Skivakantie na 15 april, zijn er opties?

Dit jaar zou mijn wintersport jaar worden. Maar ivm wisselen van baan vanaf januari liep alles weer totaal in de soep. De boel begint wat te stabiliseren en vanaf 15 april heb ik de mogelijkheid om meerdere dagen na elkaar vrij te nemen. Lekker na het seizoen.

Maar zijn er plekken waar het dan nog een beetje leuk skiën is (gevorderd) of snowboarden (beginner). Eigenlijk maakt het niet uit. Beginner is prima, ik wil gewoon nog graag iets meer dan SnowWorld ;)
Ik las over Ischgl? Val Thorens en Arlberg? In Zermatt kan het het hele jaar? ;)
Is het überhaupt de moeite waard of komt het dan neer op 2-3 uurtjes vroeg in de ochtend om dan de rest van de dag te wachten op de volgende ochtend? Ik ga waarschijnlijk alleen, dus heb niet veel entertainment naast het skiën/ snowboarden.

Graag hoor ik jullie tips. Zou het tof vinden om dit seizoen toch nog iets meer mee te pakken dan 3 dagen Winterberg.

*bericht bewerkt door LouiseO op 30 jan 2024 00:58

Sölden zou ik zeggen. Of Kaprun, maar wel een kleiner gebied voor in april. Beide weleens bezocht rond Pasen en er is prima te skien tot na de lunch nog. Dalafdaling (Solden) was inmiddels wel al gesloten zo laat in het seizoen. Ischgl ook een mogelijkheid, maar dat noemde je inderdaad zelf al

Tignes (Val d’ Isere), zelfs meer nog dan Val Thorens. Ik ben daar meerder keren prima omstandigheden tegengekomen half april.
Skigebied is ook volledig geopend tot mei, heeft 2 gletsjers…

Waarom ga je niet naar Livigno, dan krijg je er een gratis skipas bij?

Of ergens een gletsjer zoeken.

Je kunt gewoon nog heerlijk hele dagen skiën in grote gebieden als Ischgl, Valto, Tignes etcetera met vaak geweldige condities op superstrakke pistes. Natuurlijk kan het weer een keer een beetje tegenzitten en ski je wat meer slush, maar ook die is fijner skibaar dan Midwinter.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zeker Ischgl of Tignes.

Ben eind april eens in Cervinia geweest. Ook een prima plek in die periode. Half april is daar misschien zelfs wel de beste periode van het seizoen.

Sölden heeft vanaf half april het winterskigebied dicht. Arlberg valt ook af dan ivm sluiting grote delen.
Zermatt weet ik niet zeker, maar sluit dan ook buiten de gletsjers.

Ga je een paar dagen, dan zijn de gletsjers prima. Of Obertauern bijvoorbeeld. Livigno heeft ook een oké aanbod half april als de sneeuw goed is. Kijk sowieso tot op het laatst aan en zie waar het goed is. Op nl.bergfex.com/skigebiete kun je filteren op opening van de skigebieden om te zien wat je mogelijkheden zijn.

Ga je wat langer dan een paar dagen, zijn Les Menuires (als je echt half april kunt), Val Thorens en vooral dus Tignes echt leuke en uitgebreide opties. Tot 1800m volop voorjaar, daarboven zit je vaak nog echt in een winterse omgeving.

Hier ook goede ervaring met Livigno, zijn daar eens eind april (meivakantie) geweest inclusief gratis skipas. Heerlijke week gehad. Maar geen garanties, je kunt het weer niet plannen.

Tignes val d’Isere is de beste keuze. Meeste open, hooggelegen en beste beschut tegen de warmte.

Plaats een reactie