+ + angles snowboard

Zijn er hier ervaringen met + + angles op het snowboard om agressiever te carven? Ikzelf sta nu -8 +15. Zou overwegen om naar +3 +18.

Deed ik vroeger. Ik zou zeggen, probeer het eens.

Toen ik begon stond ik wel + + en dat ging goed. na

Naarmate ik switch en speels snowboarden ook leuk begon te vinden ben ik naar duck gegaan -15 +15. Zodat je ook switch kan carven…

Voor carven is een directional stance als +3 +18 een prima stance en je kan het later nog wel agressiever zetten ook. Doordat beide knieën dezelfde kant op wijzen kan je al veel directer insturen. Gewoon een dag proberen. En dan eventueel rond de middag nog eens veranderen en kijken wat goed voelt.

🏂

Het is vooral om agressiever te kunnen carven, veel switch doe ik niet en park al helemaal niet. Snelheid en een deftige carve kunnen leggen des te meer. M’n nieuwe plank (jones aviator 2.0) leunt dichter tegen carven aan en is stijf genoeg om op snelheid te gaan. Zal mss nog es indoor testen vooraleer ik begin maart naar Ischgl ga.

Aviator is daar zeker wel fijn voor. Gewoon doen!
Terugzetten kan altijd weer (neem evt. tooltje mee de piste op, mocht je onderweg nog eea willen aanpassen).

Lekker doen en ervaren hoe het voor jou aanvoelt en de voors en tegens meemaken.
Malcom More heeft er net een topic over gepost en die is echt de moeite waard om naar te kijken.
Ook als je geen andere stance overweegt.


Het kanaal van de andere persoon is ook de moeite waard om eens te bezoeken en hij gaat er daar ook verder op in en geeft goede uitleg.

Ff een update daarover, ++ bevalt me prima met dat verschil dat in het begin m’n stance te wijd was. Moeite met hiel side carve en niet mobiel genoeg op smalle verbindingspistes. Sta nu op 56 stance width en +21+6. Is precies een heel andere manier van snowboarden die wat gewenning vergt maar man wat kan je de plank op zijn kant zetten. De jones aviator is wel een knetterstijve plank die veel energie vergt maar heb daar geen probleem mee. Op naar het paasverlof in Valloire om verder met te testen.

Veel plezier ermee in Valloire!

Plaats een reactie