Snowboard verhuur

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Hoi ik ga na 24 jaar weer eens op wintersport in een ander gebied. Mijn spullen liggen standaard in de portes du soleil. Dus nu moet ik een snowboard huren in Sankt Anton.
Nu ben ik gewend dat ze in frankrijk crap boards verhuren en heb goede hoop dat dat in oostenrijk beter is. Maar online wordt ik er nog niet wild van. Echter zijn dit meestal grote shops die het online voor elkaar hebben en was ik benieuwd of er ook wat kleinere shops zijn die wel mooi spul aanbieden.

Ik zelf heb een Bataleon Goliath wat trouwens een heerlijk board is.

In Oostenrijk dezelfde ervaring. Of wel een gloednieuw board, maar dan de standaard slappe flat base huuroptie.
Ben in sankt anton niet zo goed bekend helaas, maar weet van andere gebieden dat er wel gooide kleine shops kunnen zijn.

Check Marktplaats, voor de prijs van iets meer dan een week huur scoor je aleen prima board. Na je vakantie verkoop je m gewoon weer.

Ze zijn in St.Anton wel zeer trots op hun rol in de alpine-ski-geschiedenis.
Kan me voorstellen dat ook de verhuurders de focus niet direct op snowboarden gericht hebben…

Je kunt ook in Nederland een board huren.

Ik ga met de trein. En heb dus geen zin in slepen met een board. Ik denk dat ik maar ski’s ga huren als ik niet wat vind…:)

Naar mijn ervaring hebben de meeste zaken wel wat premium boards voor de verhuur. Het is al wat jaartjes geleden maar ik heb in Sankt-Anton een Burton Custom X gehuurd. Volgens mij bij Alber Sport, naast de Galzigbahn. Weet nog wel dat het heel prijzig was. Zie nu op de website voor Gold class €248 voor 6 dagen (met schoenen). Doe dat 2/3x en je kunt het setje kopen inderdaad…

Succes!

Nog ff een update.

Vanwege weinig tijd, want met een groep, heb ik bij aankomst in de avond snel bij Albert sport een premium setje gehuurd. Eerste dag was een prima burton board. Maar al snel de conclusie getrokken dat st anton te veel steppen is en toen de boel omgewisseld voor ski’s de volgende dag. En de laatste dag weer een ander setje ski’s.

Prima snelle service. Niet goedkoop inderdaad.

Dank voor het meedenken.

*bericht bewerkt door mr_pds op 07 feb 2024 13:00

Niet aan de st anton kant geweest, maar andere stukken van ski arlberg merkte ik ook wel aardig wat vlakke stukken (hoewel pds er ook wel wat heeft, maar die zijn vaak aardig te omzeilen). Ik snap je keuze en fijn dat je het makkelijk kon wisselen.

Het is natuurlijk ook een skigebied en geen snowboardgebied. Volgens Liezen.
😆🤡

Dat had liezen goed gezien inderdaad;)

Maar mooi gebied hoor. En als ik het beter zou kennen zou ik het steppen misschien kunnen vermijden. In pds hoef ik dat niet meer. Maar daar zie ik ze vaak genoeg steppen en sommige skiwegen sla ik inderdaad over.

Het is natuurlijk ook een skigebied en geen snowboardgebied. Volgens Liezen.
😆🤡

Geraertshoven op 07 feb 2024 13:18

Ben ik het met hem eens 😉

Precies. Ski Arlberg heet het. Ski!

*bericht bewerkt door Liezen op 07 feb 2024 15:11

Nu alleen nog een aanpassing op de pagina van het gebied waar bij de plussen staat dat er weinig vlakke stukken zijn.

Volgens mij kun je -zelfs als snowboarder- momenteel beter in Ski Arlberg zijn dan in Portes du Soleil…etc, etc…

*bericht bewerkt door Liezen op 07 feb 2024 18:57

Plaats een reactie