Tips skigebieden eind Maart 2024

Hallo mede liefhebbers van de wintersport. Ik lees al enkele jaren met veel plezier mee met jullie avonturen en de daaruit voortkomende interessante gesprekken en discussies!

Zelf heb ik een vraag; normaliter gaan wij altijd met 2 gezinnen op wintersport in de voorjaarsvakantie. Dit jaar helaas niet. Maar het kriebelt bij mij zo erg dat ik graag alsnog een lang weekend (lees donderdag aankomen en maandag terug). Zou willen gaan skiën, zonder kids, dus alleen met mijn vrouw. Nu snap ik dat ik qua condities de wat hogere gebieden moet zoeken, echter, welke pareltjes raden jullie aan?

Lang verhaal kort zoek ik een betaalbaar verblijf. Veel wensen behalve een schoon goed bed en douch hebben wij niet. Liefst dichtbij de piste maar we zijn met de auto, geen must, wel een pré. Een betaalbaar iets vinden valt mij momenteel erg tegen; wij denken aan het weekend eind Maart. Allicht dat 1 van jullie nog een goede verblijfplaats voor ons in petto heeft? Ik hoor het met veel interesse graag!

Veel wintersport plezier voor een ieder, en tot gauw!

Wat is betaalbaar voor jou?

Cervinia vanuit Les Rochers (of vergelijkbaar) in Valtournenche. Wel ver rijden voor een weekend, maar goed, heb je het perfecte gebied voor eind maart.

Maar zelf zou ik lastminute iets boeken obv het weer. Als t net koud maar zonnig is en er is een dump gevallen heb je de tijd van leven in elk gebied met wat noordhellingen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dit jaar valt de Pasen eind maart. Kan best dat daarom de prijzen nog redelijk hoog zijn in die periode.

En voor een lang weekend vind ik kort aanrijden wel fijn. Montafon, Ischgl, Damuls/Mellau, portes du soleil (die laatste zou ik wel echt op basis van een last minute beslissing doen. Al heb ik het er eigenlijk altijd goed gehad laat in het seizoen).

*bericht bewerkt door Tiny-M op 30 jan 2024 16:44

Wat is betaalbaar voor jou?

Skiwi op 30 jan 2024 16:19

Goede terechte vraag. Liefst Oostenrijk vanwege de relatief korte afstand. 3 a 4 nachten voor 400 euro vind ik een prima prijs voor een verblijf. Ski passen zijn nagenoeg overal “gelijk”. De enige echte winst zit hem dan dus in de verblijfskosten. Eten en drinken heb je zelf in de hand. Zoek eigen een gouden tip qua verblijf in een leuk dorp erg dichtbij de piste met leuk vermaak in de avond 😅

In Val Cenis ski je drie dagen voor een bedrag waarvoor je nog niet eens 2 dagen skiet in Ski Arlberg. Juist door een kleinere pas te kiezen kan je je slaapbudget wat verhogen?

Maar als dat paasweekend is wordt het lastiger en zou ik misschien juist langer wachten. Alle gebieden zijn nog open, maar zeker in wat lagere gebieden durft niemand te boeken, daar kan je vast nog terecht.

Als t dan toch warm wordt, heb je wel pech.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Is ook zo, weekend er voor of erna kan ook prima. Het is meer dat ik een hoog gebied meer zekerheid vind bieden. Hoop op een gouden tip qua verblijf, maar die zijn vaak schaars.

Dank voor je advies en tip!

Veel accommodaties accepteren zo lang van tevoren alleen nog langere boekingen. Als je zoekt op 7 dagen zul je veel meer tegenkomen. En dan vlak vantevoren die aanschrijven met de vraag of ze ook korter verblijf accepteren. Meestal vanaf 2 weken vantevoren staan ze daar wel open voor. Zo heb ik voor de prijs de je noemt op loopafstand van de lift in Ischgl gezeten. En 2 minuten met de auto in Sölden.

Don`t eat yellow snow

Lokale vvv’s ongeveer 3 weken vantevoren aanschrijven, als je weet naar welk gebied je wil gaan. En vermijd het paasweekend, scheelt je een boel geld.

Lokale vvv’s ongeveer 3 weken vantevoren aanschrijven, als je weet naar welk gebied je wil gaan. En vermijd het paasweekend, scheelt je een boel geld.

Helga op 30 jan 2024 19:00

Hele goede tip! Dan gaat het een weekend eerder worden; 22 Maart! Lokale VVV’s, daar zou ik dus helemaal nooit op zijn gekomen!

Lokale vvv’s ongeveer 3 weken vantevoren aanschrijven, als je weet naar welk gebied je wil gaan. En vermijd het paasweekend, scheelt je een boel geld.

Helga op 30 jan 2024 19:00

Hele goede tip! Dan gaat het een weekend eerder worden; 22 Maart! Lokale VVV’s, daar zou ik dus helemaal nooit op zijn gekomen!

Zlatan27 op 30 jan 2024 19:13

Ja, boeken via het Tourismusverband.
Eigenlijk altijd iets leuks en betaalbaars kunnen scoren!

Thank God summer is over!

Plaats een reactie