Klein/middel skigebied met leuke aprés-ski

Hallo iedereen,

Begin maart gaan wij naar Oostenrijk met een stel wat nog nooit heeft geskied. We zijn nu dus op zoek naar een (klein-middelgroot) gebied waar zij het skiën kunnen leren, maar waar wel leuke aprés-ski is. Het hoeft echt niet zo uitbundig als in Mayrhofen of Ischgl (etc.) maar we willen ze wel de gezellige sfeer van Oostenrijk laten proeven en het mogen dus wel meerdere aprés-ski tentjes zijn. Daarnaast zit ik nog een beetje met de hoogte van het skigebied omdat het al maart is. Liefst wat hoger gelegen.
Iemand suggesties?

Altenmarkt is een klein skigebied en heeft onderaan de piste een heel leuke apresski tent. Flachau en Zauchensee liggen om de hoek. Deze gebieden zijn groter en kennen ook een leuke apres ski.

Hoch-Oetz? Ligt hoog. Weet alleen niet of de après ski er voldoende aanwezig is.

Lermoos, Kleinwalsertal (vanuit Riezlern), Warth Schrocken, Damuls, Wagrain, Haus in Ennstal?

De een moet het hebben van een schirmbar die bij vlagen erg gezellig is, maar bij de ander is het wat uitbundiger.

Altenmarkt vind ik zelf een heel fijn gebied, maar wel icm met de andere gebieden op die pas. Ook denk ik dat je er buiten de vakanties vrij alleen in de apresski staat (ik ken het alleen van buiten de vakanties)? Plus je hebt altijd de grote skipas nodig, wat een beetje zonde is voor die 20km aan piste. Maar met tripjes erbij goede optie!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie