MonteRosa - video topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Monte Rosa

De mooiste video’s voor voorpret.

Eerst maar eens waarom dit gebied beroemd is onder offpiste liefhebbers

GoPro filmpje vanaf Indren 3250

*bericht bewerkt door Onnem op 12 feb 2024 18:13

The older I get, the better I was

Nummer 2: Sarezza (Ayas dal) - mooie lange rood-zwarte piste, met steeds uitzicht op de 4000’ers van de MonteRosa.

The older I get, the better I was

##3, de “Moos” piste terug naar Staffal

The older I get, the better I was

PS: ik ben er wel geweest, maar de video’s zijn niet van mij.

The older I get, the better I was

Kan jij verklaren waarom het zo een bizar lage beoordeling hier krijgt?
‘Krijgt een 4.8 op basis van 115 beoordelingen’ https://www.wintersport.nl/skigebieden/monterosa

Die eerste piste is waar je bovenkomt en 't standbeeldje van de steenbok staat niet? 2 jaar geleden geweest maar die herken ik. Toen op 2 dagen skieen echt elke piste gedaan… en ik vond het een geweldig gebied.

Volgens mij heb je 2x hetzelfde filmpje gepost bij 1&2?
Die C6 heeft inderdaad de steenbok erboven staan. Zou toch wel weer eens terug willen, alleen dat eind rijden…

Ik snap de rating trouwens ook niet. En als je dan de sterren bij de reviews bekijkt is er maar 1 die laag is. Dan kan het gemiddelde nooit kloppen.

Het is echt prachtig daar (throwback)

null

Ik ben hier een paar keren geweest. Telkens na een dikke dump. Heerlijk gebied dan.
Het kan hier verschrikkelijk hard sneeuwen, maar ook soms heel lang niet of nauwelijks…
En zo zijn er enkele winters geweest.
Er is de afgelopen dagen wel een mooie laag sneeuw gevallen.
Hopelijk komt er nog wat begin maart.
Dan gaat deze regio mijn bestemming zijn, zeker weten.

*bericht bewerkt door FrankB op 13 feb 2024 03:08

Ik zat daar vorige week.
Het was warm en had al even niet gesneeuwd dus off-piste skiën was er helaas niet bij.
Maar de pistes lagen er FANTASTISCH bij!!
Ik heb een hele week op niveau les kunnen geven aan de studenten en achteraf elke dag nog een uurtje keihard knallen.

Het is ver rijden en duur, je zit ofwel met een Zwitsers vignet, ofwel met Franse péage (of zelfs beiden) en je moet sowieso een dure tunnel door (Mont Blanc of Grand Saint-Bernard).
Het gebied is ook niet zo heel erg groot en er zijn nogal wat oudere en tragere zetelliftjes en de accommodaties zijn ook niet allemaal van deze tijd.
Dat gezegd zijnde, ik ben er graag.
Met Pasen terug.
De omgeving is werkelijk indrukwekkend prachtig en het ligt op een bijzonder sneeuwzekere hoogte.

Let's Ride

Goh…

Ik heb deze al een tijdje in het oog, maar er is zo weinig over te vinden. Ofwel is het er echt kut ofwel is dit een geheimtip.

Ik zie op filmpjes dat de liften soms wat beter kunnen (die 2p fixed lift Jolanda ziet er verschrikkelijk uit (maar lijkt wel fijn met goed gezelschap), maar ik zie nauwelijks volk op de piste , interessante menukaarten, mooie pistes en het hotel dat ik op het oog heb is om te snoepen, 3 valleien met gevarieerde pistes,…

Iets zegt me dat er toch iets is dat ik over het oog zie.

Nee hoor.
De Jolanda liftjes zijn inderdaad al wat oud en trager maar het si er inderdaad zelden druk.
In de weekends komen de Italianen en dan is het wat drukker maar verder is het daar echt rustig.

Let's Ride

Van horen zeggen is het er met Italiaanse vakanties wel erg druk (bijvoorbeeld ook met Pasen). Maar heb er zelf in een rustige periode gezeten. Heerlijk rustig op de pistes.

Ik lees eigenlijk nog nergens een verklaring waarom ie hier een 4,8 krijgt… In hoeverre kloppen de cijfers van de skigebieden hier dan nog?

Ik lees eigenlijk nog nergens een verklaring waarom ie hier een 4,8 krijgt… In hoeverre kloppen de cijfers van de skigebieden hier dan nog?

timtim88 op 16 feb 2024 09:13

4,8 op 5, dat vind ik eigenlijk best hoog!

Let's Ride

Ik lees eigenlijk nog nergens een verklaring waarom ie hier een 4,8 krijgt… In hoeverre kloppen de cijfers van de skigebieden hier dan nog?

timtim88 op 16 feb 2024 09:13

Weet ook niet of dit klopt, lijkt eerder 4,8 op een schaal van 1 tot 5 te zijn als je naar de geschreven reviews kijkt. Allemaal 4 of 5 sterren.

Van horen zeggen is het er met Italiaanse vakanties wel erg druk (bijvoorbeeld ook met Pasen). Maar heb er zelf in een rustige periode gezeten. Heerlijk rustig op de pistes.

Tiny-M op 16 feb 2024 09:11

De Italianen hebben toch geen paasvakantie? Of bedoel je effectief het paasweekend?

Gezien de sneeuwzekerheid lijkt me dit een ideale bestemming voor juist in die paasvakantie: geen schoolvakanties, het nabijgelegen Frankrijk trekt alleen maar naar Frankrijk (ah bien oui, la langue n’est-ce pas) en sowieso al rustig gebied.

Met Pasen zitten er, in Gressoney althans, veel Belgen met Flowtrack.
Zalige weken.
Dan nog lijken de liften en pistes eerder leeg.

Let's Ride

Sorry, paasweekend inderdaad

Dit is echt een topgebied. Ik was er half januari voor het laatst. Pistes liggen er super bij en zijn uitdagend, nooit echt druk en Italiaanse standaarden qua eten en gastvrijheid. Wel een stuk duurder geworden tov een jaar eerder, 0,4l bier betaal je 6 euro voor. En de skipasprijzen zijn ook gewoon niveau Oostenrijk.

Het is ver rijden maar ideaal voor een short ski met het vliegtuig. Vliegen op Milaan Malpensa en dan een auto huren.

Nadeel is wel dat als het waait allerlei verbindingsliften dichtzitten en je enorm beperkt wordt in het aantal pistes (vooral als je Alagna zit).

Er schijnen ook plannen te zijn om dit gebied te verbinden met Breuil-Cervinia/Zermatt maar dat begrijp ik niet helemaal want die afstanden zijn zo groot en kan je nooit overbruggen in een dag. Succes om vanuit Alagna naar Zermatt te gaan en weer op tijd terug te zijn voor de liften sluiten.

Milaan lijkt me prima te doen, maar Turijn is nog een half uur minder rijden.

Neen neen, ik denk niet dat Monte Rosa erg lang op de todo lijst zal blijven staan…

Milaan lijkt me prima te doen, maar Turijn is nog een half uur minder rijden.

Neen neen, ik denk niet dat Monte Rosa erg lang op de todo lijst zal blijven staan…

Domie op 16 feb 2024 21:08

Dat ligt eraan waar je uitvalsbasis is. Ik vind Alagna het meest sfeervolle dorp en dan is Milan Malpensa dichterbij.

I stand corrected. Ik mikte op Gressoney-la-Trinité.

Plaats een reactie