden. En op Nice gaan er veel vluchten.

Edit: laat maar, dat is natuurlijk <200km piste.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 23 jan 2024 09:40

Born to Ride

Morzine vanuit Geneve? Of is die al genoemd? 't Is al een tijdje terug dat ik daar was, maar volgens mij is Morzine het enige dorp in PdS met enige apres-ski mogelijkheden. Rond Les Gets is wel wat uitdagends te vinden meen ik. De andere kant op ook, maar dan ben je wat langer onderweg voordat je er bent.

Wat vind je echt het belangrijkste van dat omvangrijke eisenpakket? Deze allemaal inwilligen gaat never, nooit lukken. Qua skigebied denk ik aan Zermatt, zeker wel een soort van après maar verwacht geen Oostenrijkse toestanden. Vliegen op Genève of Zürich maar dat is wel 250 km verderop. Mss kun je die transfer doen per trein, geen betere infra wat dat betreft dan in Zwitserland. Verhoog wel je budget want Zwitserland is peperduur!

Dag allemaal,

Ieder jaar doe ik met 7 vrienden een shortski van 4 dagen. Dit jaar waren we in Saalbach Hinterglemm. Het was super, maar volgend jaar is het tijd voor iets nieuws. Eisen:

  • maximaal 90 autominuten van een luchthaven (graag geen discussie over duurzaamheid)
  • gebied van minimaal 200 kilometer piste
  • gebied moet niet te makkelijk zijn, voldoende rood en zwart
  • er moet iets van après ski zijn
  • je moet op donderdag heen kunnen vliegen en op zondag terug (daarmee valt Chambery dus al af)

De lastigste eis is echter dat we graag eens naar iets nieuws willen. We zijn al geweest in:

  • St. Anton 2x
  • Ichgl
  • Saalbach Hinterglemm 2x
  • Flaine (geen succes want geen après ski)
  • Sölden

Ik ben benieuwd of jullie suggesties hebben dat voldoet aan het genoemde wensenlijstje. Zelf zitten we te denken aan St. Christina maar volgens mij red je dat niet binnen 90 minuten van Innsbruck. Flachau / Mayrhofen is ook geen optie, een aantal hebben daar slechte ervaringen mee qua publiek. Gerlos is een twijfelgeval om diezelfde reden.

havana op 22 jan 2024 14:56

Als Gerlos te plat is met die NL enclave kun je ook in Königsleiten gaan zitten, dat is een dorp verder en 300 meter hogerop ….

Hoe erg is iets langer rijden? Vanaf Lyon of Genève is Tignes zo’n 2,5 uur rijden. Voldoet verder aan al je eigen. Pittig skigebied, genoeg km, leuke après ski.

Wat vind je echt het belangrijkste van dat omvangrijke eisenpakket? Deze allemaal inwilligen gaat never, nooit lukken. Qua skigebied denk ik aan Zermatt, zeker wel een soort van après maar verwacht geen Oostenrijkse toestanden. Vliegen op Genève of Zürich maar dat is wel 250 km verderop. Mss kun je die transfer doen per trein, geen betere infra wat dat betreft dan in Zwitserland. Verhoog wel je budget want Zwitserland is peperduur!

Terdi op 23 jan 2024 20:31

Enige waar ik op wil toegeven is de pistekilometers en bestemmingen die we al eens hebben gedaan zijn ook een optie.

Voorlopige conclusie

  • alles waarbij je op Turijn moet vliegen valt af. Er is geen vroege ochtendvlucht.
  • Via Lattea sowieso geen optie, gebied schijnt de helft van de tijd half dicht te zijn en brakke verbindingen.

Voorlopig heeft Schladming de beste papieren.

*bericht bewerkt door havana op 24 jan 2024 09:43

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Het is al eerder genoemd, ik denk dat Tignes aan jullie wensen voldoet. Alleen niet binnen 90 min rijden vanaf het vliegveld.

Die valt dus af, want dat is een harde eis.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Dan zou ik Serfaus doen.

Obertauern! Top gebied. Geen 200 km, maar genoeg te doen (en mooie tocht in het gebied). Of naar Konigsleiten/Zell am ziller. Net wat leuker publiek dan in Gerlos (als ik hiermee niemand beledig). De zwarte dalafdaling naar Zell is top. Daarnaast mis ik Skiwelt Wilder Kaiser in de reacties. Brixen en Ellmau (of het populaire Westendorf) ligt, denk ik, op een dik uur van Salzburg.

*bericht bewerkt door karenjansen op 26 jan 2024 15:55

Skiwelt is niet superuitdagend…

Totales Vollidiot

In Oostenrijk lijken me - in volgorde van je criteria - Serfaus, Schladming, Obertauern en Gaschurn aanraders.
Over vluchturen en dagen spreek ik me niet uit, maar als je op die plaatsen je verveelt, ben je mss ook wat te veeleisend ;-)
En idd, er zijn in het Zillertal ook nog andere dorpen dan Gerlos…

Geen ervaring met F/I

Plaats een reactie