Sankt Moritz met pasen , Tips welkom

Allen ,

ik ga rond Pasen 5 dagjes naar Sankt Morits
Alle tips zijn welkom (route vanuit Antwerpen , resto op piste , apres ski)

Er zijn zoveel tips te geven.
Ik zou niet weten waar te beginnen.
Ik zou als eerste het toeristen bureau raadplegen.
Die zijn graag bereid U diverse brochures op te sturen.
Maar zover was U ook al denk ik als U al 500 weken lid bent van het Forum.

@hooykaas

Is dat iets typisch Belgisch?

Ik run zelf ook een website op het gebied van toerisme, wij krijgen regelmatig mails van Vlamingen die om brochures vragen. We lachen ons daar kapot om, om eerlijk te zijn… Brochures … in 2024… echt zonde van de bomen!

*bericht bewerkt door havana op 29 jan 2024 20:00

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Er zijn zoveel tips te geven.
Ik zou niet weten waar te beginnen.
Ik zou als eerste het toeristen bureau raadplegen.
Die zijn graag bereid U diverse brochures op te sturen.
Maar zover was U ook al denk ik als U al 500 weken lid bent van het Forum.

Hooykaas op 29 jan 2024 19:07

Gaan we lekker bij de hand doen ?
Zo abnormaal is deze vraag op een wintersportforum toch niet :-)
En zoals gezegd brochures is een beetje passé niet ?
Dat men op een forum regelmatig en graag ervaringen deelt of daarnaar vraagt zal u waarschijnlijk ook niet ontgaan zijn ?

Mooi bedankt voor niks dan eh :-)

*bericht bewerkt door evert op 29 jan 2024 20:45

Bij de hand doen
Nou nee hoor
Ik heb nergens geschreven dat het een abnormale vraag is.
De maar rustig aan.@evert

@havana ik snap hem 😃
In Zwitserland gebruiken ze graag brochures bij
Luxeuze bestemmingen / auto’s / horloges etc

Goed dan ,
Graag zou ik wat ervaringen / tips te weten komen van diegenen waar het niet te veel gevraagd is om ze te delen .

Touristische info vind ik zelf wel …

Mijn tip is om vooral een dikke portomonnee mee te nemen ;)

Is wel laat in het seizoen, dus geen idee hoe de pistes dan zijn, maar sowieso lunchen bij Paradiso en trutz!! Bij Paradiso kun je ook goed apres skiën. Wel in st moritz stijl natuurlijk
Veel plezier 🙏⛷️

*bericht bewerkt door DaphneK op 29 jan 2024 21:23

null

Iemand ervaring met deze skiroute ? Lijkt me wel mooi

*bericht bewerkt door evert op 30 jan 2024 12:39

Evert, dit is een skiroute over de Morteratsch gletscher. Vorige week toen ik er was, was deze skiroute nog niet geskied. Ik zou informeren bij een lokale skigids of het te doen is. Diavolezza is sowieso een prachtige ski-locatie, en er gaan aan 2 zijden gondels omhoog. Je kunt met de Rhätische bahn (trein) of met de skibus vanuit Sankt Moritz erheen. Of met je eigen auto. Ik heb beiden gedaan. In Sankt Moritz zelf heb je het skigebied Corviglia en Corvatsch. Van af Corviglia ski je omlaag en kom je bij de Gondel Signalbahn uit. Daar pak je direct de skibus naar Corvatsch. Vanaf Corvartsch kun je terugskiën door een zwarte piste te nemen (niet moeilijke zwarte) die dan weer uitkomt in Sant Moritz ter hoogte van dezelfde Signalbahn. Let ook even op de tijden, want sommige liften sluiten al om 16.00 uur. Althans een week geleden nog wel.

Evert, Je kunt met de Rhätische bahn (trein) of met de skibus vanuit Sankt Moritz erheen. Of met je eigen auto. Ik heb beiden

dirk@dds.nl op 02 feb 2024 14:51

In mijn beperkte Zwitserland kennis ben je bijna verplicht de trein te nemen om Zwitserland ten volle te beleven .

Alvast bedankt voor de tips , ben met dame die wel goed kan skieën maar wat angst heeft voor zwart dus kan met haar en met gerust gevoel die zwarte afdaling nemen vanaf de corvatch :-)

Heb de indruk dat deze skiroute niet al te veel open is … zou jammer zijn want écht iedereen die dit skigebied kent zegt :

Als ze open is : Doen !
https://www.engadin.ch/en/activities/diavolezza-glacier-run/…

Tsja, skiën op een gletsjer heeft risico’s. En Diavolezza is sowieso prachtig, ook de pistes. Mijn tip: be safe en laat je niet gek maken. Geniet van wat er mogelijk is.

Ga er dit jaar ook naar toe met Pasen vanuit Antwerpen en ben er al een 6tal keer geweest. Kort al mijn tips op een rijtje:
*Rij de Julier pas als je van auto rijden houdt. Deze route is zo ontzettend mooi en perfect begaanbaar met Pasen dus trein en tunnel is echt overbodig (buiten bij heel zware dump).
*Peste pistes met Pasen bij Sankt Moritz: alles rond lej da pesch, hoog genoeg gelegen dus prima sneeuw kwaliteit en ver weg van de over the top rijke mensen.
*Corvatsch is met Pasen veel beter door Noord hellingen. Gebied is ook een pak sportiever en hier komen de rijke zondagsskiers nauwlijks. Beste hut op de berg is de fuorcla surlej met uitzicht op adembenemende gletsjers, vorig jaar mijn vriendin hier ten huwlijk gevraagd (toen was enkel een off piste route naar de hut open, we waren er alleen). Neem zeker cash mee naar de fuorcla surlej, geen bereik voor een bankcontact bakje.
*Diavolezza/Lagalp is fenomenaal qua pistes. Maar een paar pistes, maar allemaal o zo speels en lekker te knallen. Vorig jaar de 8848 challenge op de Lagalp gedaan, 11 keer de dalafdaling en 4 keer naar de top lopen vanaf de lift top. Leuke challenge en als gevorderde zeker haalbaar. De Diavolleza berghaus is een prachtige locatie om eens een nacht te verblijven. Uitzicht op de gletsjers bij het avond eten terwijl de zon ondergaat. 's ochtends koffie drinken op een uitgestorven terras midden in de rust van de bergen.
*Zeker eens te eten: capuns (kool bladeren met brood/spek/kaas vulling overgoten met boter, heel zwaar maar lekker), nusstorte (lokale notentaart)
*Gebruik trein en bus. Alles is zo goed geregeld en op elkaar aangelsoten dat je heel de vallei kan doen zonder ooit een auto aan te raken.
*Bestel skipas op voorhand, prijzen zijn dynamisch en worden duurder dichter op de periode dat je wil en worden extreem duur ter plaatsen, zeker voor vakantie periode zoals Pasen.
*Apres ski is vrij onbestaand, enkel misschien onder aan de celerina lift zit een echt cafe waar een zonneteras is voor een pintje.
Als er nog vragen zijn, shoot.

Plaats een reactie