Vechtpartij na voordringen

https://www.telegraaf.nl/video/1434217206/chaos-op-de-piste-…

Pfff…lekker vakantie vieren, gezonde berglucht! Je zou toch echt denken dat dit rustgevend is en goed voor geest en lichaam 😉

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Zal in europa niet zo snel gebeuren. Toch een beetje een elite vakantie waar men wat meer fatsoen heeft. Alhoewel niet in de goedkope prijsvechter-gebieden :P

Weer die snowboarders natuurlijk, weed rokend, bier drinkend krapuul met losse polsjes (van het vele vallen natuurlijk). We hebben meer Alta nodig! ;-)

PS: 2 snowboarders een paar keer vanuit de lift in Alpe Lusia zien voorbij komen (zwarte diritissima) en die carveden daar een stel vette bochten bij elkaar man… telkens te laat om te filmen maar letterlijk heup tegen de grond (niet handje da’s makkelijk)! Geweldig om te zien!

PS: 2 snowboarders een paar keer vanuit de lift in Alpe Lusia zien voorbij komen (zwarte diritissima) en die carveden daar een stel vette bochten bij elkaar man… telkens te laat om te filmen maar letterlijk heup tegen de grond (niet handje da’s makkelijk)! Geweldig om te zien!

Asterino op 30 jan 2024 22:03

Zo zijn wij dan ook wel weer… ;)

Zal in europa niet zo snel gebeuren. Toch een beetje een elite vakantie waar men wat meer fatsoen heeft. Alhoewel niet in de goedkope prijsvechter-gebieden :P

patrickbateman op 30 jan 2024 21:29

In de VS betaal je toch veul meer dollars voor een skipas van een dag dan in Europa?!

Zal in europa niet zo snel gebeuren. Toch een beetje een elite vakantie waar men wat meer fatsoen heeft. Alhoewel niet in de goedkope prijsvechter-gebieden :P

patrickbateman op 30 jan 2024 21:29

Nou dat is echter geen garantie… Ik ben zelf snowboarder en de rij voor de lift heeft mij vaak genoeg spannende taferelen opgeleverd. Als snowboarder heb je nou eenmaal net iets meer ruimte nodig omdat we met 1 voet altijd naast 't board staan en 't schuifelen iets onhandiger is. Maar sommige (skiërs) vinden dat een reden om dan om je heen te gaan oftewel voor te dringen. Dat gaat dan ook nog eens gepaard met een skistok op je board of zelfs er vol met de ski er over heen te gaan. En wat heeft 't voordringen (bv 1 plek) voor nut als je 10 minuten erna uitgebreid bij een bar gaat zitten pauzeren? En vaak zijn 't JUIST de elitaire die dat asociale gedrag vaak vertonen. Of 't zijn hun kinderen die gewoon hun gang gaan zonder dat ze door hun ouders worden aangesproken! En ja ik trek dan m’n mond open en daar is niet iedereen van gediend vaak omdat ze in hun “normale elitaire” leven vaak ook zonder enige tegenspraak hun gang kunnen gaan. Heb gewoon respect en geduld voor elkaar en gun iedereen gewoon een relaxte vakantie, zo moeilijk is dat niet!

*bericht bewerkt door Tonyturbulentie_ op 31 jan 2024 13:52

Zal in europa niet zo snel gebeuren. Toch een beetje een elite vakantie waar men wat meer fatsoen heeft. Alhoewel niet in de goedkope prijsvechter-gebieden :P

patrickbateman op 30 jan 2024 21:29

Nou dat is echter geen garantie… Ik ben zelf snowboarder en de rij voor de lift heeft mij vaak genoeg spannende taferelen opgeleverd. Als snowboarder heb je nou eenmaal net iets meer ruimte nodig omdat we met 1 voet altijd naast 't board staan en 't schuifelen iets onhandige is. Maar sommige (skiërs) vinden dat een reden om dan om je heen te gaan oftewel voor te dringen, en dat gaat dan ook nog eens gepaard met een skistok op je board of zelfs er vol met de ski er over heen te gaan. En wat heeft 't voordringen (bv 1 plek) voor nut als je 10 minuten erna uitgebreid bij een bar gaat zitten pauzeren? En vaak zijn 't JUIST de elitaire die dat asociale vaak vertonen. Of 't zijn hun kinderen die gewoon hun gang gaan zonder dat ze door hun ouders worden aangesproken! En ja ik trek dan m’n mond open en daar is niet iedereen van gediend vaak omdat ze in hun “normale elitaire” leven vaak ook zonder enige tegenspraak hun gang kunnen gaan. Heb gewoon respect en geduld voor elkaar en gun iedereen gewoon een relaxte vakantie, zo moeilijk is dat niet!

