Tips en tops voor restaurantje op de piste Tigne?

Zojuist een heel bericht hier op het fourm gelezen hoe top Tigne is. We gaan er komende week voor het eerst heen. Zijn benieuwd!

Wie heeft er nog tips voor restaurants om te lunchen maar ook tips voor restaurantjes/bar waar je even wat kan drinken/lekker in zonnetje zitten (zonder 7 euro per frisdrank te betalen). We zijn geen culineaire gangers maar vinden wel fijn om iets smakelijks te eten (geen halve droge kip oid). Maar balen wel als we 12,50 voor een gewone tosti (zoals je die thuis zelf maakt) moeten betalen. Maar in sommige restaurants maken ze daar weer heel kunstwerk van en is het echt geen tosti zoals thuis dus dan hebben we zo’n prijs er wel voor over. Hoop dat ik beetje duidelijk heb gemaakt wat we zoeken.

Vorig jaar zaten wij in Les Arcs en waren de prijzen voor even een drankje soms schrikbarend (we gingen met gezin van 4 dus dat tikt dan helemaal aan. Waren ‘gewoon’ ergens onderaan piste gaan zitten, niks fancy en ieder drankje en dat was 26 euro. Ok… Naar ons idee hadden we geen rare dingen, cola/ice tea… etc.

Even verderop (tegenover waar je iglo’s met ijssculpturen hebt) zat ook tentje met strandstoelen. Geen ideaal uitzicht ofzo maar eerst maar informeren naar de prijzen… ik schrok van de prijzen. Huh? Was maar 2,50 euro voor drankje. Kijk dan ga je nog eens even ergens zitten en neem je daarna nog een drankje.

Vorig jaar leverde deze vraag voor Les Arcs goede tips op dus ik heb weer mijn hoop op jullie gevestigd!

Ik onthou de namen nooit, maar onderaan in 1550 het restaurant bij het bruggetje. In le Lac bij het hotel direct aan de piste. In val d’Isère halverwege aan de blauwe Mangard piste (afdaling naar le Fornet).

Iets goedkopere opties, de self service restaurants bij de borsat lift en die bij de glacier van val d’Isère

Zoek de randen van het skigebied op. Vorig jaar hebben we uitgebreid, betaalbaar en lekker geluncht onderaan bij de lift in Tignes Les Brevieres en meerdere keren een betaalbare steak frites bij de dallift van Val d’Isere Le Fornet (let op: op de dalafdeling zit ook een goed restaurant, luxer maar ook aanmerkelijk duurder!).

Geniet ervan!

Haha, herkenbaar het niet weten van de namen (zie mijn omschrijving van de tent met strandstoelen). Dank voor de tips al. Ik noteer ze!

Als je in le lac zit, dan is het restaurant bij de chardonet lift een prima plek om in het zonnetje nog een drankje te doen einde van de dag (nooit gegeten)

Wij zitten in Tignes 1800…

Ik ben meteen op pistekaart aan het kijken. Van Lac moet je toch makkelijk in 1800 komen daarna

*bericht bewerkt door reiziger14 op 30 jan 2024 14:22

Die onderdaan 1550 Brevieres is La Bouida, heel fijn tentje inderdaad!
Niet culinair, zelf service heb je bij de gletsjer van Val D’isère: Col d’Iseran. Eten best prima en betaalde voor een kipschotel 12,50. Drinken was er ook niet duur.
Heb ook nog weleens in Le Lac in wat tentjes gegeten in de middag, maar weet even niet meer hoe of wat het allemaal heette.

In het dorp val claret in La Pignatta wel m’n favoriete restaurant.

Welke dorp in Tignes zit je?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 30 jan 2024 14:38

We zitten in Tignes 1800 (L’Altaviva)

L’Edelweiss (Le Fornet)
Le Signal (Le Fornet)
Cascade (Pisailles)
Peau de Vache (Face de Bellevarde)
Le Trifollet (La Daille)
Lo Soli (Tignes - Chaudannes)

Wel best reserveren als je plaats wil hebben

Dank jullie wel!!

Ook buiten de voorjaarsvakantie al zo druk dat je moet reserveren?? (volgende week dus)

Ik heb nog nooit gereserveerd. Zeker bij edelweiss hebben ze soms inderdaad veel reserveringen, maar wij hebben er altijd nog een plekje gekregen, maar we proberen ook meestal de ergste drukte te mijden qua tijdstip.

*bericht bewerkt door Jaco op 30 jan 2024 17:46

Leuk topic:)
Ik heb alles tips ook opgeschreven.
Zit hier vanaf aankomende zaterdag!

Leuk topic:)
Ik heb alles tips ook opgeschreven.
Zit hier vanaf aankomende zaterdag!

Royb1989 op 30 jan 2024 17:58

Leuk! Wij dus vanaf zondag a.s.

Ook in 1800:)

Ook in 1800:)

Royb1989 op 30 jan 2024 18:01

haha, ook in l Altiva??

Nou als je groot 1989 op je jas hebt, ga ik je vast herkennen ;)

*bericht bewerkt door reiziger14 op 30 jan 2024 18:05

Nee ergens anders;)

Als jij de foto van Michael Reiziger op je jas plakt komt het goed

😉

Vorige week was het al tering druk in Val d’Isère. Dus reserveren is wellicht wel handig. Tignes was iets minder druk.

null
null

*bericht bewerkt door michel2020 op 30 jan 2024 22:39

Plaats een reactie