Bouwverslag bouw Komperdellbaan SFL

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Voor de liefhebbers een zeer uitgebreide video van de bouw van de nieuwe Komperdellbahn.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 05 feb 2024 09:19

Mooie video!

Zeer grote vooruitgang voor Serfaus, afgelopen winter nog kunnen “genieten” van de oude Komperdellbahn, ik ben benieuwd hoe dit nu gaat zijn !

Mooie video!

Zeer grote vooruitgang voor Serfaus, afgelopen winter nog kunnen “genieten” van de oude Komperdellbahn, ik ben benieuwd hoe dit nu gaat zijn !

Maurier op 25 jan 2024 19:02

Ik ben er nu, geen idee hoe het hiervoor ging want eerste keer SFL, maar aan de Komperdellbahn heb ik niet hoeven wachten.

Mr. Slow

Mooie video!

Zeer grote vooruitgang voor Serfaus, afgelopen winter nog kunnen “genieten” van de oude Komperdellbahn, ik ben benieuwd hoe dit nu gaat zijn !

Maurier op 25 jan 2024 19:02

Ik ben er nu, geen idee hoe het hiervoor ging want eerste keer SFL, maar aan de Komperdellbahn heb ik niet hoeven wachten.

Quick op 25 jan 2024 19:07

Eerder kon het nog wel eens knap druk zijn daar… zoals bij elk van de 3 dorpen, maar mag er graag komen, eind maart de nieuwe gondel maar eens proberen

Let it snow

Ik moet zeggen de nieuwe lift bevalt ook wel een stuk beter dan de oude. Paar weken terug heb ik er alweer lekker in gezeten. Ik heb er amper in de rij gestaan al vond ik het soms nog wel druk worden bij het tussenstation.

Gaat een stuk vlotter dan de oude. De week met oud en nieuw zelfs prima doorlopen.

Het “middenstation” snap ik alleen niet helemaal… Het is maar een klein stukje vanaf daar maar naar het dalstation, kan je net zo goed daar instappen. Wat is daar de logica achter?

Gaat een stuk vlotter dan de oude. De week met oud en nieuw zelfs prima doorlopen.

Het “middenstation” snap ik alleen niet helemaal… Het is maar een klein stukje vanaf daar maar naar het dalstation, kan je net zo goed daar instappen. Wat is daar de logica achter?

Reynouts op 25 jan 2024 20:58

Het middenstation is vooral bedoeld voor de skiklasjes en beginners. Het onderste deel van de dalafdaling is vaak lastig, zeker aan het eind van de middag met buckels of slush. Dat stuk kunnen ze nu dus met de lift overbruggen.

Het middenstation is vooral bedoeld voor de skiklasjes en beginners. Het onderste deel van de dalafdaling is vaak lastig, zeker aan het eind van de middag met buckels of slush. Dat stuk kunnen ze nu dus met de lift overbruggen.

Maar10 op 25 jan 2024 23:16

Inderdaad wel handig, dat laatste stuk dalafdaling is bij een zonnige dag in de voorjaarsvakantie om 11 u al slush. Dat maakt het echt pittig.

Verleden week er enkele dagen verbleven net naast de Komperdellbaan, laatste stuk piste naar beneden is inderdaad echt kl.te, zelfs vanaf 11 uur.
Mooie lift en vriendelijk personeel, ik kreeg er zelfs na 3 dagen mijn verloren Adidas skibril met insert terug via Tourist info…Toppie💪

Born to run. B.S.

Nee joh, dat laatste stuk is juist het leukste stuk! :)

Mooi nieuwe lift inderdaad, en een hoop dankbare mensen met dat nieuwe middenstation. Geen benen breken voor wie dat niet nodig vindt.

Nee joh, dat laatste stuk is juist het leukste stuk! :)

Mooi nieuwe lift inderdaad, en een hoop dankbare mensen met dat nieuwe middenstation. Geen benen breken voor wie dat niet nodig vindt.

toetersenbellen op 05 feb 2024 17:19

Nee joh, bij mij gingen iedere keer AL mijn toetersenbellen af🥶

Born to run. B.S.

Touché :)

Tip voor de mensen met wat meer techniek/leservaring: neem niet de blauwe dalafdaling (die langs het middenstation doorgaat), maar net de rode dalafdaling.
Deze lag er veel beter bij wegens meestal in de schaduw op een noordflank = geen slush, maar je moet wel tegen een harde piste kunnen.
Hiermee was ik veel sneller beneden dan @dan58 (nu ja, ik bleef meestal langer boven “plakken” om een aantal extra afdalingen te doen en we zagen elkaar beneden dan wel).

Glide on!

Plaats een reactie