Tonyturbulentie_ op 31 jan 2024 13:50

Exact dat met die elitaire kinderen.
Maar de ouders ervan noemen dat assertief zijn.
Ik noem het ronduit asociaal.
De elitaire kakkers zijn vaak ook degene die de lege rij voor skiklasjes pakken omdat ze zichzelf verheven voelen boven de rest en niet achteraan willen sluiten bij het plebs.

Zal in europa niet zo snel gebeuren. Toch een beetje een elite vakantie waar men wat meer fatsoen heeft. Alhoewel niet in de goedkope prijsvechter-gebieden :P

patrickbateman op 30 jan 2024 21:29

Ik heb in Frankrijk wel eens wat vergelijkbaars gezien. Daar heb je nog wel eens groepen jongeren uit voormalig Franse koloniën en op de een of andere manier is het altijd gezeur als die onderweg zijn. Ik heb 2x een wintersport vakantie gehad (1x zaten ze in hetdelfde complex) waar zo’n groep in het gebied aanwezig was en 2x was het altijd gezeur als ze in de buurt waren,
voordringen, over andermans materiaal skiën, agressie richting andere wintersporters, deurtjes van skilockers kapot trappen, etc…

Ze hadden best wat overeenkomsten met de agressors in filmpje van dit topic…

Born to Ride

In Amerika zijn de wachtrijden voor de liften wel een heel stuk beter geregeld. Althans, ze gaan gewoon echt netjes in een rijtje staan en de singles apart. Hier is het toch altijd wat meer een free for all, maar nog nooit agressie meegemaakt.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Zal in europa niet zo snel gebeuren. Toch een beetje een elite vakantie waar men wat meer fatsoen heeft. Alhoewel niet in de goedkope prijsvechter-gebieden :P

patrickbateman op 30 jan 2024 21:29

Ik heb in Frankrijk wel eens wat vergelijkbaars gezien. Daar heb je nog wel eens groepen jongeren uit voormalig Franse koloniën en op de een of andere manier is het altijd gezeur als die onderweg zijn. Ik heb 2x een wintersport vakantie gehad (1x zaten ze in hetdelfde complex) waar zo’n groep in het gebied aanwezig was en 2x was het altijd gezeur als ze in de buurt waren,
voordringen, over andermans materiaal skiën, agressie richting andere wintersporters, deurtjes van skilockers kapot trappen, etc…

Ze hadden best wat overeenkomsten met de agressors in filmpje van dit topic…

Matthias123 op 31 jan 2024 13:59

n=2 😂

Heb in Gerlos, een jaar of 15 geleden, ook wel eens wat duw-en trek werk meegemaakt in de rij voor de gondellift in het dal. Was enorm verbouwereerd dat dat gebeurde tijdens een wintersport.

Wat ik helemaal irritant vind (als iemand die erg zuinig op zijn spullen is) dat mensen maar tegen je board aanbeuken en totaal niet om je spullen geven. Het kan per ongeluk gebeuren, maar het is vaak wel irritant.

Zal in europa niet zo snel gebeuren. Toch een beetje een elite vakantie waar men wat meer fatsoen heeft. Alhoewel niet in de goedkope prijsvechter-gebieden :P

patrickbateman op 30 jan 2024 21:29

Weinig elite meer aan die wintersport tegenwoordig… Als de dalafdaling van Ischgl (toch een duur dorp) er zo uitziet aan einde van de dag:
https://www.dumpert.nl/zoek/wintersport?selectedId=100083660…

Wat ik helemaal irritant vind (als iemand die erg zuinig op zijn spullen is) dat mensen maar tegen je board aanbeuken en totaal niet om je spullen geven. Het kan per ongeluk gebeuren, maar het is vaak wel irritant.

Aural op 31 jan 2024 14:13

Dan ga ik heel perongeluk met m’n losse voet op iemands ski’s.

Wat ik helemaal irritant vind (als iemand die erg zuinig op zijn spullen is) dat mensen maar tegen je board aanbeuken en totaal niet om je spullen geven. Het kan per ongeluk gebeuren, maar het is vaak wel irritant.

Aural op 31 jan 2024 14:13

Dan ga ik heel perongeluk met m’n losse voet op iemands ski’s.

