Blauwe pistes Scheffau am Wilderkaiser

Dit onderwerp gaat over de bestemming Scheffau

Hallo, ik ben revaliderend van een voetoperatie, maar wil wel graag te skieen in de voorjaarsvakantie. Weet iemand wat makkelijke (blauwe) pistes in Scheffau? Als het goed gaat en de voet voelt goed, kan ik altijd verder het gebied in.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 22 jan 2024 16:39

Indien je er nog nooit geweest bent, kan het ganse gebied wel wat onoverzichtelijk overkomen, maar Scheffau en Ellmau hebben voldoende mogelijkheden blauw / (licht) rood. Daar zal je je zeker een aantal dagen kunnen bezighouden.

Beiden hebben ook leuke, blauwe dalafdalingen… Wel de juiste pistes volgen (want er is ook rood en zwart).

Bij Scheffau kun je heerlijk blauw skiën vanaf de Hartkaiser; dalafdaling, maar ook wat omliggende pistes daar. Eigenlijk wordt het rondom Hartkaiser nergens pittig.

En zoals @dunga zegt zit je ook zo in Ellmau waar ook het nodige te skiën is wat niet pittig is. Komt ongetwijfeld goed dus.

Alleen als je richting Brixen zou gaan moet je terug via 2 wat pittigere rodere pistes.

Gewoon bij Scheffau omhoog gaan bij de Brandstadl. Dan naar beneden richting de Eiberg (dubbele lift) met de 64 in drukke weken vrij druk omdat alle klasjes daar zitten, maar een fijne vlakke piste om te beginnen. Als het gaat het doorsteekje naar de Aualm pakken (71). Staat geloof ik als rood, maar is een hele brede glooiende piste, zeker een aanrader. Vanaf daar zou je nog door kunnen met een blauwe piste naar de 7, ook een fijne wat lastigere piste. Dan heb je toch een leuk rondje te pakken als je weer terug gaat via diezelfde aualm en de eiberg.

De 61 (dalafdaling) zou ik niet nemen. Is een paadje met veel te veel klasjes die veel te veel ruimte innemen en laag is hij vaak helemaal kapot. Soms is een brede rode piste prettiger dan een blauw pad, zeker als je wel kàn skiën (gok ik), maar revalideert.

Rondom de hartkaiser in Ellmau lijkt me ook een prima stuk.

*bericht bewerkt door Draak op 23 jan 2024 07:43

Alleen als je richting Brixen zou gaan moet je terug via 2 wat pittigere rodere pistes.

MiKeZZa op 23 jan 2024 07:21

Terug kan je prima via blauw. alleen heen heb je een heel klein stukje rood het onderste gedeelte van de rode 70 Mulden als je er heen wilt. Hier is het vrij vlak het rode gedeelte kom je niet overeen.

Vanaf Brandstadl richting lift Eiberg 2 --> piste 70A overgaand in de hierboven genoemde rode 70 --> lift Muldenbahn --> bovenaan rechtdoor richting blauwe 2A Hochbrixen abfahrt.

Vanaf daar heb je verschillende keuzes of de 2A volgen richting Hochbrixen vanaf daar met Zinsbergbahn omhoog klein stukje 2A weer volgen vervolgens overgaan op de 6A richting de Jochbahn, sinds deze winter kan je om het ‘moeilijke’ stukje net voor Gasthof Nieding heen skiën. Vervolgens bovenaan de Jochbaan rechtdoor naar de blauwe 65A en je staat weer in Scheffau :)

Bij Scheffau kun je heerlijk blauw skiën vanaf de Hartkaiser; dalafdaling, maar ook wat omliggende pistes daar. Eigenlijk wordt het rondom Hartkaiser nergens pittig.

MiKeZZa op 23 jan 2024 07:21

Hartkaiser is Ellmau. Je bedoelt Brandstadl neem ik aan?

Is perfecte plek, en als het goed voelt makkelijk uit te breiden.

Bij Scheffau kun je heerlijk blauw skiën vanaf de Hartkaiser; dalafdaling, maar ook wat omliggende pistes daar. Eigenlijk wordt het rondom Hartkaiser nergens pittig.

MiKeZZa op 23 jan 2024 07:21

Hartkaiser is Ellmau. Je bedoelt Brandstadl neem ik aan?

paolie op 23 jan 2024 09:17

Juist. Slaap zat nog in mijn ogen.>

Alleen als je richting Brixen zou gaan moet je terug via 2 wat pittigere rodere pistes.

MiKeZZa op 23 jan 2024 07:21

Terug kan je prima via blauw. alleen heen heb je een heel klein stukje rood het onderste gedeelte van de rode 70 Mulden als je er heen wilt. Hier is het vrij vlak het rode gedeelte kom je niet overeen.

Vanaf Brandstadl richting lift Eiberg 2 --> piste 70A overgaand in de hierboven genoemde rode 70 --> lift Muldenbahn --> bovenaan rechtdoor richting blauwe 2A Hochbrixen abfahrt.

Vanaf daar heb je verschillende keuzes of de 2A volgen richting Hochbrixen vanaf daar met Zinsbergbahn omhoog klein stukje 2A weer volgen vervolgens overgaan op de 6A richting de Jochbahn, sinds deze winter kan je om het ‘moeilijke’ stukje net voor Gasthof Nieding heen skiën. Vervolgens bovenaan de Jochbaan rechtdoor naar de blauwe 65A en je staat weer in Scheffau :)

Tycho87 op 23 jan 2024 09:05

Punt voor jou, wij gaan altijd via de 71, maar langs Nieding kan ook. En met dat nieuwe paadje is dat inderdaad helemaal gemakkelijk geworden, want dat normale stuk wil je niet skiën met een revalidatie in het achterhoofd.

Plaats een reactie