Advies atomic vantage x 74 nog geschikt

Ik zou graag jullie advies willen m.b.t. het volgende.
Ik ski nog niet zo lang, sinds 2019. Wel 2 keer per jaar een week gaan skiën en ook jaarlijkse een flink aantal lessen op de rolbaan en in snowworld. Op latere leeftijd begonnen met skiën dus het verbeteren van mijn techniek gaat niet zo snel. Ik skie nu blauw en rood redelijk. Tempo soms nog wat onder de maat, bochten redelijk maar nog veel verbetering mogelijk. Ik ben begonnen met de atomic vantage x 74, een ski voor beginners volgens verkoper. Kunnen jullie inschatten of ik al toe ben aan een andersoortige ski? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gewoon eens in Snowworld een testavond bezoeken of voor 25 eur bij duivestein wat testski’s regelen met dit verhaal erbij. Dan ben je er snel genoeg uit of een paar honderd eur uitgeven dat waard is voor je.

Of een filmpje hier, dat zou al iets meer zeggen ;)

Edwin van Riel

Of de lokale verhuur in stappen op je vakantie en een dagje ski’s van een hoger niveau huren.
Als je er blij van wordt, is het tijd voor een paar nieuwe ski’s.
Wat zoek je in een ski?
Hoe lang en zwaar ben je en wil je korte bochten of juist lange? Dan kunnen de kenners hier je vast wel wat modelletjes aanraden om te testen.

Of de lokale verhuur in stappen op je vakantie en een dagje ski’s van een hoger niveau huren.
Als je er blij van wordt, is het tijd voor een paar nieuwe ski’s.
Wat zoek je in een ski?
Hoe lang en zwaar ben je en wil je korte bochten of juist lange? Dan kunnen de kenners hier je vast wel wat modelletjes aanraden om te testen.

Suuski op 26 jan 2024 12:21

Wat tips zou heel fijn zijn. Ik ben een beetje zoekende, wellicht zijn de skies die ik heb nog heel geschikt. Ik ben 1.72 lang en weeg 67 kg. Ik skie vooral langere bochten, soms ook wat kortere.

Plaats een reactie