Tiny-M op 31 jan 2024 14:31

Een kennis van me gaat vaak op de skibinding staan als ze het echt bont maken. Dan staan ze opeens naast hun ski…

Born to Ride

Wat ik helemaal irritant vind (als iemand die erg zuinig op zijn spullen is) dat mensen maar tegen je board aanbeuken en totaal niet om je spullen geven. Het kan per ongeluk gebeuren, maar het is vaak wel irritant.

Aural op 31 jan 2024 14:13

Dan ga ik heel perongeluk met m’n losse voet op iemands ski’s.

Tiny-M op 31 jan 2024 14:31

Een kennis van me gaat vaak op de skibinding staan als ze het echt bont maken. Dan staan ze opeens naast hun ski…

Matthias123 op 31 jan 2024 14:35

En met een stok op je in te meppen kort daarna :)

Het voordringen is niet ok, maar daarna de uitstap van de stoeltjeslift blokkeren is ronduit gevaarlijk.

Zal in europa niet zo snel gebeuren. Toch een beetje een elite vakantie waar men wat meer fatsoen heeft. Alhoewel niet in de goedkope prijsvechter-gebieden :P

patrickbateman op 30 jan 2024 21:29

Nou dat is echter geen garantie… Ik ben zelf snowboarder en de rij voor de lift heeft mij vaak genoeg spannende taferelen opgeleverd. Als snowboarder heb je nou eenmaal net iets meer ruimte nodig omdat we met 1 voet altijd naast 't board staan en 't schuifelen iets onhandige is. Maar sommige (skiërs) vinden dat een reden om dan om je heen te gaan oftewel voor te dringen, en dat gaat dan ook nog eens gepaard met een skistok op je board of zelfs er vol met de ski er over heen te gaan. En wat heeft 't voordringen (bv 1 plek) voor nut als je 10 minuten erna uitgebreid bij een bar gaat zitten pauzeren? En vaak zijn 't JUIST de elitaire die dat asociale vaak vertonen. Of 't zijn hun kinderen die gewoon hun gang gaan zonder dat ze door hun ouders worden aangesproken! En ja ik trek dan m’n mond open en daar is niet iedereen van gediend vaak omdat ze in hun “normale elitaire” leven vaak ook zonder enige tegenspraak hun gang kunnen gaan. Heb gewoon respect en geduld voor elkaar en gun iedereen gewoon een relaxte vakantie, zo moeilijk is dat niet!

Tonyturbulentie_ op 31 jan 2024 13:50

Exact dat met die elitaire kinderen.
Maar de ouders ervan noemen dat assertief zijn.
Ik noem het ronduit asociaal.
De elitaire kakkers zijn vaak ook degene die de lege rij voor skiklasjes pakken omdat ze zichzelf verheven voelen boven de rest en niet achteraan willen sluiten bij het plebs.

dubbleD op 31 jan 2024 13:58

Wat een triest gelul dit zeg. ;)

In USA kost een skipas vaak rond de 150USD per dag. Meer is zelfs niet gek

Haha dit is wel heel radicaal. Kan niet ontkennen dat ik niet weleens iemand zijn ski uitgeklikt heb na wat eenzijdig asociaal gedrag ergens in Frankrijk, maar dit zou laat in mij opkomen!

Zal in europa niet zo snel gebeuren. Toch een beetje een elite vakantie waar men wat meer fatsoen heeft. Alhoewel niet in de goedkope prijsvechter-gebieden :P

patrickbateman op 30 jan 2024 21:29

Weinig elite meer aan die wintersport tegenwoordig… Als de dalafdaling van Ischgl (toch een duur dorp) er zo uitziet aan einde van de dag:
https://www.dumpert.nl/zoek/wintersport?selectedId=100083660…

Gerwin op 31 jan 2024 14:23

Was dat van vandaag? Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met skiën… en hoop ik ook nooit mee te maken. @Elly3 als je deze beelden ziet, dan stelt de Gabuhel niets voor ;-)

Peter Pos

In Amerika zijn de wachtrijden voor de liften wel een heel stuk beter geregeld. Althans, ze gaan gewoon echt netjes in een rijtje staan en de singles apart. Hier is het toch altijd wat meer een free for all, maar nog nooit agressie meegemaakt.

LoveToSki op 31 jan 2024 14:01

Echt he. Nog nooit in de VS geweest, maar eenmaal gescand doorheen het poortje neemt de entropie van de wachtrij epische proporties aan, waarbij sommigen denken dat ze een Olympische medaille gaan krijgen in de discipline wachttijd kort houden.

