Bagage overdag na busreis

Wat zouden jullie doen in deze situatie:

We gaan over 2 weken met 12 eenoudergezinnen richting Saalbach.
Ik dacht vriendelijk te zijn door vooraf even te informeren naar het hoe en wat w.b. bagage want de meeste van ons komen sochtends al aan met de bus.
Nu geeft het hotel aan dat ze geen ruimte hebben voor ons om overdag de bagage neer te zetten. “ga maar naar de bagagekluisjes in Hinterglemm en kom om 15.00 maar inchecken”

We hebben wel allemaal individueel geboekt.
Wat zouden jullie doen?

We kunnen alsnog allemaal 1 voor een komen opdagen maar netjes is anders, maar dit vind ik ook niet heel klant vriendelijk van het hotel.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 05 feb 2024 09:18

Ik zou met 12 gezinnen ergens een hotelkamer boeken om de bagage te stallen. En het hotel helemaal aan de digitale schandpaal nagelen bij thuiskomst.

*bericht bewerkt door havana op 03 feb 2024 17:57

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Zelfs bij de studenten wintersportreizen van sportura van 30 jaar geleden was er tenminste een tochtige parkeergarage waar je je kon omkleden en je bagage kon dumpen (wel onbewaakt).

Dat is een lastig ding voor 17 februari overdag

@Willem7 Daarom verbaast het me ook zo.

Punt is alleen dat ik het nu op papier (sms bericht) heb staan dus ik weet niet goed wat nu te doen

*bericht bewerkt door SuzannaE op 03 feb 2024 18:10

So far voor de Oostenrijkse gastvrijheid.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Beetje raar om het hotel hier op aan te kijken?
Als je boekt staat er vanaf hoelaat je welkom bent. Tenzij ze op hun website bagage opslag aanbieden is dat mijns inziens niet iets waar je standaard vanuit mag gaan.
Dat is toch ook niet te doen in een concept waar vrijwel alle gasten op zaterdag in en uitchecken.

Bagage kluisjes bij de lift lijken me een goede optie.
Evt als je materiaal huurt doen ze daar ook niet te moeilijk over je spullen de 1e dag daar achterlaten.

Daarom heb ik ook vooraf gebeld. Om te vragen of dat kon. Volgens booking.com. wel maar op hun site zie ik niets en ik denk vooral dat de groep afschrikt

Bij de lift (Schatbergexpres) tegenover het hotel heb je wel een skidepot, je zou daar even kunnen informeren.

Maar ik zou het denk ik bij het hotel gewoon nog eens vragen, of je het nu op papier hebt of niet.

De bus gaat meteen weg zeker?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ip gaat de bus pas in de avond weer terug, chauffeur(s) zitten aan hun rijtijden, misschien kun je wat in de bus laten, zou het even vragen. als het hun eindstation is iig ?

*bericht bewerkt door Elly3 op 03 feb 2024 20:37

Dienten Die Alte schule

Zelfs bij de studenten wintersportreizen van sportura van 30 jaar geleden was er tenminste een tochtige parkeergarage waar je je kon omkleden en je bagage kon dumpen (wel onbewaakt).

Willem7 op 03 feb 2024 18:03

Waar is de tijd … omkleden in open lucht was toen ook nog een optie 😉

Wat je zou kunnen overwegen is om op de aankomstdag ontbijt te boeken in het hotel. Dan doen ze er vast niet moeilijk over. Bij georganiseerde groepsreizen staat de hotel lobby, de wellness of het restaurant ook vaak vol met koffers.

Zelfs sunweb biedt dit gewoon aan als je een busreis bij ze boekt. Moet je officieel wel extra voor betalen, maar lekker belangrijk.

Ik zou me vooral niet als reisleider gaan opstellen, met zo’n groep kan er altijd een akkefietje met het hotel of onderling plaatsvinden (heb echt genoeg ervaring in het verleden met het organiseren van vakanties en weekenden voor alleenstaande ouders met kinderen zowel in de zomer als in de winter).
Als er iets is kijkt het hotel jou erop aan.
Ik kan me het antwoord van het hotel wel goed voorstellen; de wisseldagen zijn zeer stressvol en dan zitten ze niet te wachten op bagage van 25 man of meer inclusief snowboards en ski’s…😬
Maar het is wel goed dat jij (als enige in de groep 😃) alvast vooruit denkt 👍.

Ik zou informeren bij Eelway Hinterglemm (tegenwoordig Nannybag).
https://www.eelway.com/en/luggage-storage
Ken het daar zelf niet, maar wie weet iemand anders hier op het forum. Je zou je spullen daar kunnen droppen, paar uur skiën en dan met de bagage de skibus naar het hotel kunnen nemen om 15 u, of evt met verschillende taxibusjes naar het hotel kunnen gaan.
Jullie hotel zit hier: Wallehenweg 563, 5753 Saalbach Oostenrijk dus denk ik dat het snel 3,5 km van Hinterglemm ligt.
Zelf zit ik die week in La Rosiere, direct aan de piste ⛷️.
Een groot gedeelte van jullie groep ken ik al jaren.
Wens jullie veel plezier! Maar dat gaat vast goed komen!
👍🎉😃 Groetjes Cius

null

Beetje raar om het hotel hier op aan te kijken?
Als je boekt staat er vanaf hoelaat je welkom bent. Tenzij ze op hun website bagage opslag aanbieden is dat mijns inziens niet iets waar je standaard vanuit mag gaan.

besouro op 03 feb 2024 18:29

Ik heb in de afgelopen 40 jaar nog nooit een hotel meegemaakt waar je geen bagage kon opslaan.
's Ochtend aankomen, melden bij de receptie, horen dat de kamers pas 's middags klaar zijn (logisch) maar dat de bagage alvast in de kelder/biljartruimte/speelzaal/whatever neergezet kan worden was altijd standaard.

Beetje raar om het hotel hier op aan te kijken?
Als je boekt staat er vanaf hoelaat je welkom bent. Tenzij ze op hun website bagage opslag aanbieden is dat mijns inziens niet iets waar je standaard vanuit mag gaan.

besouro op 03 feb 2024 18:29

Ik heb in de afgelopen 40 jaar nog nooit een hotel meegemaakt waar je geen bagage kon opslaan.
's Ochtend aankomen, melden bij de receptie, horen dat de kamers pas 's middags klaar zijn (logisch) maar dat de bagage alvast in de kelder/biljartruimte/speelzaal/whatever neergezet kan worden was altijd standaard.

Hans- op 04 feb 2024 21:59

Klopt en meestal kan het ook wel, maar een bus vol is wel wat anders dan een enkel persoon.
Dat je het nog nooit meegemaakt hebt betekent echter nog niet dat je er aanspraak op kan maken lijkt me tenzij het nadrukkelijk als service vermeld is.

*bericht bewerkt door besouro op 04 feb 2024 22:34

null

In dit geval kan het ook gewoon. Staat op hun site.
Ik denk dat de receptioniste door de telefoon gewoon de boot heeft afgehouden om niet verantwoordelijk te zijn als de hele groep ineens in de hal staat.
Zou gewoon vanuit de bus naar het hotel lopen en vragen waar je de koffers kunt stallen tot 15 u en dan een paar uur skiën.

Plaats een reactie