Alleen op wintersport, waar boeken?

Ik ben dit jaar van plan om alleen op wintersport te gaan aangezien niemand kan waar ik normaal mee ga.
Nu ben ik aan het zoeken voor een betaalbaar appartement maar dit valt nog niet mee.
Heeft iemand hier ervaring mee en tips waar ik kan zoeken?
Via sunweb valt het gros van de opties af als je van 2 personen naar 1 filtert. Hou enkel een paar opties van 700eu over in hele kleine gebieden.

Ik wil best een kamer boeken voor 2 personen en alleen betalen, snap niet waarom dit niet kan via sunweb, de kamers vallen gewoon af. Misschien kan ik wel voor 2 boeken en de skipas weghalen en dan alleen gaan maar dat is ook aardig duur dan…

Appartement zoeken via interhome, booking.com, via vvv of verhuurcentrale is de oplossing.

Als je via lokale VVV’s (tourismusverband) zoekt zijn er altijd wel betaalbare 1-persoons kamers te vinden.

Thank God summer is over!

Afhankelijk natuurlijk van waar je naartoe wilt, en voor dit moment vrijwel volgeboekt maar wellicht voor de toekomst:

Snowtrex heeft een mooie accommodatie in Westendorf (Skiwelt). Appartement Frida.
Perfecte plek aan de oefenweide, goed bereikbaar en zeer geschikt voor als je alleen bent. En betaalbaar.

Hotels en dergelijke hebben maar weinig 1-persoons kamers voor de verhuur, dus ook weinig aanbod. Ze staan natuurlijk niet te springen om een 2/3/4-kamer in hun hotel of appartement te verhuren aan 1 persoon, dat scheelt een hoop inkomsten! Je zou ook een singlesreis kunnen boeken en dan op indeling samen met iemand anders. Of gewoon verder zoeken bij andere aanbieders.

schi-rast in kirchberg. Prima 1 persoonskamers.

Totales Vollidiot

Ik heb recent nog een onderwerp geopend:
https://www.wintersport.be/forum/topic/530997

Misschien interessant als je met een groep wil gaan? Veel mogelijkheden als je single bent, iets minder als je een relatie hebt.

Afgezien daarvan vind ik veel mogelijkheden als single op Skifriends.be. Misschien minder interessant moest je Nederlander zijn.

Ik zou betaalbaar gebied zoeken qua skipas en dan via booking op zoek naar kamer bij een pension of hotel. Vooral als je niet midden in het centrum en seizoen zoekt kan je soms wel mooie aanbiedingen vinden. Ontbijt vaak inbegrepen, lekker lunchen op de piste en voor 's avonds even een broodje oid halen. Dan heb je faciliteiten van een appartement helemaal niet nodig. En je hebt vaak 's ochtends nog wat aanspraak. Ik doe dit best vaak als ik paar dagen in mijn eentje ga.

Pension met ontbijt is vaak wel de goedkoopste oplossing. Ga net wat verder af zitten van de skilift maar wel met de skibushalte dichtbij. Ik zat vorig weekend voor 4 nachten in Gantschied/Montafon skigebied met eenvoudig, maar prima ontbijt voor 208 pleuri. Wat @Ruth_dg zegt ‘s middag lekker uitgebreid warm lunchen. Dan hoef je er ‘s avonds niet op uit om ergens te gaan eten, want ik ervoer dat wel als gedoe. Of ze willen dat je heel snel afrekent als je klaar bent omdat je toch minimaal 2 plaatsen bezet houdt. Of ze doen gewoon moeilijk als je in je eentje aankomt. En dan heb ik er al geen zin meer in ……

Plaats een reactie