Op dat moment is het belangrijk om het reptielenbrein even te onderdrukken door een paar tellen te wachten vooraleer te reageren, zodat onze neocortex het kan overnemen van de hersenstam en we een volwassen houding kunnen aannemen. Uiteindelijk heb ik nog nooit meer dan 5 minuten moeten wachten tenzij bij de ochtendlift en een vechtpartij zou me meer tijd kosten. En wat die voorstekers betreft: karma is een bitch.

Zal in europa niet zo snel gebeuren. Toch een beetje een elite vakantie waar men wat meer fatsoen heeft. Alhoewel niet in de goedkope prijsvechter-gebieden :P

patrickbateman op 30 jan 2024 21:29

Weinig elite meer aan die wintersport tegenwoordig… Als de dalafdaling van Ischgl (toch een duur dorp) er zo uitziet aan einde van de dag:
https://www.dumpert.nl/zoek/wintersport?selectedId=100083660…

Gerwin op 31 jan 2024 14:23

ik ga het komend weekend eens rustig bekijken, vanaf de andere piste eromheen? Zitten best projectielen tussen die het allemaal grappig vinden maar vervolgens anderen onderuit schoffelen.

Zal in europa niet zo snel gebeuren. Toch een beetje een elite vakantie waar men wat meer fatsoen heeft. Alhoewel niet in de goedkope prijsvechter-gebieden :P

patrickbateman op 30 jan 2024 21:29

Weinig elite meer aan die wintersport tegenwoordig… Als de dalafdaling van Ischgl (toch een duur dorp) er zo uitziet aan einde van de dag:
https://www.dumpert.nl/zoek/wintersport?selectedId=100083660…

Gerwin op 31 jan 2024 14:23

Dat komt meer omdat de après ski op de berg om 4 uur daar hard stopt en iedereen in één keer de berg af moet. Of je nu voor honderden euro’s aan champagne hebt lopen wegtikken, of voor een paar tientjes lauw bier, je bent net zo dronken en dan is de dalafdaling erg pittig. Toen ik daar was, was dat laatste uurtje nog even lekker knallen op de hogere pistes en dan na het laatste liftje gepakt te hebben rustig naar het dal waar iedereen ondertussen heel, of niet helemaal heel al aangekomen is. De paar overgebleven dronken dropjes slalom ik dan wel omheen.

Don`t eat yellow snow

Exact dat met die elitaire kinderen.
Maar de ouders ervan noemen dat assertief zijn.
Ik noem het ronduit asociaal.
De elitaire kakkers zijn vaak ook degene die de lege rij voor skiklasjes pakken omdat ze zichzelf verheven voelen boven de rest en niet achteraan willen sluiten bij het plebs.

dubbleD op 31 jan 2024 13:58

Tuurlijk, het zijn altijd ‘die anderen’ die het doen… zucht

Een kennis van me gaat vaak op de skibinding staan als ze het echt bont maken. Dan staan ze opeens naast hun ski…

Matthias123 op 31 jan 2024 14:35

Een baron, I presume? ;)

Ik was vorige week in Serfaus-Fiss-Ladis, het viel met echt op hoe vaak mensen voordrongen, vooral Duitsers. In Frankrijk zie ik dit helemaal niet.

Ik moet zeggen dat ik het allemaal maar laat gaan, waar ik wel gelijk wat van zeg is dat mensen na het bord “SLOW” nog behoorlijk hard de rij van een stoeltjes lift in skiën, verdomme wat is dat irritant en gevaarlijk.

In Italië noemen ze dat niet voordringen maar gewoon in de rij staan :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Waar ik ook een hekel aan heb is dat ze bij elkaar willen zitten met gevolg dat er vaak lege stoelen naar boven gaan…dat is pas irritant.
Gewoon aansluiten, je ziet elkaar boven wel weer!

Ik snap gewoon niet dat je:

A. Wil voorkruipen, of zo’n haast hebt. Je hebt vakantie, doe een beetje relaxed. (Ik denk dat die lui echt een kutleven hebben)
B. Je zo laat opwinden, om dezelfde reden.

Als je zo gefrustreerd bent om zulk gedrag te tonen op een weekje wintersport, dan ben je waarschijnlijk doodongelukkig in het gewone werkende leven.

L’enfer c’est les autres…🤷‍♂️

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie