Advies over skies

Even een advies vraag over skiës terwijl ik aan de piste zit. Ik huur altijd skies, ski al 30+ jaar en ben “klassiek Frans” geschoold. In december in Oberstdorf een paar dagen geskied op Stöckli Laser sc. Heerlijk korte bochten en eenvoudige overgang naar iets grotere carve bochten.
Nu in Flachau (Atomic land) op een ski die vergelijkbaar zou moeten zijn, de atomic x9s. Korte bochten prima maar middellange hangende bochten niet echt. Daarnaast vond ik de ski zwaar te skieen (plaksneeuw helpt natuurlijk ook niet mee).
Nu kan ik kosteloos een andere ski proberen. Maar veel keuze heb ik niet, de enige die qua wensen overeenkomt is de Augment Carver. Een Oostenrijkse ski waar ik geen ervaring mee heb; wie heeft hier wel ervaring mee?

Als je die kostenloos kan proberen doe je dat toch gewoon? Kan je daarna meteen hier je ervaring delen.

Kostenloos idd, andere optie is zelfde ski maar 1 maat korter

Ik ga zo eens kijken in de shop en indien ik wat leuks mee krijg deel ik mijn ervaringen hier wel

null

Wat ik bemerkte werd beaamd door de verhuurder, zeker in deze sneeuw. Review volgt

Mooi spul hoor, Augment. Worden nabij Mittersill gebouwd. Ze kunnen ski’s helemaal naar eigen wens afstemmen binnen de mal/shape die je voorkeur heeft.

Ik dacht dat het Oostenrijks was maar heb me laten vertellen dat het toch Zwitsers is, mede ontwikkeld met een Oostenrijker. Wat mij opviel waren de marker bindingen. We hebben het veel over skies maar marker bindingen mogen er zijn. 😁

Voor zover mij bekend zijn ze begonnen als Croc ski’s. Werkplaats vlak om de hoek bij Blizzard, waar ook enige productiekennis vandaan kwam. Daarna verhuisd naar een nieuw pand aan de andere kant van Mittersill en gerebrand naar Augment. Zeker te begrijpen met een naam als Croc.
Vaak genoeg bij ze aan de deur gestaan. Ernaast zit een grote slagerij waar je grootstukken tegen inkoopsprijs kon krijgen. Kwam daar wekelijks seizoenenlang.

*bericht bewerkt door Bennie op 13 feb 2024 16:11

Voor zover mij bekend zijn ze begonnen als Croc ski’s. Werkplaats vlak om de hoek bij Blizzard, waar ook enige productiekennis vandaan kwam. Daarna verhuisd naar een nieuw pand aan de andere kant van Mittersill en gerebrand naar Augment. Zeker te begrijpen met een naam als Croc.

Bennie op 13 feb 2024 16:09

null

Croc, wil er niet op skieen 😂

Plaats een reactie